Bekijk volle/desktop versie : Lieve zuster



Pagina's : [1] 2 3

22-03-2013, 14:45
Je vergeet soms wat je waard bent. Ik wil je herinneren dat je uniek bent. Deze zuster die verheven is door Allah, die dankzij Hem een grote status heeft gekregen binnen de Islam. Opvolgster van Khadija,Aicha,Safia, en de andere Moeders Der Gelovigen. Treed in hun voetstappen beste zuster want jij bent een volwaardig schepsel... Diamant in deze verdorven Doenya. Het licht van de Ummah!

22-03-2013, 14:46


De Hijaab

Zij zegt: " Ik hoef geen hijaab te dragen. Ik heb Allaah lief, dat is voldoende."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "Zeg (o Mohammed): 'Als jullie van Allaah houden, volg mij dan. Allaah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. (Aali-'Imraan; 31)

Zij zegt: "Ik hoef geen hijaab te dragen, want het geloof is gemak.
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "Allaah wenst voor jullie het gemakkelijke en Hij wenst niet voor jullie het ongemak." (Al-Baqarah; 185)

Zij zegt: "Ik hoef geen hijaab te dragen, want het is iets kleins."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "En jullie dachten dat het iets kleins was, maar het is bij Allaah enorm groot." (An-Noor; 15)

Zij zegt: "Ik zal de hijaab dragen als ik ouder ben."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "Totdat, wanneer de dood tot één van hen komt, hij zal zeggen: 'O mijn Heer, laat mij terugkeren. (Al-Mu'mienoen; 99)

Zij zegt: "Ik zal de hijaab dragen als ik in het huwelijksbootje stap."
De profeet vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd: "De dienaar kan ontzegt worden van voorziening (hier: het huwelijk) door het verrichten van zonden." (Ibn Maajah & An-Nasaaie)

Zij zegt: "Mijn echtgenoot wil niet dat ik de hijaab draag."
De profeet vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd: "Er is geen gehoorzaamheid aan de schepping in het ongehoorzamen van de Schepper." (Ahmad)

Zij zegt: "Ik zal de hijaab dragen als ik eraan toe ben."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allaah en Zijn boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak." (Al-Ahzaab; 36)

Zij zegt: "Als ik de hijaab draag, zal ik geen baan kunnen vinden."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "En wie Allaah vreest, die zal Hij een oplossing geven. En Hij voorziet hem van waar hij het niet verwacht." (At-Talaaq; 2-3).

Zij zegt: "Ik kan de hijaab niet verdragen in deze hitte."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "Zeg: 'De hitte van de hel is erger als jullie dat toch begrijpen." (At-Taubah; 81)

Zij zegt: " De vrouwen in mijn gemeenschap dragen geen hijaab."
Allaah zegt (interpretatie van de betekenis): "En als jij de meesten van hen die op aarde zijn volgt, dan zullen zij jou doen afdwalen van de Weg van Allaah." (Al-An'aam; 116)

(Gebasseerd op Waqfatoen ma'a annafs; Mahmoed Al-Masry)

22-03-2013, 14:47
Dagen vergaan.

Vergaan zijn de dagen, die nutteloos waren
die niet besteed zijn aan 't kennis vergaren
de dagen die voorbij vlogen, slapend, zittend
in plaats van te vasten, in plaats van biddend

Vergaan zijn de dagen, vol nutteloos gepraat
dagen dat je niet met gushoo3 in gebed staat
gevuld waren ze met ijdel en onzinnig vermaak
in plaats van dat je over al jouw gebeden waakt

Vergaan zijn de dagen, zonder de aanbidding
voorwaar dan is er verlies i.p.v. overwinning
de dagen die voorbij vlogen, zonder het besef
besteed je tijd goed, voor je 't weet is 't weg!

22-03-2013, 14:47
De reden waarom wij in een verdrietige en miserabele staat zijn is omdat we de Qur’an terzijde hebben gelegd. We hebben het gemarginaliseerd en hebben onze rug ernaar toe gekeerd.”

