Bekijk volle/desktop versie : Ik ben opzoek naar ...



Pagina's : [1] 2

20-03-2013, 22:37
Een hadeeth die ongeveer zo gaat uit mijn hoofd getypt : Degene die de moeilijkheden van zijn broeder verhelpt Allah zal zijn problemen weghalen/vergemakkelijken..

Maar ik kan deze nergens vinden op google en het liefst wil ik deze in het engels...Wie weet over welke hadeeth ik het heb?

Zouden degene met kennis aub ook vergelijkende hadeeths kunnen plaatsen over het helpen van de ander?

Wijziging:

We've found the hadeeth :

Narrated 'Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "A Muslim is a brother of another Muslim, so he should not oppress him, nor should he hand him over to an oppressor. Whoever fulfilled the needs of his brother, Allah will fulfill his needs; whoever brought his (Muslim) brother out of a discomfort, Allah will bring him out of the discomforts of the Day of Resurrection, and whoever screened a Muslim, Allah will screen him on the Day of Resurrection .

20-03-2013, 22:39


Ik kijk even hier. Ik ben bezig met ahaadith uitprinten en volgens mij heb ik deze ergens gezien, even kijken of ik deze al heb uitgeprint.

20-03-2013, 22:40
Dat zou super zijn

20-03-2013, 22:41
Sub7anaAllaah, kijk eens aan! Ik heb hem gevonden!

Overgeleverd door Abdoellaah bin Umar:

De boodschapper van Allaah (vrede zij met hem) zei: "Een moslim is een broeder van een andere moslim, dus hij moet hem niet onderdrukken, noch zou hij hem aan een onderdrukker moeten overhandigen. Degene die het noodzakelijke vervult van zijn broeder, Allaah zal zijn noodzakelijke vervullen; degene die zijn broeder uit de ongemakken haalt, Allaah zal hem uit de ongemakken halen op de dag van verrijzenis, en degene die zijn broeder beschermd, Allaah zal hem beschermen op de dag van verrijzenis."

Hadith Saheeh Al-Boekharie. Volume 3, Boek 43, Nummer 622

20-03-2013, 22:45



Citaat door Assepoester..:
Sub7anaAllaah, kijk eens aan! Ik heb hem gevonden!

Overgeleverd door Abdoellaah bin Umar:

De boodschapper van Allaah (vrede zij met hem) zei: "Een moslim is een broeder van een andere moslim, dus hij moet hem niet onderdrukken, noch zou hij hem aan een onderdrukker moeten overhandigen. Degene die het noodzakelijke vervult van zijn broeder, Allaah zal zijn noodzakelijke vervullen; degene die zijn broeder uit de ongemakken haalt, Allaah zal hem uit de ongemakken halen op de dag van verrijzenis, en degene die zijn broeder beschermd, Allaah zal hem beschermen op de dag van verrijzenis."

Hadith Saheeh Al-Boekharie. Volume 3, Boek 43, Nummer 622
Deze is het volgens mij, maar die ik mij herriner was net iets anders.. er stond in plaats van noodzaak, moeilijkheden en nog een paar regels waren anders beschreven..

20-03-2013, 22:46

Citaat door Perfect-Girl:
Deze is het volgens mij, maar die ik mij herriner was net iets anders.. er stond in plaats van noodzaak, moeilijkheden en nog een paar regels waren anders beschreven..
Hehe, is heel vaak zo met ahadeeth! Wordt ook door vele verschillende overgeleverd hé. Niet iedereen gebruikt de zelfde zinnen en woorden.

20-03-2013, 22:50

Citaat door Assepoester..:
Hehe, is heel vaak zo met ahadeeth! Wordt ook door vele verschillende overgeleverd hé. Niet iedereen gebruikt de zelfde zinnen en woorden.
Klopt ook.. maar ik heb m gevonden dankzij jouw hulp!! Barak Allah oe feek!!

Narrated 'Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "A Muslim is a brother of another Muslim, so he should not oppress him, nor should he hand him over to an oppressor. Whoever fulfilled the needs of his brother, Allah will fulfill his needs; whoever brought his (Muslim) brother out of a discomfort, Allah will bring him out of the discomforts of the Day of Resurrection, and whoever screened a Muslim, Allah will screen him on the Day of Resurrection . "

20-03-2013, 22:51

Citaat door Perfect-Girl:
Klopt ook.. maar ik heb m gevonden dankzij jouw hulp!! Barak Allah oe feek!!

Narrated 'Abdullah bin Umar: Allah's Apostle said, "A Muslim is a brother of another Muslim, so he should not oppress him, nor should he hand him over to an oppressor. Whoever fulfilled the needs of his brother, Allah will fulfill his needs; whoever brought his (Muslim) brother out of a discomfort, Allah will bring him out of the discomforts of the Day of Resurrection, and whoever screened a Muslim, Allah will screen him on the Day of Resurrection . "
Haha, e7777 is Engels. Kan ik niet. Maar wa feeki schat. x

20-03-2013, 22:54

Citaat door Assepoester..:
Haha, e7777 is Engels. Kan ik niet. Maar wa feeki schat. x
Jammer ik kan je geen groen geven..

20-03-2013, 22:56

Citaat door Perfect-Girl:
Jammer ik kan je geen groen geven..
Geef niet. Komt wel goed.

20-03-2013, 22:58

Citaat door Assepoester..:
Geef niet. Komt wel goed.
Hahaha jaa zekers inshAllah

20-03-2013, 23:04

Citaat door Assepoester..:
Xxxx

20-03-2013, 23:33



Citaat door Perfect-Girl:
Deze is het volgens mij, maar die ik mij herriner was net iets anders.. er stond in plaats van noodzaak, moeilijkheden en nog een paar regels waren anders beschreven..
Nederlandse woordenschat is kleiner dan arabisch vandaar dat een arabische woord vaak anders vertaald wordt naar NL.

20-03-2013, 23:36

Citaat door marokko-express:
Nederlandse woordenschat is kleiner dan arabisch vandaar dat een arabische woord vaak anders vertaald wordt naar NL.
Klopt, maar ik bedoelde zowel de nederlandse versie vs de andere nederlandse versie...

Pagina's : [1] 2