Bekijk volle/desktop versie : Epileren is HARAM!!!!!!



Pagina's : [1] 2 3

24-03-2013, 19:51
salaam eilekoem lieve zusters,

Neem even een minuut de tijd voor je imaan, en voor Allah tabaraka wa ta3la.

Sajtaan zal je ongetwijfeld hiervan proberen te weerhouden, en je laten denken dat je wel wat beters te doen hebt.
En als je naar de Sajtaan luistert, dan ben je ongehoorzaam aan Allah Sob7anahoe WaTa3ala.


Beste zuster, jij die je wenkbrauwen epileert, om mooier te worden gevonden. Jij beste zuster, die haar eigen genot, plezier en begeertes, verkiest boven de tevredenheid van, en gehoorzaamheid aan Allah tabaraka wa ta3ala.
Beste zuster, het epileren van wenkbrauwen, is haram. Sterker nog, dit wordt als een zeer zeer grote zonde gezien!!!

Waarom doe jij dit dan? Hou jij niet van Allah sub7anahoe wa ta3ala?
Hij die jou het leven heeft geschonken. Hij die jou gemaakt heeft tot wat jij nu bent. Hij die jou waarschijnlijk de voorrang heeft gegeven, om geboren te worden als Moslima! Kijk naar alle zusters die niet als moslima zijn geboren, hoeveel onderzoek moeten zij doen, hoeveel obstakels moeten zij overwinnen, voordat zij in jouw beginpositie kunnen verkeren? Allah swt heeft jou dit als gunst gegeven, en jij verwerpt dit?
Hij die jou al deze jaren in leven heeft gelaten, tot aan de dag van vandaag toe, en wie weet Insha’Allah tot hoelang nog. Hij die jou al die jaren in levensonderhoud heeft voorzien. Hij die jou mooie tijden geeft, die jou geluk brengt, en jou familie, naasten, vrienden en kennissen gelukkig maakt.

Je zegt eigenlijk, “Ga weg! Laat mij genieten van dit leventje, laat mij mezelf mooier maken, zodat de mannen mij gaan beoordelen op mijn uiterlijk! Laat mij, ik wil mij niet houden aan Uw regels, wie bent U om voor mij te bepalen wat ik wel en niet mag, en hoe ik hoor te leven!”
Weet jij dan niet beste zuster, dat Allah tabaraka 3wa ta3ala degene is die jou heeft gemaakt? En wie is beter in staat om voor ons te weten wat wij wel en niet moeten doen, dan Degene die ons heeft gemaakt?
Beste zuster, alles wat ons verboden is, en wat wij moeten vermijden, is voor onze eigen bestwil.

Zusters streven jullie dan niet naar hetgeen waar elke moslim naar moet streven, het enige streven wat elke Moe'mien zou moeten hebben; Tevredenheid van Allah swt.
En bovendien, Allah swt zou nooit iets van ons vragen wat wij niet kunnen. Hij is onze Schepper en is perfect in staat om te weten wat wij aankunnen en wat niet, beter dan onszelf. Hij heeft ons, en alles wat bestaat gemaakt! Dus Hij weet precies waartoe wij in staat zijn, en wat wij aankunnen. En alles wat ons is voorgeschreven of verboden kent een logica. Alles is om ons tegen het kwade te beschermen, en voor onze eigen veiligheid. Dus bescherm jezelf en hou je aan Zijn voorschriften. Kijk alleen naar zaken als overspel, hoeveel zelfmoordpogingen, hoeveel tienerouders, hoeveel ziektes, hoeveel families gaan hierdoor kapot, hoeveel jongeren belanden op straat, hoeveel jongeren belanden in de prostitutie etc. Kijk naar zaken als Alcohol, hoeveel mishandelingen, hoeveel moorden, hoeveel vernielingen, hoeveel ziektes, hoeveel sociale problemen brengt dit met zich mee? Moeten we nu echt twijfelen in zaken die ons zijn verboden? Alles, maar dan ook alles, is om onszelf te beschermen. Ook zaken die wij als mensen nog niet hebben ontdekt, waarvan je zou zeggen waarom mag dat nu eigenlijk niet, zit ongetwijfeld een logica achter die tot zover gewoon nog te groot voor ons is om te ontdekken. Vergeet niet, dit komt van Allah swt, de Allerhoogste, de Allerwijste. Zijn kennis is het die Allesomvattend is, en wij zullen deze nooit helemaal begrijpen noch kennen. Maar alles, kent een logica, en alles is alleen om het goede en het beste met ons voor te hebben.


