Bekijk volle/desktop versie : Eikenhouten meubels verfen? Wie heeft heeft hier ervaring mee?



20-03-2013, 15:29
BEN ZO UITGEKEKEN HET IS NU LICHTEIKEN(GOUDACHTIG ZEG MAAR) MAAR WIL ER IETS MOOIS VAN MAKEN HET IS NIEUW MEUBILAIR PAS EEN JAAR OUD DUS SCHUREN HOEFT NIET MAAR HET IS ECHT HOUT..WIE HEEFT HIER ERVARING MEE?

20-03-2013, 15:36


Als je het wil verven dan zul je toch echt moeten schuren hoor.
Wat wil je daar verder over weten dan?? Elke debiel kan schuren/verven/lakken toch ?
En behalve verven kun je er ook andere deurknoppen/handvaten opzetten.

20-03-2013, 15:37

Citaat door Isa25:
Als je het wil verven dan zul je toch echt moeten schuren hoor.
Wat wil je daar verder over weten dan?? Elke debiel kan schuren/verven/lakken toch ?
En behalve verven kun je er ook andere deurknoppen/handvaten opzetten.
waarom schuren dan? het is helemaal glad waarom schuren..maar heb jij er ervaring mee isa?

20-03-2013, 15:38

Citaat door Isa25:
Als je het wil verven dan zul je toch echt moeten schuren hoor.
Wat wil je daar verder over weten dan?? Elke debiel kan schuren/verven/lakken toch ?
En behalve verven kun je er ook andere deurknoppen/handvaten opzetten.
trouwens ik wilde alleen weten of er mensen waren die hier ervaring mee hadden, niet iedere debiel kan verfen hoor

20-03-2013, 15:41


ik wil ze misschien wit verfen..of heel creme of lichtbruine lijkt mij super of taupe ..mohiem ben er nog niet uit

20-03-2013, 15:46
Schuren moet sowieso, anders dekt de verf niet goed. Als je t mooi wil afwerken zijn er genoeg filmpjes en tips online te vinden. Het is vaak schuren, voorbehandelen, grondverven en dan verven.
Ik wil m'n salontafel ook whitewashen, dus ben druk aan te zoeken hoe dat moet.

20-03-2013, 15:47

Citaat door moslima2010:
waarom schuren dan? het is helemaal glad waarom schuren..maar heb jij er ervaring mee isa?

Hahah ja dat het glad is maakt niet uit, het gaat erom dat je de lak/was verwijderd. Beste is om te ontvetten (met wasbenzine bijv.) en daarna gewoon licht schuren.

Citaat door moslima2010:
trouwens ik wilde alleen weten of er mensen waren die hier ervaring mee hadden, niet iedere debiel kan verfen hoor
Welke debiel niet dan?

20-03-2013, 15:54

Citaat door Isa25:
Hahah ja dat het glad is maakt niet uit, het gaat erom dat je de lak/was verwijderd. Beste is om te ontvetten (met wasbenzine bijv.) en daarna gewoon licht schuren.

Welke debiel niet dan?
maar het is echt hout dus geen lak of zo

20-03-2013, 15:55

Citaat door Pip:
Schuren moet sowieso, anders dekt de verf niet goed. Als je t mooi wil afwerken zijn er genoeg filmpjes en tips online te vinden. Het is vaak schuren, voorbehandelen, grondverven en dan verven.
Ik wil m'n salontafel ook whitewashen, dus ben druk aan te zoeken hoe dat moet.
ok ga even een kijkje nemen soekran