Bekijk volle/desktop versie : hoe oud moet een vrouw zijn om te verloven in islam



Pagina's : [1] 2 3

11-01-2005, 11:53
Ik heb een vraag,,,, hoe oud meoet een muslim en muslima zijn om te verloven,,
ja want stel je wil verloven voor je trouwt,,, dat zou toch relaz zijn weet je,,,

wie weethet?

16-01-2005, 10:22


Trouwen is niet leeftijdsgebonden

16-01-2005, 12:50
Verloven komt dat wel voor in de Islam? Of is dit meer traditie..

Zelf vind ik verloven, verlovingsfeest allemaal onzin. Gewoon trouwen als je denkt dat hij de ware is..

16-01-2005, 13:04

Citaat door Islam4You:
Trouwen is niet leeftijdsgebonden
Idd.

16-01-2005, 19:16


ja maar lief, kijk ik bedoel. als je verloofd ben he,,, dan heb je toch al zoiets van. ja ik weet al wie ik ga trouwen,,, het geeft een gevoel,,, dat je alvast ernaartoe kan leven,,, bovendien is zo een bid3a wel handig, dan kan iedereen elkaar leren kennen,, ik bedoel familieleden enzo...
maar dat was mijn vraag niet, ik wou weten hou oud je moet zijn,,, want ik zou dat echt relax vinden als ik alvast verloofd ben, en weet dat ik met diegene ga trouwen,,, het geeft een richtin in mijn leven aan,,,, moehim ik hoor het wel

16-01-2005, 19:17

Citaat door Raihana:
Verloven komt dat wel voor in de Islam? Of is dit meer traditie..

Zelf vind ik verloven, verlovingsfeest allemaal onzin. Gewoon trouwen als je denkt dat hij de ware is..
Nou ihet is echt geen onzin,,, ik respecteer jou mening maar, als je verloofd ben heb je ook meer toegang tot je man/vrouw ,,,, je kan al gewoon met hem praten enzo, leren kennen...

16-01-2005, 19:20
Salaamu 3aleikom,

Wat bedoel je met 'verloven'?

16-01-2005, 19:32

Citaat door Ataqwa_wa_Tauba:
Salaamu 3aleikom,

Wat bedoel je met 'verloven'?
nou kijk,,, meestal als iemand gaat trouwen ,, kan het zo zijn dat ie eerst wil verloven,,, en dat heb je in de islam ook .... een verlovingsfeest dient ervoor te zorgen dat beiden families elkaar extra leren kennen, op zo een verlovings feest of bijeenkomst,ben je eigenlijk al getrouwd, allles is op papier geregeld, en je bent als het ware getrouwd..
maar nu is het meer een mentaal besef,,,
je bent verloofd, en je wil elkaar leren kennen,, volgens islam mag je amper met elkaar chillen, als dit soort dingen niet in praktijk zijn gebracht...
het is gewoon heel handig om elkaar te leren kennen,,, je mag gewoon iets meer...
met elkaar praten enzo,,,,, ( het is 7aram om samen in een gesloten kamer te zijn zonder mahram)
zoals ik zei je he b meer vrijheid, je kan gewoon met je vrouwke buiten wandelen en gezellig wat drinken,,, en daarmee is het gezegd.....
ik weet er niet veel van helaas,,,,, maar de bronnen die ik heb gegeven zijn 100 procent waar en heel betrouwbaar,,,
ik vraag dus alleen nog om toevoegingen, wat de regels ervan zijn wat de vrijheden zijn, en vanaf hoe oud het mag,,, als iemand het weet hoor ik het graag,, want ik popel hier

16-01-2005, 19:37
wie het weet zeg het

16-01-2005, 19:38

Citaat door hamaswaalqaeda:
nou kijk,,, meestal als iemand gaat trouwen ,, kan het zo zijn dat ie eerst wil verloven,,, en dat heb je in de islam ook .... een verlovingsfeest dient ervoor te zorgen dat beiden families elkaar extra leren kennen, op zo een verlovings feest of bijeenkomst,ben je eigenlijk al getrouwd, allles is op papier geregeld, en je bent als het ware getrouwd..
maar nu is het meer een mentaal besef,,,
je bent verloofd, en je wil elkaar leren kennen,, volgens islam mag je amper met elkaar chillen, als dit soort dingen niet in praktijk zijn gebracht...
het is gewoon heel handig om elkaar te leren kennen,,, je mag gewoon iets meer...
met elkaar praten enzo,,,,, ( het is 7aram om samen in een gesloten kamer te zijn zonder mahram)
zoals ik zei je he b meer vrijheid, je kan gewoon met je vrouwke buiten wandelen en gezellig wat drinken,,, en daarmee is het gezegd.....
ik weet er niet veel van helaas,,,,, maar de bronnen die ik heb gegeven zijn 100 procent waar en heel betrouwbaar,,,
ik vraag dus alleen nog om toevoegingen, wat de regels ervan zijn wat de vrijheden zijn, en vanaf hoe oud het mag,,, als iemand het weet hoor ik het graag,, want ik popel hier
Salaamu 3aleikom broeder,

Ik begrijp niet echt waar je heen wilt! Als je getekend hebt (en een etentje hebt gegeven) dan is dat meisje jouw vrouw. Verloven is als je om haar hand gaat vragen ze ze haar 'ja' woord geeft. Als je verloofd bent mag je niet alleen zijn, niet wat drinken, waloe zonder een ma7ram van het meisje. Als je getekend hebt mag je haar zien wanneer je maar wilt enz enz.

Wil je wél of niet tekenen?

Leeftijd? Als het meisje er geestelijk en lichamelijk klaar voor is, lijkt mij.

Wa Allahu a3lam.

16-01-2005, 19:44
ja inderdaad,,,,dan heb ik blijkbaar het begrip verloven nog niet begrepen wil je het mij even uitkeggen dan hoe het precies in zn werk gaat,,, want ik ben zeg maar in progress,, ik wil graag allles 7alal doen,,, maar op dat gebied heb ik me eiigenlijk nooit verdiept

16-01-2005, 21:22
Verloven is Marokkaans, Trouwen dat is islamitisch.



Verloven= 7araam relatie met toestemming van ouders.


Trouwen= 7alaal met toestemming van Allah.

16-01-2005, 21:25



Citaat door hamaswaalqaeda:
ja inderdaad,,,,dan heb ik blijkbaar het begrip verloven nog niet begrepen wil je het mij even uitkeggen dan hoe het precies in zn werk gaat,,, want ik ben zeg maar in progress,, ik wil graag allles 7alal doen,,, maar op dat gebied heb ik me eiigenlijk nooit verdiept
Salaamu 3aleikom,

wat is dan precies je vraag aghi?




El7amdolilah: Mesha'Allah zuster.

16-01-2005, 21:34
Om haar hand gaan vragen, wachten op toestemming. Zo ja, papiertje tekenen. En ze is je vrouw de bruiloft kun je altijd nog geven( Waliema daarentegen hoe eerder hoe beter). Zo niet, triq a salama op naar de volgende broeder alles is QadrAllah.

16-01-2005, 21:45

Citaat door El7amdolilah:
Om haar hand gaan vragen, wachten op toestemming. Zo ja, papiertje tekenen. En ze is je vrouw de bruiloft kun je altijd nog geven( Waliema daarentegen hoe eerder hoe beter). Zo niet, triq a salama op naar de volgende broeder alles is QadrAllah.
shukran, ik weet nu voldoende,,,, dat is meer dan duidelijk,, ik dank je heel erg hartelijk hiervoor.....
kort maar krachtig

Pagina's : [1] 2 3