Bekijk volle/desktop versie : Beste land om te emigreren omwille van Allah.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

21-03-2013, 11:12
Tussen nu en drie jaar wil ik InschaAllah emigreren naar een Islamitische land. Marokko is het meest aannemelijke gezien het feit dat ik daar vandaan kom. Sinds enkele jaren is er in mijn woonplaats een dar quran geopend voor vrouwen.
Overigens niet de woonplaats waar ik zou kunnen/willen leven. Maar alles beter dan hier.
Mijn kinderen wil ik een stevige Islamitsche basis meegegeven. Een dilemma wat me dag in dag uit bezig houd.
Als je nu een kijkje neemt in het basisonderwijs dan geloof je werkelijk je ogen niet wat aan onze kinderen word onderwezen. De kleine zieltje worden nu al vervuild en wat te zeggen als ze straks volwassen zijn? Ik voel me zeer verantwoordelijk maar vooral bedroefd en wil niet langer machteloos toekijken. Ik ga er alles aan doen om dit te laten slagen InschaAllah. Sinds kort verzamel ik alles over Egypte.
Ken je iemand of ben je zelf gemigreerd deel alstublieft je ervaringen met ons.

21-03-2013, 13:01


Assalamu alaikom. Moge jullie in goede staat verkeren, amien.

Ghair in sha Allah. Ik vind dat je groot gelijk hebt, zuster. SubhanaAllah, als ik om mij heen kijk en wat er tegenwoordig op de scholen van vandaag gebeurd, niet normaal. Ik wens je heel veel succes, alles met de Wil van Allah, de Almachtige. Jammer dat Nederland geen islamitisch land is.

21-03-2013, 13:08

Citaat door naamloos_2010:
Tussen nu en drie jaar wil ik InschaAllah emigreren naar een Islamitische land. Marokko is het meest aannemelijke gezien het feit dat ik daar vandaan kom. Sinds enkele jaren is er in mijn woonplaats een dar quran geopend voor vrouwen.
Overigens niet de woonplaats waar ik zou kunnen/willen leven. Maar alles beter dan hier.
Mijn kinderen wil ik een stevige Islamitsche basis meegegeven. Een dilemma wat me dag in dag uit bezig houd.
Als je nu een kijkje neemt in het basisonderwijs dan geloof je werkelijk je ogen niet wat aan onze kinderen word onderwezen.
Je maakt me nieuwsgierig.

21-03-2013, 13:41

Citaat door naamloos_2010:
Tussen nu en drie jaar wil ik InschaAllah emigreren naar een Islamitische land. Marokko is het meest aannemelijke gezien het feit dat ik daar vandaan kom. Sinds enkele jaren is er in mijn woonplaats een dar quran geopend voor vrouwen.
Overigens niet de woonplaats waar ik zou kunnen/willen leven. Maar alles beter dan hier.
Mijn kinderen wil ik een stevige Islamitsche basis meegegeven. Een dilemma wat me dag in dag uit bezig houd.
Als je nu een kijkje neemt in het basisonderwijs dan geloof je werkelijk je ogen niet wat aan onze kinderen word onderwezen. De kleine zieltje worden nu al vervuild en wat te zeggen als ze straks volwassen zijn? Ik voel me zeer verantwoordelijk maar vooral bedroefd en wil niet langer machteloos toekijken. Ik ga er alles aan doen om dit te laten slagen InschaAllah. Sinds kort verzamel ik alles over Egypte.
Ken je iemand of ben je zelf gemigreerd deel alstublieft je ervaringen met ons.
Egypt
Ik zou zeggen doen!

21-03-2013, 14:07



Citaat door Shaakir:
Haha.. Deze soap aflevering heb je dus gemist. Dat was één van de zovele talafi-fails.
Voor een discussie daarover kunnen jullie een andere topic openen. Houd de topic van de zuster schoon en voor de bedoeling waarvoor ze deze heeft geopend. Moge Allaah jullie belonen.

21-03-2013, 14:08

Citaat door -MeAndYou-:
Egypt
Ik zou zeggen doen!
Deel je ervaring zou ik zeggen.

21-03-2013, 14:13
DjzakAllahoe Algairen, kunnen jullie je reacties verwijderen.

21-03-2013, 14:21

Citaat door naamloos_2010:
Deel je ervaring zou ik zeggen.
Ik kan de info helaas niet delen op detail-niveau. Maar Egypte heeft echt genoeg mogelijkheden om je gezin Islamitisch op te voeden. Als je je met een oprechte intentie tot Allaah wendt zal het je lukken. Ik neem aan dat je met je gezin gaan, dat is wel van belang. Een vrouw alleen met haar kinderen zou ik nu niet aanraden.

