Bekijk volle/desktop versie : opstapje naar verdwijnen tastbaar ged? wees waakzzam!



Pagina's : [1] 2

18-03-2013, 07:24
'Geldautomaat verdwijnt uit dorpen'

In kleine dorpen verdwijnen steeds meer geldautomaten. In vijf jaar tijd zijn er duizend geldautomaten opgeheven en duizend bankkantoren gesloten.

Dat meldt de Volkskrant maandag op basis van cijfers van De Nederlandsche Bank en onderzoeksbureau RBR.

Het aantal geldautomaten daalt sinds 2008 en is sindsdien met dertien procent teruggelopen naar 7569. Per miljoen Nederlanders zijn dat zo'n 450 pinautomaten. In andere West-Europese landen zijn dat er volgens de krant veel meer, namelijk ruim 780.

Het aantal bankkantoren neemt eveneens flink af. Het aantal filialen liep de laatste jaren met dertig procent terug naar 2466 vorig jaar.

Verwacht wordt dat die daling doorzet, omdat de Rabobank onlangs bekendmaakte bijna de helft van haar kantoren te sluiten.

Internet

Consumenten regelen meer bankzaken via internet en mobiele applicaties, waardoor er minder behoefte aan contant geld is, legt een woordvoerder van ING uit in de krant.

Volgens geldtransporteur Brink's zouden er minder geldautomaten zijn omdat deze te kostbaar gevonden worden door banken.
Door: Novum

http://www.nu.nl/economie/3372256/geldautomaat-verdwijnt-dorpen.html

18-03-2013, 07:47


[video=youtube;A-0PaIrUbE0]http://www.youtube.com/watch?v=A-0PaIrUbE0[/video]

18-03-2013, 07:55
Nog slaapdronken bij het plaatsen van dit bericht?

18-03-2013, 08:54
Schandalig gewoon dat er weinig bankkantoren meer zijn. Voor de oudere medemensen onder ons is het een ramp!

18-03-2013, 09:19



Citaat door Yas_Mi_Ne:
Schandalig gewoon dat er weinig bankkantoren meer zijn. Voor de oudere medemensen onder ons is het een ramp!
Slechte service inderdaad, moest laastst een code ophalen en bleek er nog maar één kantoor van de ING hier te zijn, aan de andere kant van de stad!

18-03-2013, 09:22

Citaat door Rebel_1963:
Slechte service inderdaad, moest laastst een code ophalen en bleek er nog maar één kantoor van de ING hier te zijn, aan de andere kant van de stad!
Echt niet normaal gewoon. Straks moet alles via het net en dat is geen doen voor de oudere medemens onder ons. Hoe vaak zie ik die oudjes buiten klungelen met de geldautomaten

18-03-2013, 09:26
Hoe zou men reageren hier in NL als alle banken morgen zeggen, iedereen is 10% van zn saldo kwijt. Dus niet meer: alle bedragen tot 100000 euro worden gegarandeerd door de overheid. Dat is wat er nu gaat gebeuren in Cyprus. Ik durf te wedden dat de Spanjaarden nu zenuwachtig zijn, en als daar nu een bankrun begint, is de euro finito.

18-03-2013, 09:28

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Echt niet normaal gewoon. Straks moet alles via het net en dat is geen doen voor de oudere medemens onder ons. Hoe vaak zie ik die oudjes buiten klungelen met de geldautomaten
Ja, alles wordt digitaal gedaan, voor ons geen probleem maar voor mijn pa van 82 wel een groeiend probleem, het begint al met het aan maken van een digicode! een wachtwoord van 12 letters, tekens en cijfers! De chipkaart voor het OV, ook zo'n probleem voor hen. Ik zie ze steeds vaker hun hoofd schudden. . . .

18-03-2013, 09:30

Citaat door worldcitizen77:
Hoe zou men reageren hier in NL als alle banken morgen zeggen, iedereen is 10% van zn saldo kwijt. Dus niet meer: alle bedragen tot 100000 euro worden gegarandeerd door de overheid. Dat is wat er nu gaat gebeuren in Cyprus. Ik durf te wedden dat de Spanjaarden nu zenuwachtig zijn, en als daar nu een bankrun begint, is de euro finito.
Straks telt alleen nog maar het virtuele geld en kan je het 'gewone geld' voor Monopoly gebruiken. . .

18-03-2013, 09:40

Citaat door Rebel_1963:
Straks telt alleen nog maar het virtuele geld en kan je het 'gewone geld' voor Monopoly gebruiken. . .
Geld is al niet meer dan enkel data.

