Bekijk volle/desktop versie : Stelling: De media vormt JOU mening



10-01-2005, 15:16
Dat is o.a. te merken bij mensen die bijv. ALjazeera kijken en bij andere die alleen het NOS-journaal volgen. Voor de rest is het ook bij kranten wel te merken...hoe dramatiser de krant het overbrengt...hoe sterker onze mening wordt.

kijk maar naar de oorlog in irak...weinig van ons (denk zelfs niemand?) is er geweest, maar iedereen trok partij...de 1 voor amerika en de ander voor de irakezen...die meningen zijn toch alleen gebasseerd op wat je op tv ziet en hoort, wat je in kranten leest en wat de radio jou vertelt.

10-01-2005, 15:35


Ligt eraan wat je bedoelt, als het nieuws objectief gebracht wordt, dan is het toch niet erg dat je je mening baseerd op feiten?

Proganda en editorials zijn anders, dan wouwel je alleen maar de mening van iemand anders na.

10-01-2005, 18:07
De media is de meest directe bron van informatievoorziening. Maar dat betekent dan nog niet dat je daardoor kan stoppen met nadenken en toetsen van informatie. Een mening kan je pas vormen op basis van meer dan één bron.

10-01-2005, 18:13

Citaat door leila_tetouania:
Dat is o.a. te merken bij mensen die bijv. ALjazeera kijken en bij andere die alleen het NOS-journaal volgen. Voor de rest is het ook bij kranten wel te merken...hoe dramatiser de krant het overbrengt...hoe sterker onze mening wordt.

kijk maar naar de oorlog in irak...weinig van ons (denk zelfs niemand?) is er geweest, maar iedereen trok partij...de 1 voor amerika en de ander voor de irakezen...die meningen zijn toch alleen gebasseerd op wat je op tv ziet en hoort, wat je in kranten leest en wat de radio jou vertelt.
Een verstandig mens gebruikt naast de door jouw genoemde media; TV, radio, kranten, internet enz ook zijn/haar gezond verstand (indien aanwezig) om een mening inzake een bepaald onderwerp te vormen.

Iemand die zijn/haar mening vormt puur op basis van 1 bron doet zichzelf tekort.

10-01-2005, 18:28



Citaat door grendel:

Iemand die zijn/haar mening vormt puur op basis van 1 bron doet zichzelf tekort.
damn straight...

10-01-2005, 20:30

Citaat door mismuis:
stelling twee

willekeurige imams vormen jou mening/
of al jazeera??
niet mee eens...om te beginnen kijk ik aljazeera niet eens...en ten tweede: de imam heeft het over het geloof voor zover ik hoor en niet over bijv. dat amerika gefaald heeft en dat Wilders maar wat lult.

Stelling drie: Jij weet niets beters dan iedereen over 1 kam te scheren? (waaruit maak jij anders op datik al jazeera zou moeten kijken? omdat iket eve in mn voorbeeld noem??)

11-01-2005, 00:18
Helemaal mee eens en mismuis ik weet niet of je het al wist maar al jazeera behoort ook tot de media dus dat kan geen tweede stelling zijn.

Ps: Check mijn verhaaltje in mijn ondertekening