Bekijk volle/desktop versie : Plastische chirurgie! Wat is jouw mening?



10-01-2005, 17:14
Salaam aleikom mijn broeders en zusters,

Ik moet voor morgen een betoog maken, ik heb nog geen precieze stelling
maar het onderwerp is plastische chirurgie (ik ben er TEGEN!)

1. Ik wou daarom jullie mening eens horen, hoe jullie daarover denken en WAAROM..

2. Ou wahed talab gor...ik kom er maar niet IN(zeg maar, dat 'schrijf-gevoel' weet je?)...zou iemand me misschien op weg kunnen helpen?


alvast bedankt

10-01-2005, 17:52


ewaaa kom op!! iedereen heeft toch wel een mening

alsjebliefttttt

10-01-2005, 17:57
ach, als je zelf ergens problemen mee heb moet je het lekker doen. tis jou lichaam en niet van iemand anders. ik heb t zelf ook gedaan. ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad en ben dr supper blij mee. tis jou lichaam en niet van iemand anders!

10-01-2005, 17:58
kep et toevallig vandaag erover gehad op school bij engels
Hey ik ben bijvoorbeeld tegen plastisch chirurgie omdat je gewoon moet blijven zoals je geboren, oftewel zoals Allah swt je geschapen heeft, het is immers haram. Ik vind dat je tevreden moet zijn met wat je hebt gekregen van Allah. Ook wordt er vaak misbruik gemaakt van plastisch chirugie. Mensen willen dan gaan lijken op hun idolen etc. Het beste is gewoon om jezelf te zijn en te blijven. Verder zie ik vaak op tv bijvoorbeeld bij extreem makeover dat mensen delen van hun lichaam gaan veranderen terwijl die wel goed zijn.

Dus gewoon tevreden zijn met wat je hebt gekregen!!

10-01-2005, 18:04


vooruit even een reactie.

ik zelf zie het nut er niet van in maar sommigen blijkbaar wel. Argumenten om tegen plastische chirurgie te zijn is bijvoorbeeld vanuit religieus perspectief:god heeft elk mens uniek gemaakt, niemand mag zijn creaties veranderen. Een argument voor is bijvoorbeeld: Het individu kan zich door het uiterlijk erg ongelukkig, buitengesloten, eenzaam voelen. Om zich van deze negatieve gevoelens te ontdoen kan men bijvoorbeeld zo een ingreep doen.

ewa ik hoop hiermee je 'schrijf-gevoel' geactiveerd te hebben, zo niet dan hoor ik het wel....

ps: misschien kun je de aflevering "extreme makeover" van tv in je betoog verwerken, als voorbeeld, of bijvoorbeeld in je inleiding met daarna je stelling die je nog moet bedenken


ma3a salama

10-01-2005, 18:07

Citaat door Le3rajshia:
kep et toevallig vandaag erover gehad op school bij engels
Hey ik ben bijvoorbeeld tegen plastisch chirurgie omdat je gewoon moet blijven zoals je geboren, oftewel zoals Allah swt je geschapen heeft, het is immers haram. Ik vind dat je tevreden moet zijn met wat je hebt gekregen van Allah. Ook wordt er vaak misbruik gemaakt van plastisch chirugie. Mensen willen dan gaan lijken op hun idolen etc. Het beste is gewoon om jezelf te zijn en te blijven. Verder zie ik vaak op tv bijvoorbeeld bij extreem makeover dat mensen delen van hun lichaam gaan veranderen terwijl die wel goed zijn.

Dus gewoon tevreden zijn met wat je hebt gekregen!!
dit ben ik voor een groot deel wel met je eens, mensen die zich zelf om laten bouwen tot hun idoolen vind ik ook wel te ver gaan. en dingen als kont inplantaten lijkt me ook nog al nutteloos.

maar bijv. neuscorrecties, borstverkleiningen, borstvergrotingen, vlaporen, kortom dingen die bijv. misvormt zijn etc. of dingen waar je echt heel erg mee zit daar heb ik echt geen probleem mee.

10-01-2005, 18:16
Ik ben voor plastische cirurgie!
Ik vind dat het moet kunnen als je bv last hebt van een bepaald lichaamsdeel of geel erg veel gepest word. Ik ken ook genoeg mensen die een plastiche behandeling hebben ondergaan.
Als je meer info wilt kun je me altijd mailen.

Groeten

10-01-2005, 18:27
Bedankt allemaal voor jullie reacties

en ja ik ben al in ieder geval op de goede richting thanks to you all