Bekijk volle/desktop versie : Ik ga ontslag nemen .....



Pagina's : [1] 2 3

29-03-2013, 08:01
Voor een dag.
Ik werk nu drie dagen, maar zit er over na te denken om naar twee dagen te gaan. Ik heb het al besproken met mijn baas, het is geen probleem.
Het is best zwaar gezin en werk te combineren, dus ik moet bijna wel. Uiteraard ga ik er financieel op achteruit en aangezien ik de helft van de vaste lasten betaal, ga ik het wel voelen.
Graag ervaringen van dames die dit ook hebben gedaan.
Of wat zou jij doen?

29-03-2013, 08:03


zelf vind ik juist 3 dagen perfect prima te combineren met de baan van me man.

29-03-2013, 08:07

Citaat door natalis:
zelf vind ik juist 3 dagen perfect prima te combineren met de baan van me man.
Ja maar heb jij drie kids, waarvan ze alledrie naar verschillende plekken moeten ( school, psz, oppas)? Ik merk gewoon dat toen ik nog 1 of 2 kids had, dat het prima te doen is, maar dat het nu echt ten koste gaat van mezelf. Ik heb bijna geen tijd voor mezelf!

29-03-2013, 08:12

Citaat door Moeder_to_be:
Ja maar heb jij drie kids, waarvan ze alledrie naar verschillende plekken moeten ( school, psz, oppas)? Ik merk gewoon dat toen ik nog 1 of 2 kids had, dat het prima te doen is, maar dat het nu echt ten koste gaat van mezelf. Ik heb bijna geen tijd voor mezelf!
Je man kan je toch helpen indien nodig? Waarom moet jij alles op je schouders zetten?

29-03-2013, 08:15



Citaat door Yas_Mi_Ne:
Je man kan je toch helpen indien nodig? Waarom moet jij alles op je schouders zetten?
Ja hoor mijn man helpt wel hoor dat is het niet ... Hij kookt op de dagen dat hij overdag niet werkt maar s avonds, hij haalt de kids op als hij thuis is, doet de boodschappen, stofzuigt etc.
Alleen hij heeft wisselende diensten dus ik kan niet op een vast tijdstip op hem rekenen.
Maar zouden jullie het wel of niet doen?

29-03-2013, 08:16
Als het teveel voor je is dan is fat een vrrstandig idee. Je gexondheid en je kids gaan altijd voorop. Over dr vaste lasten waar jij de helft mee brtaald, kan je met je man bespreken nu omdat je 1dah minder gaat werken

29-03-2013, 08:21
Mijn complimenten hoor meid. Drie jonge kids en werken. Hoop dat het mij incha allah met drie kids ook lukt.


(Studeer en werk en ben getrouwd , en ervaar het al zwaar)

29-03-2013, 08:22
ik zou er in eerste plaats niet aan zijn begonnen..
waarom betaal jij de helft van de vaste lasten?
als een vrouw werkt moet dat niet betekenen dat het gezin afhankelijk is van haar inkomen zodat ze verplicht is te blijven werken..

29-03-2013, 08:22

Citaat door Moeder_to_be:
Ja hoor mijn man helpt wel hoor dat is het niet ... Hij kookt op de dagen dat hij overdag niet werkt maar s avonds, hij haalt de kids op als hij thuis is, doet de boodschappen, stofzuigt etc.
Alleen hij heeft wisselende diensten dus ik kan niet op een vast tijdstip op hem rekenen.
Maar zouden jullie het wel of niet doen?
Ik zou het niet doen. Als ik drie kinderen heb, dan is een baan van drie dagen een must. Je wilt natuurlijk wel dat je kinderen een goed leven hebben. Met een goede plan van aanpak kom je al heel ver.

29-03-2013, 08:23

Citaat door Lhoceima-:
Als het teveel voor je is dan is fat een vrrstandig idee. Je gexondheid en je kids gaan altijd voorop. Over dr vaste lasten waar jij de helft mee brtaald, kan je met je man bespreken nu omdat je 1dah minder gaat werken
Uiteraard, maar voorlopig draait hij nog voor andere extra kosten, maar op termijn zal het idd teveel worden.
Ik ben zelf ook al begonnen met iets minder geld uitgeven aan impulsaankopen en nutteloze dingen. Ik merk dat je een hoop bespaart als je daarmee begint. Hihi ...
Niemand ervaring met twee dagen werken? Hou je dan echt tjjd voor jezelf over? Of blijft het hetzelfde?

29-03-2013, 08:24

Citaat door moslimaatjuh09:
ik zou er in eerste plaats niet aan zijn begonnen..
waarom betaal jij de helft van de vaste lasten?
als een vrouw werkt moet dat niet betekenen dat het gezin afhankelijk is van haar inkomen zodat ze verplicht is te blijven werken..

29-03-2013, 08:27

Citaat door moslimaatjuh09:
ik zou er in eerste plaats niet aan zijn begonnen..
waarom betaal jij de helft van de vaste lasten?
als een vrouw werkt moet dat niet betekenen dat het gezin afhankelijk is van haar inkomen zodat ze verplicht is te blijven werken..
Gewoonweg omdat je niet rondkomt met 1 salaris.
En wij zitten niet in een sociale huurwoning, dus we betalen wel heel veel huur.

29-03-2013, 08:27



Citaat door Moeder_to_be:
Voor een dag.
Ik werk nu drie dagen, maar zit er over na te denken om naar twee dagen te gaan. Ik heb het al besproken met mijn baas, het is geen probleem.
Het is best zwaar gezin en werk te combineren, dus ik moet bijna wel. Uiteraard ga ik er financieel op achteruit en aangezien ik de helft van de vaste lasten betaal, ga ik het wel voelen.
Graag ervaringen van dames die dit ook hebben gedaan.
Of wat zou jij doen?
ik begerijp de link niet van ontslag nemen ---> van 3 dagen naar twee dagen werken


zeg gwn dat je 1 dag minder wilt gaan werken,dit allemaal is goed plannen meid!

29-03-2013, 08:29

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Ik zou het niet doen. Als ik drie kinderen heb, dan is een baan van drie dagen een must. Je wilt natuurlijk wel dat je kinderen een goed leven hebben. Met een goede plan van aanpak kom je al heel ver.
Het is ook altijd prima gegaan met een goede planning, maar ik heb drie jonge kids ( met al hun dingetjes, griepjes, nachtmerries dus slaapgebrek af en toe ...)
Maar nu begint het me een beetje op te breken.

29-03-2013, 08:31

Citaat door Moeder_to_be:
Het is ook altijd prima gegaan met een goede planning, maar ik heb drie jonge kids ( met al hun dingetjes, griepjes, nachtmerries dus slaapgebrek af en toe ...)
Maar nu begint het me een beetje op te breken.
dan geef je zelf antwoord op je eigen vraag,je kinderen gaan voor dus twee dagen werken is prima(zie ik in mijn ogen met 3 jonge kinderen!)
en indd je verdient minder maar dan nog je leeft,eet,drink en slaap dat is wat de mens nodig heeft!

Pagina's : [1] 2 3