Bekijk volle/desktop versie : In het land van de kuffaar



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

28-03-2013, 19:35
Waarom wordt deze uitdrukking gebruikt? Het is toch vreemd als je dat zegt terwijl je ook leeft In het land van de kuffaar?

28-03-2013, 19:37


ben jij toevallig niet marokkaans??

28-03-2013, 19:43
Moet dat dan, om zo'n vraag te kunnen stellen?

28-03-2013, 19:44
Ik vind het woord kuffar al hard klinken. Zeg gewoon niet-moslim(a)

28-03-2013, 19:47


Ik volg je niet. Kuffar betekend gewoon ongelovige, ofwel het niet geloven in Allah swt dus snap het niet zo goed? Wat is daar erg aan?

28-03-2013, 19:47

Citaat door Sharpy:
Moet dat dan, om zo'n vraag te kunnen stellen?
Nee nee gewoon nieuwsgierig oesaffie!

28-03-2013, 19:48
Omdat dit ook gewoon ons land is.

28-03-2013, 19:48

Citaat door verhaalmaakster:
Ik volg je niet. Kuffar betekend gewoon ongelovige, ofwel het niet geloven in Allah swt dus snap het niet zo goed? Wat is daar erg aan?
dus dat

28-03-2013, 19:49

Citaat door Bisou.:
Omdat dit ook gewoon ons land is.
Is dat zo? Is Nederland 'ons' land?

28-03-2013, 19:50

Citaat door verhaalmaakster:
Is dat zo? Is Nederland 'ons' land?
Ja, zo beschouw ik het.

28-03-2013, 19:52
ghaam ari7ed watdji ghaam hollanda, ikififen ighaam!

28-03-2013, 19:56

Citaat door Bisou.:
Ja, zo beschouw ik het.
Kun jij als moslima doen en laten wat je zelf wilt zonder scheef aangekeken te worden en zonder vergeleken te worden met de Hollanders?
Is het niet zo dat je extra je best moet doen als Marokkaanse en daarnaast ook nog eens als Moslima met gewaad om geaccepteerd te worden in de samenleving? Is het niet zo dat ze je liever zien gaan?
Is het niet zo dat ze een hekel aan de Islam hebben, ze willen dat jij als Marokkaan jezelf moet aanpassen aan Nederland.

Vertel me dan wat je precies voelt als je zegt dat Nederland ook van jou is.

28-03-2013, 19:58


Het gaat denk ik vooral om mensen die hier niet willen zijn.
En daar staan dan de moslims tegenover die niet de drang hebben te vertrekken uit het land van de kuffaar, die spreken dan gewoon over Nederland of over België.

Puur letterlijk genomen zal het wel kloppen. Een land dat geregeerd wordt door ongelovigen, maar de manier waarop het gebruikt wordt is denk ik wel met een sneer en het komt zeker zo aan bij het doelpubliek.

En dan denk ik, als je dat weet, dat die uitdrukking als een belediging wordt opgevat, waarom - als vrome moslim - ze dan blijven gebruiken tegenover je gastheer? Dat zijn toch geen goede manieren?

Of mis ik iets?

28-03-2013, 19:59
1. Ja dat kan ik
2. Nee.
3. Nee.

Ik voel op dit moment niks. Maar ik beschouw dit land als mijn land want ik woon er, studeer, werk, leeft er etc.
Ik voel geen haat in mijn omgeving en ook al zou die haat er zijn, dan nog beschouw ik het als mijn land. Ik laat dit niet bepalen door andere.

Citaat door verhaalmaakster:
Kun jij als moslima doen en laten wat je zelf wilt zonder scheef aangekeken te worden en zonder vergeleken te worden met de Hollanders?
Is het niet zo dat je extra je best moet doen als Marokkaanse en daarnaast ook nog eens als Moslima met gewaad om geaccepteerd te worden in de samenleving? Is het niet zo dat ze je liever zien gaan?
Is het niet zo dat ze een hekel aan de Islam hebben en ze denken dat je als Marokkaan jezelf moet aanpassen aan Nederland qua uiterlijk en gewoonte?

Vertel me dan wat je precies voelt als je zegt dat Nederland ook van jou is.

28-03-2013, 20:00

Citaat door Bisou.:
Ik vind het woord kuffar al hard klinken. Zeg gewoon niet-moslim(a)
hoe bedoel je?!!!

Walgelijke kuffar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7