Bekijk volle/desktop versie : Waar hebben wij recht op?



Pagina's : [1] 2 3

21-03-2013, 14:19
Mijn man werkt een aantal uren in de week, dus op dit moment worden we aangevuld tot het minimumloon.
Ik vroeg mij af of er iemand van hier verstand heeft of zelf misschien bij gemeente etc werkt en weet
waar wij dan nu allemaal recht op hebben...

Van onderstaande toeslagen ben ik op de hoogte;

- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Minstverdiende partner toeslag (die heb ik aangevraagd maar nog niks van gehoord/gekregen)
- 1x in het jaar langsdurigheidstoeslag

Zijn er meer toeslagen waar wij voor in aanmerking komen?

21-03-2013, 14:22



Citaat door UmmSafiya_:
Mijn man werkt een aantal uren in de week, dus op dit moment worden we aangevuld tot het minimumloon.
Ik vroeg mij af of er iemand van hier verstand heeft of zelf misschien bij gemeente etc werkt en weet
waar wij dan nu allemaal recht op hebben...

Van onderstaande toeslagen ben ik op de hoogte;

- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Minstverdiende partner toeslag (die heb ik aangevraagd maar nog niks van gehoord/gekregen)
- 1x in het jaar langsdurigheidstoeslag

Zijn er meer toeslagen waar wij voor in aanmerking komen?
Misschien een domme vraag, maar waarom werk jij niet?

21-03-2013, 14:24

Citaat door UmmSafiya_:
Mijn man werkt een aantal uren in de week, dus op dit moment worden we aangevuld tot het minimumloon.
Ik vroeg mij af of er iemand van hier verstand heeft of zelf misschien bij gemeente etc werkt en weet
waar wij dan nu allemaal recht op hebben...

Van onderstaande toeslagen ben ik op de hoogte;

- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Minstverdiende partner toeslag (die heb ik aangevraagd maar nog niks van gehoord/gekregen)
- 1x in het jaar langsdurigheidstoeslag

Zijn er meer toeslagen waar wij voor in aanmerking komen?
volgens mij heb je geen recht op partnertoeslag als jullie aanvullende uitkering hebben

21-03-2013, 14:27
Kindertoeslag,

21-03-2013, 14:30



Citaat door saraartje:
Misschien een domme vraag, maar waarom werk jij niet?


Omdat ik geen islamitisch verantwoord werk kan vinden....


Citaat door moslimaatjuh09:
volgens mij heb je geen recht op partnertoeslag als jullie aanvullende uitkering hebben
Is partnertoeslag niet hetzelfde als minstverdiende toeslag?

21-03-2013, 14:32

Citaat door sabria2012:
Kindertoeslag,
Daar hebben we pas recht op als de kleine er is In sha Allaah.
Dan mag je het pas aanvragen toch? Of is er ook toeslag om die babyspullen bijzondere uitgaven te kopen?

21-03-2013, 14:33
salaam aleikum zuster
als je kinderen hebt kun je een kindertoeslag aanvragen
en ik weet niet hoe het zit met kindgebondenbudget (als je volgens mij niet genoeg geld hebt)

je kan ook naar de voedselbank gaan denk ik (weet niet wat voor inkomen je daarvoor mag hebben)

Wassalaam

21-03-2013, 14:34
Nee dit alleen als je inderdaad kinderen hebt. Voor
Voorlopigeteruggave van de belastingdienst. Is zo denk 1330 per jaar.

21-03-2013, 14:38

Citaat door UmmSafiya_:
Mijn man werkt een aantal uren in de week, dus op dit moment worden we aangevuld tot het minimumloon.
Ik vroeg mij af of er iemand van hier verstand heeft of zelf misschien bij gemeente etc werkt en weet
waar wij dan nu allemaal recht op hebben...