Beste zuster, Epileren valt onder de categorie overspel, roddelen, tattoe’s etc.
Kortom, grote zondes!

Elke zonde waar de vervloeking van Allah swt op staat, of wordt bestraft met het vuur, of waar in de Shari3a een lijfstraf op staat, is een grote zonde. Epilleren ook zusters.

Het is dus geen kleine zonde, als muziek of dergelijke, maar een grote verwoestende zonde. Helaas houdt vandaag de dag vrijwel niemand hier rekening mee, en denken dat dit iets onschuldigs is. Ik zie zusters met de hijaab, en alsnog epilleren ze doodgewoon hun wenkbrouwen, Astagfiru'Allah. En dan praat ik over de echte Hijaab, en niet dat doekje wat tegenwoordig door iedereen wordt gedragen. Want alles wat niet aan de voorwaarden van Hijaab voldoet, is simpelweg geen hijaab, maar een doekje wat op het hoofd wordt gedragen.

Iedereen wil tegewoordig alles eraan doen om extra mooi te worden, maar dit gaat tegen de natuurlijke aanleg van je lichaam hoe je die van Allah swt hebt gekregen.
Wij verkiezen onze behoeftes, boven de gehoorzaamheid aan Allah swt.

Epileren is alleen toegestaan, in sommige gevallen, wanneer je niet normaal kunt functioneren in de samenleving. En Allah oe a3lam, dit is wat een enkeling van de geleerden zeggen. Het grootste deel zegt dat dit ten alle tijden niet toegestaan is.
Maar zelfs als we deze theorie aanhouden, dan vraag ik jou beste zuster, in hoeverre belemmeren jouw wenkbrauwen jou functioneren? Is het zo dat je wenkbrauwen zo harig zijn dat ze over je neus of ogen heen groeien? Is het zo dat je wordt verstoten of verafschuwd door de mensen om je heen, als je je wenkbrauwen onaangeraakt laat?
Onder welke van deze categorieën val jij?
Wat is jou zogenaamd geldige reden, om je wenkbrauwen aan te tasten, ook al heeft Allah tabaraka wa ta3ala jou dit verboden?


Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :'Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen...' (Moesliem 3966).

Onder buitensporige schoonheidsbehandelingen, die de islam verbiedt, valt ook al-nams, dit slaat op het epileren van wenkbrauwen om deze uit te duinnen of te veranderen.

'De profeet (vrede zij met hem) vervloekt zowel de vrouw, die epileert als de vrouw, die dat laat doen'

Allah heeft ons bevolen om ons te onderscheiden van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders). Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:

'Volg niet de begeerten van degenen die niet weten (over de Islam)' (Soerat al-Djaathiyah: 18)

De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: 'Wie een volk immiteert, hij behoort tot hen.' (Aboe Daawoed)

Zijn het niet de ongelovige westerlingen die zichzelf constant aan het veranderen zijn? Of dit nu in de vorm van het epileren van wenkbrauwen is, of in de vorm van plastische chirurgie. Wil jij tot hen worden gerekend op de Dag des Oordeels beste zuster?


Hoe durven wij, als kleine miezerige schepselen waar er ontelbaar veel van zijn, wijzigingen aan te brengen aan onszelf, aan de Schepping van Allah tabraka wa ta3ala, zonder Zijn toestemming. Allah sub7anahoe wa ta3ala heeft elk mens perfect gemaakt, elk mens op zijn best geschapen. Twijfel jij hieraan beste zuster? Zodanig dat je zelf maar je eigen verbeteringen gaat invoeren? Je zegt dus ”Nee mijn Heer swt, U bent hier en daar iets vergeten, daarom zal ik dit eigenhandig wel even verbeteren. Zo, nu is het veel beter en mooier dan hoe U het had gemaakt!”
Wie ben jij, om te denken dat je Allah swt kunt corrigeren?