18-03-2013, 10:02

Citaat door Rebel_1963:
Straks telt alleen nog maar het virtuele geld en kan je het 'gewone geld' voor Monopoly gebruiken. . .

Of het nou echt of virtueel is, maakt niet zoveel meer uit. Geld is gewoon schuldpapier. Een verklaring van de Centrale Bank dat ze je geld schuldig zijn. Dat is een kwestie van vertrouwen die je in hun hebt, want je gaat er van uit dat ze hun belofte nakomen. In theorie is inflatie gewoon hetzelfde: ze pakken je gewoon jaarlijks een deel van je geld af. Omdat we ongeveer weten hoeveel inflatie we kunnen verwachten, zijn we het als betrouwbaar gaan ervaren. Het hele monetaire systeem is dus gebouwd op vertrouwen dat ze zich aan hun woord houden. En precies dat wordt nu ondermijnd door het deposito garantie stelsel te negeren.

18-03-2013, 10:13

Citaat door worldcitizen77:
Of het nou echt of virtueel is, maakt niet zoveel meer uit. Geld is gewoon schuldpapier. Een verklaring van de Centrale Bank dat ze je geld schuldig zijn. Dat is een kwestie van vertrouwen die je in hun hebt, want je gaat er van uit dat ze hun belofte nakomen. In theorie is inflatie gewoon hetzelfde: ze pakken je gewoon jaarlijks een deel van je geld af. Omdat we ongeveer weten hoeveel inflatie we kunnen verwachten, zijn we het als betrouwbaar gaan ervaren. Het hele monetaire systeem is dus gebouwd op vertrouwen dat ze zich aan hun woord houden. En precies dat wordt nu ondermijnd door het deposito garantie stelsel te negeren.
ik ben niet zo goed in geldzaken, ik weet wel dat het geld de deur uitvliegt zodra ik het kan uitgeven en van sparen komt weinig terecht of maar voor even. De situatie in Spanje vind ik wel alarmerend, in een flits zag ik iets op t.v over de spaartegoeden en de voorspelde run naar de bank. Dat klonk niet goed. . .

18-03-2013, 21:38



Citaat door worldcitizen77:
Of het nou echt of virtueel is, maakt niet zoveel meer uit. Geld is gewoon schuldpapier. Een verklaring van de Centrale Bank dat ze je geld schuldig zijn. Dat is een kwestie van vertrouwen die je in hun hebt, want je gaat er van uit dat ze hun belofte nakomen. In theorie is inflatie gewoon hetzelfde: ze pakken je gewoon jaarlijks een deel van je geld af. Omdat we ongeveer weten hoeveel inflatie we kunnen verwachten, zijn we het als betrouwbaar gaan ervaren. Het hele monetaire systeem is dus gebouwd op vertrouwen dat ze zich aan hun woord houden. En precies dat wordt nu ondermijnd door het deposito garantie stelsel te negeren.
het erge is nog dat centrale banken gewoon particulier bezit is.
als straks ál het geld virtueel is, kun je niets meer. wanneer nu iedereen zijn geld cash gaat halen, zijn de banken naar de knoppen en is het systeem failliet, dat kan niet wanneer het geld virtueel is lijkt me. dan verworden we dus als slaven van het systeem.

18-03-2013, 21:41
service verlenen is ondergeschikt aan winstmaximalisatie.

om diezelfde reden kunnen beginende ondernemers geen lening meer afsluiten onder 50K...de winsten middels rente onder dat bedrag zijn niet genoeg voor de banken.

ik zeg, beboet die banken voor hun schandalige nalatigheid met betrekking tot hun publieke taak.

18-03-2013, 21:47

Citaat door Mathijs:
service verlenen is ondergeschikt aan winstmaximalisatie.

om diezelfde reden kunnen beginende ondernemers geen lening meer afsluiten onder 50K...de winsten middels rente onder dat bedrag zijn niet genoeg voor de banken.

ik zeg, beboet die banken voor hun schandalige nalatigheid met betrekking tot hun publieke taak.
waarom zou men de banken beboeten? de overheden zitten tot hun nek in de stront van de banken. ze hoiuden hen de hand boven het hoofd.
het is toch van de zotte dat door de schuld van de banken cypres failliet gaat en dat de mensen hun geld daar kwijt zijn?
of hun geld aan het redden van de bank of hun geld aam het overeind houden van die criminele instellingen.

monti een ondemocratische marionet als president van italië en ex bobo van een mega grote bank..........rara.
en wij maar dom blijven.
wilders, waar ben je voor de maatschapij, dropveter

Pagina's : [1] 2