Bekijk volle/desktop versie : Meisje op metro-station in Londen...........lees en krijg kippevel



11-01-2005, 19:41
Salam Aleikom, mijn broeders en zusters.......ik heb een verhaal voor jullie....misschien bij sommigen al bekend,,,,,maar dan nog mooi!!!



Meisje op metro-station in Londen...

Dit gaat over een arabisch meisje die in Londen woont. Ze is een avondje uit en heeft het erg naar haar zin, totdat ze naar haar horloge kijkt en al ziet dat het 00.00 uur is. En ze zou rond 00.30 thuis moeten zijn van haar vader. Ze haast zich naar de metro, terwijl ze wel weet dat ze in 5 minuten thuis kan zijn. Maar gewoon het gevoel hebben dat ze aan het haasten is en zo snel thuis wil zijn. Als ze daar aan komt is het erg stil en er is bijna niemand te zien, het is zo verlaten. De metro komt er gelukkig al snel aan, ze hoeft niet lang te wachten, al hamdoulilah denkt ze in haar zelf. Ze stapt in en neemt plaats, ze is de enige in de metro en nog één man die in ene hoekje zit. Die man is niet echt om aan te zien, hij is eigenlijk doodeng.
Het opvallende is dat hij haar zo eng aanstaart, ze word er gewoon zenuwachtig van. Door de zenuwen gaat ze kleine soera's opzeggen. Het meisje is gelovig, maar niet dat ze een hoofdoek draagt of lange kledij, want dat valt wel mee. Ze blijft ze opzeggen totdat ze uitstapt. Eindelijk de eindbestemming, sjonge, jonge,jonge, wat een gozer denkt ze.

Als ze de volgende morgen wakker wordt, ziet ze op het nieuws dat er een dood meisje is gevonden vlakbij het metrostation. De dader is al gauw opgepakt, zo'n 2 uur na de moord op het meisje. Het meisje staat versteld en krijgt ene heel raar gevoel in haar buik. Ze weet zeker, gewoon voor de 100% dat hij het is, die enge man van gister. Ze wil graag naar het politiebureau, om het een en ander te vragen over de gebeurtenis van gister. Eenmaal aangekomen bij het politiebureau, vraagt ze aan de politieman toestemming om met hem te mogen praten. Het mag, ze wordt toegelaten in zijn cel. Hij kijkt haar aan en wendt gauw zijn gezicht af, alsof hij haar niet al te lang wil aankijken. Ze snapt het even niet, gisteren staarde hij haar aan alsof hij haar wilde vermoorden en nu kijkt hij haar niet aan. Hij ontwijkt oogcontact, wat vreemd denkt ze!
Hallo zegt het meisje, ik wil je iets vragen. Jij hebt gister dat meisje op metro-station vermoord en waarom heb je mij niet vermoord. Ik was toch ook een makkelijke prooi....Waarop de man antwoord:''Hoe kan ik jou vermoorden als er drie super grote reuzen achter jou staan''. Het meisje snapt niet wat hij zegt en vraagt wat bedoel je? Zoals ik al zei, zei de man: Stonden er 3 reuzen achter je met armen over elkaar, alsof ze je beschermden.

Conclusie van het verhaal:
Dat Allah Soebhan Wata Allah niet wilde dat er iets zou gebeuren met dit meisje. Zo stuurde Allah zijn engelen naar doenya om haar te beschermen. En zo is dat ook gelukt. De kracht van Alah kun je niet onderschatten......Amien

11-01-2005, 20:29



Masallah mooi, prachtig verhaal.
Zie hoe groot Allah de vergevingszinde, de genadevolle.

Wa alaikoem asalaam.

11-01-2005, 22:17
subhannalah

11-01-2005, 23:49
Wat een kut verhaal. Dus Allah wilde niet dat dit meisje vermoord werd, maar dat andere meisje wel? Verdiende zij het meer te sterven? Kon hij er niet gewoon voor zorgen dat de man sterfde en geen enkel van de twee meisjes. Kon Allah die moordenaar niet op het rechte pad leiden? Alleen simpele zielen als jullie zullen dit een mooi verhaal vinden, ik vind het een achterlijk egoistisch verhaal en een belediging voor god.

12-01-2005, 15:41


salaam alaykoem wa raghmatoeallahi wa barakatoe broeder abdelkarim... het gaat er hier om dat het meisje bescherming zocht bij allah soebhana wa ta3ala door enkel een paar sourat's te lezen, is dat niet mashallah... duidt dit niet aan hoeveel allah soebhana wa ta3ala van zijn dienaren houdt. het enigste wat we hoeven te doen om bescherming te verkrijgen is een paar sourats te lezen of enkel een paar woorden uit de koran te reciteren. het verhaal geeft ook aan dat allah soebhana wa ta3ala houdt van de mensen die op hem vertrouwen!! dit verhaal heb ik eerder gelezen, en dat andere meisje was geen moslimse en zocht haar toevlucht niet bij allahsoebhana wa ta3ala. snap je het nu?? het is zeker een mooi mashallah mooi verhaal met een sterk moraal dat zegt dat we ons vertrouwen op allah soebhana wa ta3ala moeten leggen en enkel en alleen bij Hem, in wiens hand onze zielen liggen... prachtig verhaal oughti, en allah soebhana wa ta3ala weet het best!! en het best waarom de een wel iets slechts overkomt en waarom niet, alleen bij allah soebhana wa ta3ala ligt dat recht om te oordelen.
salaam alaykoem.

12-01-2005, 17:30
soubhanalah,hetis een verhaal de imaan versterkt en we hebben dat hrd nodig in deze moeilijke tijden ,

salaam oe3alaikoem

12-01-2005, 17:41
poepverhaal dat is het

13-01-2005, 10:13
abdel karim.. geef nou eens concreet aan, met onderbouwend kritiek waarom je het verhaal niet goed vind..

13-01-2005, 10:26
is echt een heel mooi verhaal