Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over bidden in het moskee



Pagina's : [1] 2

29-03-2013, 16:34
Hallo lieve mensen,

Ik ga op elke vrijdag naar het moskee voor het middag gebed. Maar iemand vertelde mij vandaag dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee? IK geloof het namelijk niet en we hadden een hele discussie dat volgens hem de imaam dat zei?. Diegene ging gewoon op de qoran zweren dat die gelijk had.. Ik ben bang dat het niet zo is.

WIe weet of het waar is dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee tegaan op een vrijdag.

Ps ik weet dat een vrouw niet verplicht is om naar moskee te gaan en meer hassanat krijgt als ze in een groep bidden in de moskee.

Groetjess

29-03-2013, 16:40



Citaat door ArmaniGirl:
Hallo lieve mensen,

Ik ga op elke vrijdag naar het moskee voor het middag gebed. Maar iemand vertelde mij vandaag dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee? IK geloof het namelijk niet en we hadden een hele discussie dat volgens hem de imaam dat zei?. Diegene ging gewoon op de qoran zweren dat die gelijk had.. Ik ben bang dat het niet zo is.

WIe weet of het waar is dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee tegaan op een vrijdag.

Ps ik weet dat een vrouw niet verplicht is om naar moskee te gaan en meer hassanat krijgt als ze in een groep bidden in de moskee.

Groetjess
klopt
de beste plek om het gebed te verrichten voor een vrouw is thuis

29-03-2013, 16:41

Citaat door moslimaatjuh09:
klopt
de beste plek om het gebed te verrichten voor een vrouw is thuis
Bewijssss?

29-03-2013, 16:41
http://islamqa.info/en/ref/90071

29-03-2013, 16:42



Citaat door ArmaniGirl:
Hallo lieve mensen,

Ik ga op elke vrijdag naar het moskee voor het middag gebed. Maar iemand vertelde mij vandaag dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee? IK geloof het namelijk niet en we hadden een hele discussie dat volgens hem de imaam dat zei?. Diegene ging gewoon op de qoran zweren dat die gelijk had.. Ik ben bang dat het niet zo is.

WIe weet of het waar is dat een vrouw meer hassanat krijgt als ze thuis bid in plaats van naar de moskee tegaan op een vrijdag.

Ps ik weet dat een vrouw niet verplicht is om naar moskee te gaan en meer hassanat krijgt als ze in een groep bidden in de moskee.

Groetjess
Los van het feit of het wel of niet verplicht is voor de vrouw.
Iemand die zweert op de koraan

29-03-2013, 16:42
klopt maar klopt het ook wat ze beweerde over dat je meer hassanats krijgt als je thuis bidt dan in de moskee?

29-03-2013, 16:43
ja dat vind ik heel erg dom van um.

29-03-2013, 16:43
http://www.alifta.com/Search/ResultDetails.aspx?lang=en&view=result&fatwaNum=&F atwaNumID=&ID=2787&searchScope=7&SearchScopeLevels 1=&SearchScopeLevels2=&highLight=1&SearchType=exac t&SearchMoesar=false&bookID=&LeftVal=0&RightVal=0& simple=&SearchCriteria=allwords&PagePath=&siteSect ion=1&searchkeyword=119111109097110032112114097121 105110103032097116032104111109101#firstKeyWordFoun d

29-03-2013, 16:44
Ja ik weet dat het de beste plek is thuis maar is het waar dat een vrouw minder hassanat krijgt als ze in moskee bid?

29-03-2013, 16:46
Based on this, tell your wife that this is better, and that by praying in the house she will attain a reward greater than that for praying in the mosque, praise be to Allaah.

29-03-2013, 16:46
Ik weet dat als je samen bent het aanbevolen is om gezamenlijk te bidden, de adaan, iqamaah is geen vereiste zoals bij de mannen. Wat betreft de beloning, ik hoorde dat deze hadith alleen voor de mannen zou gelden;
In Sahih Bukharie en Sahih Muslim staat vermeld dat Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden over hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) het bovenstaande heeft gezegd.
“Het gebed dat gezamenlijk verricht wordt, heeft zevenentwintig maal meer verdienste dan het gebed dat alleen verricht wordt.”

29-03-2013, 16:51
hmm oke, ja ik hoorde ook al dat het beter is om gezamelijk te bidden (voor vrouwen) in de moskee in plaats van thuis. Want thuis heb je niet veel vrouwen om mee te bidden en in de moskee kan dat wel. Dus ik snap het gewoon niet.

29-03-2013, 16:58



Citaat door ArmaniGirl:
hmm oke, ja ik hoorde ook al dat het beter is om gezamelijk te bidden (voor vrouwen) in de moskee in plaats van thuis. Want thuis heb je niet veel vrouwen om mee te bidden en in de moskee kan dat wel. Dus ik snap het gewoon niet.
Voor een vrouw is het lastiger om naar de moskee te gaan ivm bijvoorbeeld huishouden en kinderen
Allaah maakt het ons gemakkelijk,Alhamdoelillaah

29-03-2013, 17:28
Ewa mlih zweren op de Koran. Over een islamitisch vraagstuk haad.

Pagina's : [1] 2