Van onderstaande toeslagen ben ik op de hoogte;

- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Minstverdiende partner toeslag (die heb ik aangevraagd maar nog niks van gehoord/gekregen)
- 1x in het jaar langsdurigheidstoeslag

Zijn er meer toeslagen waar wij voor in aanmerking komen?
Geen toeslag, maar misschein wel interessandt: Je hebt recht op diverse kwijtscheldingen

21-03-2013, 14:39

Citaat door UmmSafiya_:
Mijn man werkt een aantal uren in de week, dus op dit moment worden we aangevuld tot het minimumloon.
Ik vroeg mij af of er iemand van hier verstand heeft of zelf misschien bij gemeente etc werkt en weet
waar wij dan nu allemaal recht op hebben...

Van onderstaande toeslagen ben ik op de hoogte;

- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Minstverdiende partner toeslag (die heb ik aangevraagd maar nog niks van gehoord/gekregen)
- 1x in het jaar langsdurigheidstoeslag

Zijn er meer toeslagen waar wij voor in aanmerking komen?
.

Je kan ook gewoon zeggen dat je uitkering hebt.

21-03-2013, 14:48

Citaat door MariaMounir:
salaam aleikum zuster
als je kinderen hebt kun je een kindertoeslag aanvragen
en ik weet niet hoe het zit met kindgebondenbudget (als je volgens mij niet genoeg geld hebt)

je kan ook naar de voedselbank gaan denk ik (weet niet wat voor inkomen je daarvoor mag hebben)
Wassalaam


Wa 'Alaikoem Salaam zuster,

Die kindertoeslagen mag je pas echt aanvragen als je bevallen bent toch? is het vanaf een bepaalde maand?
Wat betreft voeding hebben we AlhamdoulilLaah voldoende, we letten nu altijd op de kleintjes.
Heb zelf gewerkt vroeger bij instelling die samen met de voedselbank van hier werkt, weet dat hun echt
overvol zitten altijd.



Citaat door sabria2012:
Nee dit alleen als je inderdaad kinderen hebt. Voor
Voorlopigeteruggave van de belastingdienst. Is zo denk 1330 per jaar.


Wat is voorlopigeteruggave 1330? Sorry heb ik hier echt weinig verstand van

Citaat door toshiba1:
Geen toeslag, maar misschein wel interessandt: Je hebt recht op diverse kwijtscheldingen


Kan je voorbeeld geven van kwijtscheldingen? voor waterschapsbelasting weet ik wel dat we het kunnen kwijtschelden


Citaat door kittkat:
.

Je kan ook gewoon zeggen dat je uitkering hebt.
Zeg ik iets anders dan?

21-03-2013, 14:49

Citaat door sabria2012:
Nee dit alleen als je inderdaad kinderen hebt. Voor
Voorlopigeteruggave van de belastingdienst. Is zo denk 1330 per jaar.
Kan je hier meer uitleg over geven?

21-03-2013, 14:49


Verwacht u dat u belasting terugkrijgt? Bijvoorbeeld omdat u een huis hebt gekocht en hypotheekrente kunt aftrekken? Of omdat u giften hebt gedaan? Dan kunt u via een voorlopige aanslag maandelijks een bedrag terugkrijgen.

Of verwacht u dat u belasting moet betalen? Bijvoorbeeld omdat u inkomsten hebt waarover geen belasting wordt ingehouden? Dan moet u via een voorlopige aanslag een bedrag betalen. Zo voorkomt u dat u na afloop van het jaar:

21-03-2013, 14:51
Salaam

Ik heb het aangevraagd toen ik al zwanger was (want der gaat zo 3 maanden overheen)
Ik heb het gewoon gekregen dus denk dat het wel kan.

hamdoelah heb je genoeg van alles..

Ben je zwanger dan zuster? Gefeliciteerd!!
Ik heb nog veel dingen die je kan krijgen hoor (vooral als je een zoon krijgt), want ik heb nu een zoon en in verwachting van een dochter hamdoelah ..

21-03-2013, 14:54

Citaat door kittkat:
.

Je kan ook gewoon zeggen dat je uitkering hebt.
en als jij gewoon goed nadent dan weet je je ook dat zij dat bedoelt yeh belwaaaa

Pagina's : [1] 2 3