Bekijk volle/desktop versie : Gigantisch paasei in de maak

29-03-2013, 06:37
[h=1]Gigantisch paasei in de maak[/h][FONT=arial][/FONT][FONT=arial]HEEMSKERK - Een paasei van bijna drie meter hoog. Bakker Sjon Koelman uit Heemskerk is al dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen.

[h=1]Gigantisch paasei in de maak[/h]

[FONT=lucida grande]

[/FONT]

Mail
Print

Proefabonnement,
10 weken € 30,-!

Met een kwast wordt de vloeibare chocolade laagje voor laagje opgebouwd. "We hebben nu ongeveer 200 kilo chocolade gebruikt en we gaan naar de 210 kilo", aldus Koelman.

Zaterdag verhuist het ei naar het Zuiderzeemuseum. Daar wordt het ter ere van de opening van het openluchtseizoen tentoongesteld. Vanaf maandag kunnen bezoekers ook daadwerkelijk van het ei snoepen.
Gerelateerde artikelen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21431197/__Gigantisch_paasei_in_de_maak__.html

Ergens begrijpen bepaalde mensen in nederland het nog steeds niet. Schaamteloos zo met voedsel omgaan.

29-03-2013, 06:55

Citaat door Dick_Araid:
hoezo? het wordt toch niet weggegooid
Denk je serieus dat het wordt opgegeten? Maar het "waarom"? Ik was ooit eens als jeugdige in een dorp waar men aan eieren gooien deed. Daar doet mij dit aan denken. Ik wist toen al dat er iets niet klopte.

29-03-2013, 06:57
Het "we gaan de grootste hamburger maken van de wereld". Een burger van 800 kg. Altijd in een kut dorp in texas natuurlijk. Dat eet men echt niet op. Het hoogtepunt bestaat uit het je vuurwapen leegschieten op de resterende homp van 500 kg.

29-03-2013, 07:05

Citaat door Dick_Araid:
er staat dat bezoekers van het ei kunnen snoepen.
eieren gooien of tomaten zoals in Spanje is idd onzinnig
Maar je weet zelf ook wel dat het meeste gewoon weg wordt gegooid. Ik ga niet snoepen van een ei waar 1000 kleffe handjes aan hebben gezeten.......en ik neem aan dat meer mensen zo denken. Het is volkomen respectloos naar eten toe.

29-03-2013, 07:13

Citaat door Dick_Araid:
hoe het verdeeld wordt weet ik niet maar ik vind je conclusie voorbarig. mocht het ei in de prullenbak verdwijnen dan is dat idd zonde.
Ik kijk naar hoe het in werkelijkheid zal gaan. Kleffe handjes dus. Maar natuurlijk kan je chocolade met handafdrukken naderhand ook gaan uitdelen aan arme mensen. Of je start zo'n project niet en koopt er rijst voor. En maakt het iets uit? Omdat Jan de choco boer uit een dorp zo'n ei heeft gemaakt stijgt zijn omzet met 300%?

29-03-2013, 07:28

Citaat door Dick_Araid:
weet je wat pas echt verspilling is? Google eens op A12 stickers palen
Ik schrik er niet eens meer van. Dat is het ergste. Gelukkig was het in 2008.