Bekijk volle/desktop versie : angsten



Pagina's : [1] 2

27-03-2013, 17:15
Hoe meer ik hier lees, hoe angstiger ik ben over de toekomst ..

waarom willen we allemaal zo graag trouwen? als ik dit forum moet geloven is dat een manier om je een heleboel ellende op de hals te halen. Emotioneel afhankelijk te worden van iemand.
Vrijheden zijn weg , afhankelijkheden beginnen, drama met schoonfamilie ..

Kan iemand mij een goede reden noemen waarom ik in deze tijd nog moet trouwen?
Het is dat ik graag kinderen wil en dat het geloof het ons sterk aanraadt.
Maar los van deze redenen zie ik absoluut geen enkele meerwaarde.

Ben al die ellende gewoon helemaal zat .. ik hoor zelden verhalen over koppels die echt gelukkig zijn en die er 10 stappen op voruit zijn gegaan door te trouwen.

correct me if I'm wrong

27-03-2013, 17:17


En om niet in je eentje dood te gaan.

27-03-2013, 17:19

Citaat door credentia22:
Hoe meer ik hier lees, hoe angstiger ik ben over de toekomst ..

waarom willen we allemaal zo graag trouwen? als ik dit forum moet geloven is dat een manier om je een heleboel ellende op de hals te halen. Emotioneel afhankelijk te worden van iemand.
Vrijheden zijn weg , afhankelijkheden beginnen, drama met schoonfamilie ..

Kan iemand mij een goede reden noemen waarom ik in deze tijd nog moet trouwen?
Het is dat ik graag kinderen wil en dat het geloof het ons sterk aanraadt.
Maar los van deze redenen zie ik absoluut geen enkele meerwaarde.

Ben al die ellende gewoon helemaal zat .. ik hoor zelden verhalen over koppels die echt gelukkig zijn en die er 10 stappen op voruit zijn gegaan door te trouwen.
correct me if I'm wrong
Die zijn te druk bezig met gelukkig zijn

Daarom geen m.nl voor hun

27-03-2013, 17:20
Wat ik hier lees en hoor gebeurt niet in mijn omgeving. Althans hier is het zo krap en lijkt het of het de wereld weerspiegelt maar dat is niet zo.

27-03-2013, 17:23


het is los van dit forum. In mijn omgeving zie ik letterlijk NIEMAND die gelukkig is. Het is een groot toneelstuk waarbij de vrouw zich vaak wegcijfert voor de man. Die verbondenheid , waarvan je denkt dat er zou zijn, is nergens te bekennen. De mannen zijn ondankbare types die alles voor lief nemen. Het is niet verrijkend voor je leven. veel van de vrouwen di eik ken hebben een relatie met hun kinderen inmiddels, in plaats van met hun mannen. Mannen met gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel , terwijl die bij de vrouwen in overvloed aanwezig is

27-03-2013, 17:32
hoe doe je dat dan met je sensuele gevoelens? afhankelijk van het antwoord zou je vraag wel eens overbodig kunnen zijn

27-03-2013, 17:40
sensuele gevoelens?

je hebt het over gemeenschap? Ik heb geen behoefte aan fysieke behoeften , als mijn mentale behoeften daar onder komen te lijden

27-03-2013, 17:42
apart geval dan beter niet trouwen

27-03-2013, 17:44
Dat zeg ik GAMMA

27-03-2013, 17:48
de meeste hier laten maar een kant van de verhaal zien en vrouwen zijn goed in overdrijven elk emotie zit er een hele grote verhaal achter, als het even niet zit komt zij dat gelijk inlichten waardoor het lijkt dat elk huwelijk misloopt

27-03-2013, 17:48
gamma, geen sensuele gevoelens, en niet willen trouwen met een man. zeker geen lesbi?

27-03-2013, 17:53

Citaat door Le3dez:
de meeste hier laten maar een kant van de verhaal zien en vrouwen zijn goed in overdrijven elk emotie zit er een hele grote verhaal achter, als het even niet zit komt zij dat gelijk inlichten waardoor het lijkt dat elk huwelijk misloopt



Het is niet dat ik verbitterd ben. Ik geloof oprecht dat er koppels zijn die gelukkig zijn. En ik geloof ook dat wat hier wordt gepost vaak overdreven is of een kant van het verhaal.

Die koppels die gelukkig zijn , lijken een uitzondering op de regel en niet de mainstream. En dat baart mij zorgen. het hoort andersom.
Tuurlijk een huwelijk kent zijn ups en downs.. maar als je teveel down bent geweest , kom je er niet meer bovenop.

Gair insha Allah. Moge Allah swt ons leiden. Moge hij ons partners toewijzen bij wie wij rahma zullen vinden.

27-03-2013, 17:53



Citaat door JohnHoward:
gamma, geen sensuele gevoelens, en niet willen trouwen met een man. zeker geen lesbi?
Ik moet er niet aan denken om een relatie aan te gaan met een vrouw. Dubbel de ellende :P

27-03-2013, 18:04
Sommigen vallen van de regen in de drup, maar het gros hier vertegenwoordigt echt niet de meerderheid in het echte leven. Alhamdoulilah.

Ben zelf nog gelukkiger dan ik al was, aangezien ik een zeer fijn leven had voordat ik trouwde. Nu is dat nog steeds het geval, en ken ik zelfs nog meer rust in mijn leven waardoor alles lekker loopt. En natuurlijk heb je de mindere momenten, maar goed, dat houdt het leven spannend he laat ik het zo stellen: de mindere momenten kunnen totaal niet op tegen alle leuke en goede momenten. En nee ik overdrijf het niet, het is echt zo.

27-03-2013, 18:19

Citaat door Tesliem:
Sommigen vallen van de regen in de drup, maar het gros hier vertegenwoordigt echt niet de meerderheid in het echte leven. Alhamdoulilah.

Ben zelf nog gelukkiger dan ik al was, aangezien ik een zeer fijn leven had voordat ik trouwde. Nu is dat nog steeds het geval, en ken ik zelfs nog meer rust in mijn leven waardoor alles lekker loopt. En natuurlijk heb je de mindere momenten, maar goed, dat houdt het leven spannend he laat ik het zo stellen: de mindere momenten kunnen totaal niet op tegen alle leuke en goede momenten. En nee ik overdrijf het niet, het is echt zo.
Masha Allah! Moge Allah je huwelijk zegenen.

Pagina's : [1] 2