Bekijk volle/desktop versie : Hebben jullie dat ook?



29-03-2013, 00:37
Assalamu alaikom, beste dames.

Moge jullie allen in goede en gezonde staat verkeren, in sha Allah!

Hebben jullie dat ook soms? SubhanaAllah, de laatste tijd zie ik alleen maar meer (jongere) mensen trouwen. Dan krijg je zelf ook meestal die kriebeltjes in je onderbuik.

Ben ik de enige of hebben meerdere mensen dit? Allah ou Akbar. Soms he, kan ik gewoon niet wachten.
Maar als ik denk aan de verantwoordelijkheid die je moet dragen, dan houdt mij toch iets tegen. SubhanaAllah.

Ghair in sha Allah!

Wa alaikom salam, groetjes,

islamlover

29-03-2013, 00:44


Watvoor verantwoordelijkheid meen je te moeten dragen?

29-03-2013, 00:46

Citaat door Ragazza:
Watvoor verantwoordelijkheid meen je te moeten dragen?
Allerlei dingen, weet je wel. Er komen velen dingen bij kijken. Dat lijkt mij heel erg spannend en een grote uitdaging.
Ghair in sha Allah.

29-03-2013, 00:49

Citaat door Islamlover_:
Allerlei dingen, weet je wel. Er komen velen dingen bij kijken. Dat lijkt mij heel erg spannend en een grote uitdaging.
Ghair in sha Allah.
Zoals wat? Wees concreet. Ik ben echt benieuwd watvoor verantwoordelijkheid je verwacht.

29-03-2013, 00:49


Wat is de verantwoordelijkheid??

Leven delen met een man
Nieuwe familie erbij
Huishoudelijke taken
Koken

Overleggen
Toestemming

De soenna volgen dan is er niks aan de hand

29-03-2013, 00:52

Citaat door Ragazza:
Zoals wat? Wees concreet. Ik ben echt benieuwd watvoor verantwoordelijkheid je verwacht.
Hm, wat ik verwacht is allerlei taken die je moet voldoen zeg maar. Voor de kinderen zorgen, mocht je die krijgen, in sha Allah, elkaar verzorgen, familie en schoonfamilie, financiele zaken, ect. Dat soort dingen, daar denk ik aan, haha.

29-03-2013, 00:53

Citaat door Doosje:
Wat is de verantwoordelijkheid??

Leven delen met een man
Nieuwe familie erbij
Huishoudelijke taken
Koken

Overleggen
Toestemming

De soenna volgen dan is er niks aan de hand
Inderdaad, je hebt gelijk. Ghair in sha Allah.

29-03-2013, 00:59

Citaat door Doosje:
Wat is de verantwoordelijkheid??

Leven delen met een man
Nieuwe familie erbij
Huishoudelijke taken
Koken

Overleggen
Toestemming

De soenna volgen dan is er niks aan de hand
Je leven delen met je partner is een gegeven, dat is geen verantwoordelijkheid die je draagt daar dat vanzelf gaat.

Nieuwe familie is er ook zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, zie daar ook geen verantwoordelijkheid in.

Huishouden doen en koken is normaal als je volwassen wordt, dat is niet bepaald afhankelijk van een huwelijk, en dat doe je samen met je partner. Mensen die elkaar een beetje leuk vinden helpen elkaar immers.

Overleggen is ook normaal in een relatie, ook weer geen verantwoordelijkheid te bespeuren. In een goede relatie praat je nu eenmaal met elkaar.

Toestemming vragen doe ik zelf niet aan. Eigen keuze mocht je dat wel prettig vinden.

29-03-2013, 01:02

Citaat door Ragazza:
Je leven delen met je partner is een gegeven, dat is geen verantwoordelijkheid die je draagt daar dat vanzelf gaat.

Nieuwe familie is er ook zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, zie daar ook geen verantwoordelijkheid in.

Huishouden doen en koken is normaal als je volwassen wordt, dat is niet bepaald afhankelijk van een huwelijk, en dat doe je samen met je partner. Mensen die elkaar een beetje leuk vinden helpen elkaar immers.

Overleggen is ook normaal in een relatie, ook weer geen verantwoordelijkheid te bespeuren. In een goede relatie praat je nu eenmaal met elkaar.

Toestemming vragen doe ik zelf niet aan. Eigen keuze mocht je dat wel prettig vinden.
Daar moest ik best om lachen.

29-03-2013, 01:06

Citaat door Islamlover_:
Hm, wat ik verwacht is allerlei taken die je moet voldoen zeg maar. Voor de kinderen zorgen, mocht je die krijgen, in sha Allah, elkaar verzorgen, familie en schoonfamilie, financiele zaken, ect. Dat soort dingen, daar denk ik aan, haha.
Kinderen krijgen, dat is een verantwoordelijkheid. Zonder jou zijn ze niks. Maar zonder jou heeft je man nog steeds twee handen en een mond waarmee hij best ver komt in het leven. Ik vind het altijd gek als het huwelijk als een nieuwe indiensttreding gezien wordt, een nieuwe functie met een takenpakket. Ik hou gewoon van mijn man, voor de rest eigen ik mii niet echt een specifieke taak toe alleen omdat ik met hem getrouwd ben.

29-03-2013, 01:06

Citaat door Ragazza:
Je leven delen met je partner is een gegeven, dat is geen verantwoordelijkheid die je draagt daar dat vanzelf gaat.

Nieuwe familie is er ook zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, zie daar ook geen verantwoordelijkheid in.

Huishouden doen en koken is normaal als je volwassen wordt, dat is niet bepaald afhankelijk van een huwelijk, en dat doe je samen met je partner. Mensen die elkaar een beetje leuk vinden helpen elkaar immers.

Overleggen is ook normaal in een relatie, ook weer geen verantwoordelijkheid te bespeuren. In een goede relatie praat je nu eenmaal met elkaar.

Toestemming vragen doe ik zelf niet aan. Eigen keuze mocht je dat wel prettig vinden.
Als je goed leest is de vraag naar haar toe gesteld..

De rest is het leven in een huwelijk

Indd toestemming is verschillend bij iedereen Elhamdoulilah...
Soenna leidt je naar het beste huwelijk.....

29-03-2013, 01:09
Vergeet niet dat het geven en nemen is!!!!

29-03-2013, 01:09



Citaat door Ragazza:
Kinderen krijgen, dat is een verantwoordelijkheid. Zonder jou zijn ze niks. Maar zonder jou heeft je man nog steeds twee handen en een mond waarmee hij best ver komt in het leven. Ik vind het altijd gek als het huwelijk als een nieuwe indiensttreding gezien wordt, een nieuwe functie met een takenpakket. Ik hou gewoon van mijn man, voor de rest eigen ik mii niet echt een specifieke taak toe alleen omdat ik met hem getrouwd ben.
Iedereen ziet het huwelijk anders. Misschien komt het ook door de 'Marokkaanse gemeenschap'. Allah ou a3alam. Je krijgt er op een één of andere manier een ander beeld over, snap je me? Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden.

29-03-2013, 01:11

Citaat door Doosje:
Als je goed leest is de vraag naar haar toe gesteld..

De rest is het leven in een huwelijk

Indd toestemming is verschillend bij iedereen Elhamdoulilah...
Soenna leidt je naar het beste huwelijk.....
Love the Sunnah.
Maa shaa Allah.

Het is toch ook Sunnah om vroeg te trouwen, of niet soms? Ik hoor het zo vaak. Ik ga anders even naar bewijs zoeken, in sha Allah.