Shaykh Muhammad Ibn Faqih

22-03-2013, 14:48


Het huishouden voor de vrouw en haar beloningen hiervoor

Aishah (Radhi Allahoe 3anhaa) overleverde dat RasoelAllah (vzmh) zei: “De zorg voor jullie huizen (huishoudens, families) is jullie verantwoordelijkheid. Deze daad van jullie is djihaad.” (Ahmad)

Het is ook overgeleverd dat RasoelAllah vzmh zei: “De inspanningen van de vrouw om haar huis te onderhouden en te dienen zijn gelijk aan de daden van de moedjahidien (martelaren), als Allah het wil.” (Al-Hindi, “Kanzul-‘Ummaal&rdquo
Anas (Radiallahoe 3anhoe) overleverde dat Salamah (Radhi Allahoe '3anhaa) de zoogmoeder van Ibrahiem tegen RasoelAllah (sallalahoe 3alaihi wasalam) zei: “O Boodschapper van Allah, je bracht mij (goede) tijdingen maar niet aan de andere vrouwen!” RasoelAllah vzmh zei: “Hebben je vriendinnen je aangespoord mij deze vraag te stellen?” Ze zei: “Ja, dat deden ze.” Hij vzmh zei: “Is niemand van jullie er dan blij mee dat als ze zwanger van haar echtgenoot is en hij is tevreden over haar, dat ze dan de beloning ontvangt van iemand die vast en bidt voor Allah? En als de pijnen van de bevalling beginnen weet niemand in de hemelen of op aarde wat in haar baarmoeder verborgen is, om haar gerust te stellen. En als ze bevallen is, dan is er geen mondvol melk dat uit haar komt en geen slok van een kind, zonder dat ze voor elke mondvol en elke slok de beloning van een goede daad krijgt. En als het kind haar ’s nachts wakker houdt, ontvangt ze de beloning van iemand die zeventig slaven bevrijdt omwille van Allah.” (At-Tabarani)

22-03-2013, 14:50
Herinner jezelf eraan!

Herinner jezelf eraan, wie jou dit leven gaf
weet voor ongeloof geldt 'n eeuwige straf
Herinner jezelf eraan, wie je leiding schenkt
Allaah is Degene die jou ziet op elk moment

Herinner jezelf eraan, als je 'n zonde pleegt
dat deze op 'n dag, op je weegschaal weegt
Herinner jezelf eraan, dat de dood zal komen
Allaah is Degene die de gelovigen zal belonen

Herinner jezelf eraan, dat je dient te streven
en dankbaar te zijn voor wat jou is gegeven
Herinner jezelf eraan, shirk, dat is verboden
gehoorzaam Allaah, houd je aan de geboden!

22-03-2013, 14:53
Salaam wa3eilkoum warahamatullah wa barakatohoe , een korte boodschap van belang !!

Wanneer een jongen serieuze toekomst plannen met je heeft, dan zal hij de weg naar je ouders vinden. Geen gelieg, geen "tijdelijke" meiden, het enige wat hem op dát moment met jou zal binden is de "belofte" aan Allah subhanahu wa ta'ala om voor jou te gaan.(zonder relatie) .

Allah subhanahu wa ta'ala zegt: En komt de belofte na. Voorwaar, over de belofte worden jullie (op de Dag der Opstanding) ondervraagd.” [ Q 17:34].

Velen jongens zullen later ontdekken dat ze hen jongere jaren bezig waren om stenen te verzamelen terwijl ze een diamant hebben laten liggen. Want wanneer Allah subhanahu wa ta'ala ziet dat iemand verkeerd bezig is kan Hij het pad blokkeren en haar een beter persoon schenken. Alle jongens kunnen je gelukkig maken door iets speciaals te doen, maar één speciale jongen kan je gelukkig maken door het feit dat hij op je zal wachten.

22-03-2013, 14:56
Treur niet, want Allah is met ons." Surah At Taubah 9:40

Oh Allah..

Ik zei tegen U: Ik heb pijn
U zei: ''..wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah..'' (39:53)

Ik zei tegen U: Niemand weet wat ik in mijn hart schuil houdt
U zei: ''Degenen die geloven, en wier hart rust vindt in de gedachtenis aan Allah..'' (13:28)

Ik zei tegen U: Te veel mensen kwetsen mij
U zei: ''Vergeef hen daarom en vraag voor hen vergiffenis..'' (3:159)

Ik zei tegen U: Ik voel me eenzaam
U zei: ''..En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.'' (50:16)

Ik zei tegen U: Ik heb zo veel zonden begaan
U zei: ''..Wie kan deze zonden vergeven buiten Allah?..'' (3:135)

Ik zei tegen U: Verlaat me niet
U zei: ''Gedenkt Mij daarom en Ik zal u gedenken..'' (2:152)

Ik zei tegen U: Ik word geconfronteerd met een heleboel moeilijkheden
U zei: ''..En voor hem die Allah vreest, zal Hij een uitweg bereiden.'' (65:2)

Ik zei tegen U: Ik heb vele dromen(wensen)
U zei: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren.'' (40:60)