21-03-2013, 14:29
notificatie.

21-03-2013, 14:29
Waarom Egypte? Waarom niet Marokko? Wat kan Egypte je bieden dat Marokko niet heeft? Genoeg geleerden en studenten van kennis in Marokko! Genoeg stichtingen en scholen, en je wortels liggen er ook, twee vliegen in een klap, als ik inshaAllah kinderen heb en geen kant meer op schijn te kunnen hier in Nederland is voor mij inshaAllah Marokko ook een optie, de makkelijkste tenminste, je spreekt de taal en je kinderen waarschijnlijk ook, waarom voor moeilijk gaan als het ook makkelijk kan? Marokko is een prachtig land en heeft zo veel te bieden, waarom zou je daar niet willen leven? Daar ben ik echt benieuwd naar! Ik begrijp dat er niet voor 100% shari3a heerst in Marokko maar waar wel?

21-03-2013, 14:33

Citaat door oemlidlbrood:
Waarom Egypte? Waarom niet Marokko? Wat kan Egypte je bieden dat Marokko niet heeft? Genoeg geleerden en studenten van kennis in Marokko! Genoeg stichtingen en scholen, en je wortels liggen er ook, twee vliegen in een klap, als ik inshaAllah kinderen heb en geen kant meer op schijn te kunnen hier in Nederland is voor mij inshaAllah Marokko ook een optie, de makkelijkste tenminste, je spreekt de taal en je kinderen waarschijnlijk ook, waarom voor moeilijk gaan als het ook makkelijk kan? Marokko is een prachtig land en heeft zo veel te bieden, waarom zou je daar niet willen leven? Daar ben ik echt benieuwd naar! Ik begrijp dat er niet voor 100% shari3a heerst in Marokko maar waar wel?
Prima dat je zo denkt. Ik kan op hoofdlijnen ook niet oneens met je zijn. Maar voor bepaalde wetenschappen zou ik liever naar Egypte willen.

21-03-2013, 14:35

Citaat door -MeAndYou-:
Prima dat je zo denkt. Ik kan op hoofdlijnen ook niet oneens met je zijn. Maar voor bepaalde wetenschappen zou ik liever naar Egypte willen.
zoals? De ts heeft kinderen, kdenk niet dat ze solliciteert naar een baan als faqiha in welke wetenschap dan ook, kom op realistisch blijven!

21-03-2013, 14:38



Citaat door oemlidlbrood:
zoals? De ts heeft kinderen, kdenk niet dat ze solliciteert naar een baan als faqiha in welke wetenschap dan ook, kom op realistisch blijven!
Ik had het over mezelf. Zij kan prima naar Marokko.

21-03-2013, 14:39

Citaat door naamloos_2010:
Tussen nu en drie jaar wil ik InschaAllah emigreren naar een Islamitische land. Marokko is het meest aannemelijke gezien het feit dat ik daar vandaan kom. Sinds enkele jaren is er in mijn woonplaats een dar quran geopend voor vrouwen.
Overigens niet de woonplaats waar ik zou kunnen/willen leven. Maar alles beter dan hier.
Mijn kinderen wil ik een stevige Islamitsche basis meegegeven. Een dilemma wat me dag in dag uit bezig houd.
Als je nu een kijkje neemt in het basisonderwijs dan geloof je werkelijk je ogen niet wat aan onze kinderen word onderwezen. De kleine zieltje worden nu al vervuild en wat te zeggen als ze straks volwassen zijn? Ik voel me zeer verantwoordelijk maar vooral bedroefd en wil niet langer machteloos toekijken. Ik ga er alles aan doen om dit te laten slagen InschaAllah. Sinds kort verzamel ik alles over Egypte.
Ken je iemand of ben je zelf gemigreerd deel alstublieft je ervaringen met ons.
Wat dan? Mijn kleine lieverd gaat volgend jaar naar school maar nu je dit vertelt, wordt ik een beetje bang

21-03-2013, 14:39

Citaat door oemlidlbrood:
zoals? De ts heeft kinderen, kdenk niet dat ze solliciteert naar een baan als faqiha in welke wetenschap dan ook, kom op realistisch blijven!
egypte heeft meer islamitische zenders

wallahi, sommige mensen leven in een utopie en denken dat het leven in egypte zoals in de films is...

tot ze 1 maand moeten overleven naar egyptische standaarden.

marokko is rustiger, welvarender en meer ontwikkeld dan egypte.

en geen enkele islamitische geleerde in marokko moet onderdoen voor de egyptenaren, integendeel!

maar jah...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16