Bekijk volle/desktop versie : Film over omstreden Marokkaanse wet '475'



28-03-2013, 17:15
Ruim een jaar na de dood van Amina El Filali heeft een regisseur een film gemaakt over de omstreden wet.





Artikel 475 in de Marokkaanse wetboek voorziet namelijk in het ontlopen van een gevangenisstraf voor verkrachters mits hij met het slachtoffer trouwt. Amina El Filali overkwam hetzelfde en accepteerde het huwelijk niet. Onder dwang van haar familie moest ze toch trouwen om zodoende haar eer te redden. De zelfmoord die daarop volgde kreeg wereldwijde aandacht waardoor de regering niets anders kon doen dan de wet te herzien.

Nadir Bouhmouch is een Marokkaanse regisseur en draagt zijn steentje bij om de wet aan de kaak te stellen. Hij maakte een documentaire over jonge huwelijken in Marokko en de rampzalige gevolgen.

Bekijk hier de film.

28-03-2013, 18:08


Welk idioot heeft zo'n wet gemaakt. Dit is duidelijk geen sharia van ALLAH

28-03-2013, 22:33
Als het maar voordelen biedt voor de man!! En die Marokkanen met hun mislukte cultuur. Dat het meisje word getraumatiseerd en ook nog eens moet trouwen metdie viespeuk om de EER te redden, waar slaagtdat op!! Islam is ver te zoeken, moge Allah soebhana wa ta'ala die meiden helpen.


28-03-2013, 22:35
Astaghfirou Allah
Citaat door mahlali1:
Welk idioot heeft zo'n wet gemaakt. Dit is duidelijk geen sharia van ALLAH

28-03-2013, 23:25


Ik kan de wet eigenlijk wel begrijpen

29-03-2013, 08:30
Afschaffen die wet, verkrachters dienen gecastreerd te worden, en amputeren die verdomde handen die ze niet thuis konden houden. Misselijkmakend volk, en dat geldt voor degene die zich achter de wet scharen ook.


02-04-2013, 22:18
pff wat een huwelijk moet dat nou voorstellen leven met je verkrachter dat slaat toch nergens op wat een onmenselijke wet maar marokko is niet de enige islamitische land die deze wet heeft



02-04-2013, 22:46

Citaat door ghazar:
Ik kan de wet eigenlijk wel begrijpen
Leg uit.

09-04-2013, 03:01
Die wet is een van de joodse geboden in de Thora. Wie een bron wilt zeg het maar dan plaats ik het


09-04-2013, 07:25
Marokkanen stimuleren verkrachting. Dus kijk eerst in de spiegel voordat ze sekstoeristen de schuld geven.