Bekijk volle/desktop versie : Praktiseren



22-03-2013, 19:08
Salam Broeders/zusters fi deen

[ Ik Ben een jongen van 16 jaar oud en ik verlang heel erg naar het praktiseren van mijn deen en de sunnah dit heb ik al eens gedaan toen ik 15/16 ik kon geen gebed missen niks ik wou de echte islam praktiseren en alles er op en der aan ik voelde me daar zeer goed en was altijd te vinden in de moskee toen de zomervakantie begon en ramadan vond ik het best saai en verlangde naar mijn oude vriendjes waar niks mis is ze bidden en vasten alleen ze doen wel wat niet goed is ik ga hun zondes niet openbaren maar begon al een beetje minder te gaan met deen en toen begon de nieuwe school jaar mijn goeie vriend die bij mij op school zat is er niet meer en mijn imaam werd steeds minder minder minder te worden en nu is het zelfs zo erg dat ik de salaat niet eens verricht ik weet het astafgirullah en begon weer naar mijn oude levensstijl te leven wat zeer tegenstrijdig is met de deen ]

[Hoe kan dit zo ver gekomen zijn vraag ik me af en wat kan ik er aan doen om mijn imaam te boosten en doen zoals het was En waar ik echt mee zit dat ik niet word geaccepteerd word door mensen of dat er veel of je geroddeld word dat zie ik mijn omgeving dan ]

[de enige echte richting is de sunnah dus de sjieten en die troep groeperingen mogen best wel weg ]

22-03-2013, 19:18


moge allah subhannah wata3ala alle moslims leiden inschallah, , verricht je salaat want je weet nooit waneer je tijd aan zal breken dan heb je geen excuss van vrienden dit of dat ieder zijn eigen graf. Niet dat ik perfect ben maar salaat is de pasport van je deen dus probeer daar aan te werken khair inschallah

22-03-2013, 19:37

Citaat door salouainoe:
moge allah subhannah wata3ala alle moslims leiden inschallah, , verricht je salaat want je weet nooit waneer je tijd aan zal breken dan heb je geen excuss van vrienden dit of dat ieder zijn eigen graf. Niet dat ik perfect ben maar salaat is de pasport van je deen dus probeer daar aan te werken khair inschallah
-

22-03-2013, 19:46
vervloekt de shaytan en je pakt een emmer water om de wassing te verrichten , op het gebedje kleed je realiseer je je dat je tegenover een Almachtige HEER staat die mooi is en jij bent daar tegenover een stofje , wek de khousou3 op.bid en smeek en herhaal dit tot je huilt van vrees en liefde voor Allah.

22-03-2013, 20:02


Kijk of je hier: hasanaa t.nl mischien in contact kunt komen met broeders. Het een een betrouwbare site alhamduliLlaah die de manhadj van as salaafu saalih volgt. Neem er een kijkje zou ik zeggen. Het is heel belangrijk om metd e juiste mensen om te gaan.

a'aanaka Allaah 'ala taa'atih, amien.

22-03-2013, 21:29
Dank Jullie Wel Zusters fi deen Moge allah jullie rijkelijk belonen

Het valt me wel op dat alleen zusters fi deen reageren

22-03-2013, 21:40
Verricht je salaat,probeer zoveel mogelijk kennis op te doen.
Laat mensen praten, laat ze maar raar kijken.
Je neemt hun niet mee in je graf !!
Verricht goede daden en insha Allah zal je hier voor beloond worden.
Als je vrienden je raar aankijken moet je er niet op ingaan, want echte vrienden staan achter je als de kogel van voor komt.

Moge Allah SWT jou met alles doen slagen mijn broeder

Wa salaam

22-03-2013, 21:41

Citaat door Kleintje2:
Kijk of je hier: hasanaa t.nl mischien in contact kunt komen met broeders. Het een een betrouwbare site alhamduliLlaah die de manhadj van as salaafu saalih volgt. Neem er een kijkje zou ik zeggen. Het is heel belangrijk om metd e juiste mensen om te gaan.

a'aanaka Allaah 'ala taa'atih, amien.
hasanaa t .nl is zeker een aanrader om kennis op te doen .