Bekijk volle/desktop versie : Ik heb dringend advies nodig



Pagina's : [1] 2 3

28-03-2013, 22:36
Ik ga morgen naar een plantenwinkel. Het liefst wil ik een grote cactus of een klimplant.

Iemand tips? Ik vergeet vaak water te geven. En ik wil een groot plant.

28-03-2013, 22:38


cactus lijkt me wel cool, gaat ook lang mee

28-03-2013, 22:39
Gewoon daar advies vragen, zijn ze voor.

28-03-2013, 22:40

Citaat door aisling:
Gewoon daar advies vragen, zijn ze voor.
Ik vind wat andere consumenten vinden waardevoller

28-03-2013, 22:48


Ik heb twee vetplantjes, krijgen eens per maand water, als ik er aan denk dus. En nog een waar ik de naam niet van weet en die doet het ook goed en die zieligerd krijgt bijna nooit water. Als je er maar lief tegen praat, schijnt ook te helpen.
Citaat door Surfster:
Ik vind wat andere consumenten vinden waardevoller

28-03-2013, 22:50
koop anders neppe bloemen haha. Naar mijn mening moet je planten gewoon water geven om ze een beetje op te fleuren ook een cactus hahah..

28-03-2013, 22:56


Deze plant is een van de populairste en sierlijkste palmen. De struikvormige kamerpalm is goed bestand tegen de omstandigheden op kantoor en binnenshuis, brengt grote hoeveelheden vocht in de lucht, verwijdert giftige stoffen uit de atmosfeer en is ook nog mooi om te zien.

Chrysalidocarpus (areca)

28-03-2013, 22:58


Grote, sterke kamerpalm, die twee meter hoog kan worden, heeft geveerde waaiers van vijftien tot dertig centimeter breed die bestaan uit vier tot tien dikke, glimmende bladeren. De bladeren staan met een dunne, gebogen stengel op een bruine, harige hoofdstam. Rhapis is een van de gemakkelijkst te houden kamerplanten en is ook zeer goed bestand tegen de meeste insecten. Hij is tevens een van de beste planten voor het verbeteren van de luchtkwaliteit in huis. De plant kan in de halfvolle zon staan.

Rhapis

28-03-2013, 22:59


De meeste leden van de palmenfamilie zijn gemakkelijk te verzorgen en zijn populaire kamerplanten. De Chamaedorea vormt hier geen uitzondering op en is heel geschikt voor in de huiskamer, in winkels en op kantoor. Vooral de verdamping van deze plant is erg hoog. Hij brengt veel vocht in de atmosfeer, wat met name 's winters nuttig is, als de lucht droog is door de verwarming. Deze palm kan in de halfvolle zon.


Chamaedorea

28-03-2013, 23:01


Deze bijzonder populaire plant wordt veel gekweekt omdat hij zo sterk is en toe kan met minder licht dan de meeste andere planten van zijn grootte. Deze plant kan in de halfvolle zon of halfschaduw. Ook is deze Ficus-soort bestand tegen lage temperaturen. De rubberplant verwijdert formaldehyde effectief uit de lucht.



Ficus elastica (rubberplant

28-03-2013, 23:02
Cactus s wel leuk

28-03-2013, 23:04


Met zijn lange, toegespitste, donkergroene bladeren, is de drakenbloedboom Janet Graig een heel aantrekkelijke plant. Hij is een van de planten die het best trichloorethyleen verwijderen. De drakenbloedboom gaat niet gelijk achteruit wanneer de omstandigheden om welke reden dan ook minder zijn, en is tevreden met een standplaats met weinig licht. Bruine punten aan de bladeren wijzen erop dat de lucht te droog is. Kan tegen een schaars verlichte standplaats, maar groeit dan langzaam.


Dracaena fragrans 'Janet Graig' (drakenbloedboom

28-03-2013, 23:05



Citaat door Reallover:


Deze bijzonder populaire plant wordt veel gekweekt omdat hij zo sterk is en toe kan met minder licht dan de meeste andere planten van zijn grootte. Deze plant kan in de halfvolle zon of halfschaduw. Ook is deze Ficus-soort bestand tegen lage temperaturen. De rubberplant verwijdert formaldehyde effectief uit de lucht.



Ficus elastica (rubberplant
Deze is mooi.

28-03-2013, 23:05
Balen dat mijn vader allang is gaan slapen! Anders had ik het een en ander voor je kunnen vragen

28-03-2013, 23:05


Deze uit India afkomstige dadelpalm kan anderhalf tot twee meter hoog worden, maar is een langzame groeier. De palm komt het beste tot zijn recht als hij veel ruimte krijgt en hij ziet er dan indrukwekkend uit, vooral als er een lamp op staat gericht. Doordat deze dadelpalm in de natuur onder het bladerdak van dicht tropisch woud groeit, went hij heel goed aan de geringe hoeveelheid licht en de centrale verwarming van kantoren en huizen. De temperatuur moet het hele jaar door minimaal zestien graden zijn en de luchtvochtigheid dient hoog te zijn. Op een goede standplaats kan deze kleine soort tientallen jaren oud worden. Het liefst staat deze palm in de halfvolle zon.


Phoenix roebelinii (dadelpalm)

Pagina's : [1] 2 3