Met betrekking tot de vrouwen die de Schepping wijzigen, verklaarde de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem):


'Allah vervloekt de Naamisah (degene die de wenkbrauwen van anderen epileert) en de Moetanammisah (degene die haar wenkbrauwen laat epileren) en de Waasilah (degene die bij anderen nep- of andermanshaar invlecht) en de Moestawsilah (degene die haar haar laat invlechten met nep- of andermanshaar).'


Deze overlevering gaat specifiek over vrouwen, omdat zij normaal gesproken meer dan mannen zichzelf inspannen om hun natuurlijk uiterlijk te veranderen met het excuus zich zodoende op te maken. Deze waarschuwing geldt voor beide geslachten, omdat de voorwaarde voor het intreden van de vloek van Allah duidelijk is.

En zusters die dit doen om mooier te worden, sommige voor zichzelf, andereren om bij mannen in de smaak te vallen, en anderen voor hun eige man. Wat ga je op de Dag des Oordeels zeggen, als je voor Allah swt staat, en je aan Hem verantwoording moet afleggen. Direct aan Allah tabraka wa ta3ala, zonder enige tolk tussen jullie in, zoals letterlijk in de Koran wordt verhaald.
Ga je dan zeggen dat je je jezelf, je eigen man, of andere mannen tevreden wilde stellen? En je wil Allah swt dan dus niet tevreden stellen?

Verkies jij de tevredenheid van een mens, boven de tevredenheid van Allah tabaraka wa ta3ala?!


Ik hoop dat ik je het een beetje duidelijk heb kunnen maken. En beste zuster, probeer dit aan zoveel mogelijk dames die je kent door te geven, want ze weten niet wat ze te wachten staat! De vervloeking van Allah tabraka wa ta3ala, en iedereen weet wat dat inhoudt!

Als je dit doorgeeft dan zal Allah swt je Insha'Allah rijkelijk belonen, en vergeet niet het zal je vele hassanat opleveren. Vergeet niet wat de Profeet saws zei, 'degene die epileren en die laten epileren..'
Dus wijs zoveel mogelijk dames op hun fouten Insha'Allah.

Want wij zijn allemaal samen verantwoordelijk en verplicht om de da3wa te verspreiden. Werken aan een betere ummah, want onze imaan is tot de bodem van de put gezonken.

29-03-2013, 09:56


Bedankt voor het plaatsen zuster. Moge Allah soubhana wa taala je hier voor rijkelijk belonen in shaa Allah.


Check mijn topic, ik denk dat het je wel interesseert:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4523326

29-03-2013, 10:01
Jij bent ook welkom.

29-03-2013, 10:04
In Shaa Allah

05-04-2013, 04:58


Baard scheren/knippen/trimmen ect.. OOK!!

05-04-2013, 15:50
Moge Allah ons leiden.

29-04-2013, 21:11
Is het tussen de wenkbrauwen ook haram ?

29-04-2013, 22:23
Wenkbrauwen epileren is algemeen bekend toch? Er zijn mensen die het weten, maar het negeren, ze niet bewust zijn van de gevolgen...??

Ghair insha'Allah

10-05-2013, 11:51
Allah ihdina

11-05-2013, 11:21
mooie gezegd! machallah

11-05-2013, 12:29
Mooi gezegd zuster. Is een goede wake-up call naar velen toe, aangezien velen de bewijzen links laten liggen en er toch mee doorgaan. Moge Allah soubhana wa ta ala u belonen. Allahouma ameen.

19-05-2013, 17:50

Citaat:
Beste zuster, Epileren valt onder de categorie overspel, roddelen, tattoe’s etc.
Kortom, grote zondes!
?? roddelen en overspel is erger. Daar doe je andere mensen mee pijn. hahah liever een vrouw die niet roddelt en wel epilieert dan een vrouw die roddelt met bert wenkbrauwen. Get your priorities straight

12-07-2013, 13:18



Citaat door Shepard:
?? roddelen en overspel is erger. Daar doe je andere mensen mee pijn. hahah liever een vrouw die niet roddelt en wel epilieert dan een vrouw die roddelt met bert wenkbrauwen. Get your priorities straight
Ik denk dat je dit gewoon zegt om je slechte daden goed te praten. End of the day is epileren gewoon Haraam !

23-08-2013, 14:04
Up verwijder deze topic niet

26-09-2013, 22:47
Deze topic bestaat nog?

Pagina's : [1] 2 3