22-03-2013, 15:00
zusters jullie mogen ook mooie teksten plaatsen inscha allah

22-03-2013, 15:16
Als je Allah op de eerste plek zet zul je nooit als tweede eindigen. Wanneer de wereld muren om je heen bouwt zal Allah bruggen voor je bouwen. Wanneer de wereld je in de duisternis hult zal Allah een licht voor je doen schijnen. Niets maar ook niets kan je tegenhouden, want wanneer Allah met je is…dan kan niets tegen je zijn. Allah subhanahu wa ta’ala zegt:”En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen stellen over Mij: voorwaar, Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt” (Soerah Al-Baqarah 2:186). Het maakt niet uit dat geen enkel bedrijf je wil aannemen, heb vertrouwen en blijf solliciteren want Allah subhanahu wa ta’ala zal een gesloten deur voor je openen. Het maakt niet uit dat je bent gescheiden, heb vertrouwen en hoop en Allah subhanahu wa ta’ala zal je een beter persoon schenken ongeacht je leeftijd. Het maakt niet uit dat je slechte cijfers voor je tentamens hebt gehaald, blijf leren en Allah subhanahu wa ta’ala zal je via andere wegen doen slagen. Wat je momenteel ook wilt, of het nou werk, trouwen, genezing of iets anders is, het is MOGELIJK. Miljoenen mensen maken dagelijks wonderen mee, of ze nou Moslim of een ander geloof aanhangen, wie Allah(God) op nummer één zet zal nooit als tweede eindigen.

22-03-2013, 15:17
Wees geen gevangene van je verleden door alsmaar je fouten te herbeleven. Fouten van het verleden zijn de wijsheden voor de toekomst. Waarom wanhoop je aan de genade van Allah subhanahu wa ta’ala? Waarom denk je dat Hij je nooit zal vergeven? Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “Zeg: ‘O Mijn dienaren die buitensporig zijn geweest tegen zichzelf, wanhoop niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.” (Soerah az-Zumar, aya 53). Jij bent geen slecht mens, ondanks je velen fouten en ondanks je herhaalde zonden. Luister niet naar dat stemmetje in je hoofd dat je verteld dat je toch nooit vergeven zal worden, luister niet naar dat stemmetje in je hoofd dat je verteld dat je schijnheilig bent of dat het geen nut meer heeft om te veranderen. Hier is een tip: toon berouw en toon aan Allah subhanahu wa ta’ala dat je bereid bent om ervoor te vechten. Blijf altijd vergiffenis vragen en probeer altijd jezelf te verbeteren ondanks dat je weer in de vallen trapt. Als jij bereid bent om te veranderen dan is Allah subhanahu wa ta’ala bereid om jou hierin te steunen. Luister goed, jij bent ma’sa’Allah, laat de mensen maar kletsen, stap uit je verleden, genoeg is genoeg. Er zitten insja’Allah nog velen ma’sa’Allah dingen voor je te gebeuren. Laat je niet gijzelen door pijn en verdriet maar laat je bevrijden door vertrouwen en hoop.

22-03-2013, 15:18
Je kunt niet iedereen tevreden stellen, de mening van een ander mag je leven niet gaan leiden. Het is jouw leven, laat je dus niet gijzelen door wat andere over je denken. Jij bent uniek, jij bent ma’sa’Allah. Dokters bepalen niet of je ooit kan genezen, leraren bepalen niet of je ooit een goede baan kan krijgen, je familie bepaald niet of je te oud bent om nog te kunnen trouwen, de mening van een ander bepaald niet wat je wel of wat je niet kan. Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “En wij hebben alle zaken in een boek vastgelegd.” (Soerat an-Naba’: 29). Alles is vastgesteld met een reden en deze reden is er om jou te dienen. Er is een uitweg, deze uitweg kun je vinden door hoop, geduld, vertrouwen met ACTIE te combineren. Ze kunnen de deuren voor je sluiten en Allah zal ze voor je openen, ze kunnen muren om je heen trekken en Allah zal bruggen voor je bouwen, ze kunnen je in de duisternis hullen zodat je niets kunt zien en Allah zal een licht voor je doen schijnen om je te begeleiden. Luister goed: stop de controle die ze over je hebben je bent geen robot, je bent geen deurmat, genoeg is genoeg, kom voor jezelf op, Allah subhanahu wa ta’ala is met je, en als Hij met je dan kan niets tegen je zijn.

