Bekijk volle/desktop versie : Het verven van de haar in het zwart haram



Pagina's : [1] 2 3

28-03-2013, 21:18

Citaat:
Aan het eind van de tijd zullen er mensen zijn die hun har zwart verven zoals de kroppen van de duiven. Ze zullen nooit de geur van het paradijs ruiken. > overgeleverd door Abu Dawud 4/419; zie ook Sahieh Al-Djaamie 8153
Toch is het jammer genoeg een trend onder de Marokkaanse dames

28-03-2013, 21:22


Klopt meid.

Check je hoekje

28-03-2013, 21:23
Ik snap het eigenlijk niet, als je van nature eigen zwart haar hebt en je krijgt grijze haren, je verft het in zwart.
Dan verandert er bijna niets, want je had toch eerder zwart haar. Dus je zet het zegmaar terug in je 'oude kleur'.
Waarom is dat dan toch haram ?
Is het omdat zwart een slecht kleur is?

28-03-2013, 21:24
Klopt, dit omdat de joden dit deden.

28-03-2013, 21:25



Citaat door roumaisa:
Klopt, dit omdat de joden dit deden.
Bron?

Moslimman mag trouwen met een joodse en christelijke vrouw, waarom is trouwen met een zwartharige joodse toegestaan?
Trouwen is toch 'erger' dan je haren zwart verven.

28-03-2013, 21:26

Citaat door noortjeuh:
Ik snap het eigenlijk niet, als je van nature eigen zwart haar hebt en je krijgt grijze haren, je verft het in zwart.
Dan verandert er bijna niets, want je had toch eerder zwart haar. Dus je zet het zegmaar terug in je 'oude kleur'.
Zo kun je redeneren idd. Maar bepaalde dingen zijn ons gegeven als beproeving en er is er geen reden/verklaring waarom we ze moeten opvolgen. Hoe redeneer je bv dat Ibrahim as zijn zoon moest opofferen? Dat valt niet te redeneren. Was gewoon een beproeving en dat is wat een moslim van een niet-moslim onderscheidt.

Ik zou mijn haar ook graag in het zwart willen verven, maar het is niet anders

28-03-2013, 21:29

Citaat door noortjeuh:
Bron?

Moslimman mag trouwen met een joodse en christelijke vrouw, waarom is trouwen met een zwartharige joodse toegestaan?
Trouwen is toch 'erger' dan je haren zwart verven.
Ik heb nu niet de bron voor je zit op tel. Als ik me goed herinner is t omdat de joden in de tijd van onze profeet saws dat deden. En hij saws wilde niet dat wij de moslims hun immiteert. Je mag alle kleuren doen behalve zwart.

28-03-2013, 21:34

Citaat door ladybaba:
Zo kun je redeneren idd. Maar bepaalde dingen zijn ons gegeven als beproeving en er is er geen reden/verklaring waarom we ze moeten opvolgen. Hoe redeneer je bv dat Ibrahim as zijn zoon moest opofferen? Dat valt niet te redeneren. Was gewoon een beproeving en dat is wat een moslim van een niet-moslim onderscheidt.

Ik zou mijn haar ook graag in het zwart willen verven, maar het is niet anders
Oke jah wat betreft van opofferen dan bestonden wij niet, en was er wss geen islamitisch volk.
Maar dan zou je zeggen dat elke moslim(a) dat met zwart haar geboren is, zijn haar voor altijd in een ander kleur moet verven aangezien het een slecht kleur is. Maar verven naar je eigen kleur (zwart) mag niet. Vindt het bizar en jammer.
Zou dat ook zo zijn met kledij? zoals een volledige zwarte boerka.

28-03-2013, 21:34

Citaat door roumaisa:
Ik heb nu niet de bron voor je zit op tel. Als ik me goed herinner is t omdat de joden in de tijd van onze profeet saws dat deden. En hij saws wilde niet dat wij de moslims hun immiteert. Je mag alle kleuren doen behalve zwart.
oke

28-03-2013, 21:35

Citaat door noortjeuh:
Oke jah wat betreft van opofferen dan bestonden wij niet, en was er wss geen islamitisch volk.
Maar dan zou je zeggen dat elke moslim(a) dat met zwart haar geboren is, zijn haar voor altijd in een ander kleur moet verven aangezien het een slecht kleur is. Maar verven naar je eigen kleur (zwart) mag niet. Vindt het bizar en jammer.
Zou dat ook zo zijn met kledij? zoals een volledige zwarte boerka.
Nogmaals je kan erover blijven doorredeneren maar als moslim (als jij dat bent? ik ken je niet) accepteer je de uitspraken van de profeet vrede zij met hem. Ik proclameer, ik discussieer niet.

28-03-2013, 21:38

Citaat door ladybaba:
Nogmaals je kan erover blijven doorredeneren maar als moslim (als jij dat bent? ik ken je niet) accepteer je de uitspraken van de profeet vrede zij met hem. Ik proclameer, ik discussieer niet.
Jah ik zou graag de precieze en volledige uitleg willen krijgen met bron.
En niet zomaar een topic met als inhoud dat iets haram is. Een lid zegt omdat joden dat vroeger deden, maar kon geen link plaatsen.
Dus dan blijf ik me afvragen waarom het juist haram is, niks is zomaar haram, er is altijd een reden.

28-03-2013, 21:39
Ik ga zo het plaatsen voor je..

Citaat door noortjeuh:
Jah ik zou graag de precieze en volledige uitleg willen krijgen met bron.
En niet zomaar een topic met als inhoud dat iets haram is. Een lid zegt omdat joden dat vroeger deden, maar kon geen link plaatsen.
Dus dan blijf ik me afvragen waarom het juist haram is, niks is zomaar haram, er is altijd een reden.

28-03-2013, 21:39



Citaat door SOLDIER100:
Je gaat heus niet het hellevuur betreden, alleen maar omdat je je haar zwart verft
Je gaat eerst op een weegschaal, bij meer overtredingen kom je aardig in de buurt van hitte. Allah oe3lam

28-03-2013, 21:40

Citaat door SOLDIER100:
Je gaat heus niet het hellevuur betreden, alleen maar omdat je je haar zwart verft
Allahoe a3lam

Als de hadith hierboven sahieh is dan ruik je de geur van het paradijs niet eens, risico die je als Godvrezend persoon toch beter niet kan nemen. Verder zijn er alternatieven op zwart haar; donker bruin o.a.

28-03-2013, 21:41
Ok Nadia shokran!

Pagina's : [1] 2 3