Bekijk volle/desktop versie : Zoektocht naar een Marokkaanse zanger



25-03-2013, 11:35
Ik ben op zoek naar een bekende Marokkaanse zanger. Ik luisterde lang geleden vaak naar een lied van hem die me helemaal ontschoten is. Het is voor veel marokkanen hier in Nederland geen bekende. In Marokko en heel noord-afrika en midden oosten is ie erg beroemd. Ik ben zn naam en dat liedje vergeten en wellicht is iemand hier die weet wie ik bedoel.

Hij heeft een lied geschreven over tetouane meen ik me te herinneren. De commerciële variant is een beetje uptempo met een clip door de straten van Tetouan. Daar ben ik niet naar op zoek. Ik ben opzoek naar de versie van hem die hij in een Marokkaanse TV programma uitvoerde met enkel een 3oed, Arabische gitaar op een rustige toon.

Weet iemand wie ik bedoel! Graag de naam!

Alvast bedankt!

25-03-2013, 11:39


3abd elhadie belgayat

25-03-2013, 11:43
Bedoel je Nou3man Lahlou?


25-03-2013, 11:44
Houd jij hiervan? Echt een favo zangeres, ook met el3oed gitaar en zingt over chamal. Haar naam
Is Alia El Moujahid

25-03-2013, 11:46



Citaat door Shifae:
Bedoel je Nou3man Lahlou?

JA!!!!! Nou3man is de man! Thanks man, I owe you one! Dacht niet dat op deze forum deze man zouden kennen. Nogmaals, bedankt!

25-03-2013, 11:48
Ah, man, fantastisch die gast. By far de beste shcrijver en 3oedspeler in Noord-Afrika. Wat een nummer!

25-03-2013, 11:50

Citaat door Najibsri:
JA!!!!! Nou3man is de man! Thanks man, I owe you one! Dacht niet dat op deze forum deze man zouden kennen. Nogmaals, bedankt!
Hihi

Ik wist het meteen toen je zei Tetouan en l3oud..

hij zingt Ya Chefchaouennnnn yaaa nawara en Ya bladi zin el bouldaaaannnn..

25-03-2013, 11:52

Citaat door Shifae:
Hihi

Ik wist het meteen toen je zei Tetouan en l3oud..

hij zingt Ya Chefchaouennnnn yaaa nawara en Ya bladi zin el bouldaaaannnn..
klopt..bent mdina elkdima vind ik een leuke

25-03-2013, 11:53

Citaat door Shifae:
Hihi

Ik wist het meteen toen je zei Tetouan en l3oud..

hij zingt Ya Chefchaouennnnn yaaa nawara
Yep, dat is hem....Hij is werkelijk de enige gast die letterlijk er mee wegkomt om darizza te zingen met een 3oed begeleid in de regels van de klassieke Arabische schema zonder één noot af te wijken.

Wat mij betreft de nummer 1 in Marokko wat betreft muziekintelligentie.

25-03-2013, 11:54

Citaat door Nina_love:
Houd jij hiervan? Echt een favo zangeres, ook met el3oed gitaar en zingt over chamal. Haar naam
Is Alia El Moujahid
NEEEEE MAN! Zij en haar begeleiders zijn 3oedverkrachters! Ze kakt maar wat aan met haar 3oed. Totaal geen 3oedbeheersing.