22-03-2013, 15:19


Laat de wereld zien wie je echt bent en niet wie ze willen dat je bent. De meeste mensen zijn een “product” van andermans gedachten en andermans wensen. Ze bepalen wat voor schoenen je draagt, ze bepalen wat voor opleiding je kiest, ze bepalen wat je wel en wat je niet kunt. Laat je niet gijzelen door de mening van andere, maar laat je bevrijden door zelfvertrouwen. Het Oordeel is alleen bij Allah subhanahu wa ta’ala en niet bij andere, want Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “Het oordeel komt alleen Allah toe. Hij beveelt dat jullie alleen Hem dienen. Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet” (Surah El-Yoesoef: 40). Als jij bepaalde dromen hebt moet je ervoor gaan, luister niet naar negatieve mensen die je dromen kapot willen maken. Het maakt niet uit dat zij je niet geloven, Allah subhanahu wa ta’ala gelooft wel in je, want als Hij met je is dan kan niets tegen je zijn. Als je ziek bent en de dokters zeggen tegen je dat je nooit meer kunt lopen of nooit meer kunt genezen, geloof ze niet, Allah subhanahu wa ta’ala is in staat om je te genezen. Alles is insja’Allah voor jou nog mogelijk. Miljoenen mensen op aarde kunnen voor je getuige. Jij bent ma’sa’Allah, ondanks je fouten, het wordt tijd dat je voor jezelf opkomt, het wordt tijd dat je voor Allah subhanahu wa ta’ala kiest in plaats voor de mening/oordeel van negatieve mensen.

22-03-2013, 15:20
Wanneer Allah je gebed beantwoord, test Hij je op je dankbaarheid, wanneer Allah je gebed vertraagd, test Hij je op je geduld, wanneer Allah je gebed niet beantwoord, heeft Hij iets beters voor je staan. Soms vraag je je af waarom je gebed/dua(smeekbeden)/roep niet wordt beantwoord. Je hebt velen vragen en weinig antwoorden. Allah subhanahu wa ta’ala geeft je het antwoord, Hij zegt: “ Wees geduldig met de beschikking van jouw Heer…” (Surah at-tûr 52:48). De beschikking is de beproeving. Deze beproeving heeft een reden, en deze reden is er om jou te dienen. Later zul je waarschijnlijk erachter komen dat het zo moest gaan, later vallen de puzzel stukken op hen plek. Geduldig zijn is zwaar, maar te leren voor zij die hen volste vertrouwen in Allah subhanahu wa ta’ala willen leggen. Wetend dat zij nooit in de steek worden gelaten. Wat jij ook momenteel meemaakt, wees geduldig, er is een oplossing voor je probleem, er is vreugde na je verdriet, er is verlichting na je donkere tijden. Allah subhanahu wa ta’ala zegt ook: “… En weest geduldig: voorwaar, Allah is met de geduldigen.” (Surah al-Anfâl 8:46). Hij is met je, Hij zal je helpen, Hij zal je beschermen, Hij zal je belonen en verlossen van je ellende. Alles is insja’Allah nog mogelijk, want wanneer Allah met je is..,dan kan niets tegen je zijn.

22-03-2013, 15:20
Het gaat er niet om hoeveel fouten je hebt gemaakt, het gaat erom wat je ervan hebt geleerd en of je je gaat verbeteren. Het gaat er niet om dat je hebt gefaald, het gaat erom dat je doorgaat tot je je doel insj’Allah hebt bereikt. Het gaat er niet om dat de mensen om je heen je in de steek hebben gelaten, het gaat erom dat Allah subhanahu wa ta’ala jou nooit zal verlaten. Treur niet en wees niet bang want Allah subhanahu wa ta’ala zegt: “Weet; voorwaar, er zal geen vrees over de geliefden van Allah komen en zij zullen niet treuren.” (surah Yoenus, 62). Op dit moment lijkt alles chaotisch, op dit moment lijkt er van alles mis te gaan, maar Allah subhanahu wa ta’ala creëert van chaos orde, van duisternis verlichting, van zwakheid versterking en van verdriet vreugde. Jij bent geen slecht mens, jij bent ma’sa’Allah, dit is allemaal een momentopname, het heeft een begin en het heeft een eind. Om een regenboog te creëren heb je zonlicht en regen nodig, zo is dat ook met je leven Om een ma’sa’Allah leven te leiden heb je gunsten en beproevingen nodig. De gunsten zijn je beloningen en de beproevingen zijn onder andere om het slechte van het goede te onderscheiden. Ze zijn er om je te versterken, om je wat te leren, om je te compenseren voor je fouten en om je dichter bij je Schepper te brengen. Vertrouw op Allah subhanahu wa ta’ala want Hij vertrouwt ook op jou.

Pagina's : [1] 2 3