Bekijk volle/desktop versie : Contact voor het huwelijk



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

15-03-2013, 20:28
Ik heb de volgende stelling ergens gevonden: "Je moet wel een relatie aangaan of contact hebben met een jongen/meisje, anders kun je niet trouwen." Hoe denken jullie hierover dames? Eens of oneens?

15-03-2013, 20:29


zolang het met een mahram erbij is geen probleem
het is zoals vermeld in je OT

15-03-2013, 20:30
Geen zin om te delen hoe ik erover nadenk, maar er zijn sws wel mensen die voor en tegen zijn.
Ja, dat wou ik dus even delen.

15-03-2013, 20:30

Citaat door moslimaatjuh09:
zolang het met een mahram erbij is geen probleem
het is zoals vermeld in je OT
Juist ja. Zomaar trouwen met iemand is niet slim, maar je kunt diegene wel beter leren kennen zonder een relatie.
Dus met mahram erbij.

15-03-2013, 20:37


Vandaar dat er zoveel scheidingen zijn...ONEENS...Dames vertrouw op je heer en hij brengt hem tot aan je deur.

15-03-2013, 20:45

Citaat door Ghimaresje:
Juist ja. Zomaar trouwen met iemand is niet slim, maar je kunt diegene wel beter leren kennen zonder een relatie.
Dus met mahram erbij.
Dat... Kan eigenlijk ook niet. Wie zegt dat hij de waarheid spreekt?

15-03-2013, 20:47

Citaat door Monarch:
Dat... Kan eigenlijk ook niet. Wie zegt dat hij de waarheid spreekt?
Wie zegt dat hij tijdens een relatie wel de waarheid spreekt? Zelfs in het huwelijk zijn er genoeg mannen die de waarheid niet spreken. Maar het gaat erom dat JIJ niets verkeerd doet en dus kan dat wel. Het is ook de enige manier die correct is.

15-03-2013, 20:55
Ik heb m wel leren kennen en ben daar blij om. De juiste intentie van twee moslims maakt een hele hoop beslissingen gemakkelijker te maken. Ik ben niet gaan dwalen. Praten met mannen doe ik sowieso (zelfs de buschauffeur) en het heeft nooit tot zinah geleid. Niet van de tong, niet van het oog nog de gedachten. Een sterk persoon weet die balans prima te vinden een ander moet zichzelf beschermen en zich niet inlaten op een grijs gebied.

15-03-2013, 22:03
Relaties leiden tot zina. Zina is niet alleen de daad zelf, wat er toe leidt wordt ook als zina gezien. Zo is er de zina van het oog, de zina van het gehoor, enz... enz....

Trouwen via relatie is jezelf leiden tot verdoemenis. En die blablaatjes dat ze in een relatie nooit handje hebben vastgehouden of nooit intiem zijn geweest, al heeft het niet tot eigenlijke daad zelf geleid, is gewoon bull. Echt bull. Zelfs de meest standvastige personen zouden na meerdere afspraakjes door de shaytan verleid worden tot het harame.

Het is niet voor niets dat de profeet Mohammed vrede zij met hem zei dat wanneer een vrouw samen is bij een man die niet haar mahram is, dat de shaytan de derde is. De shaytan maakt de vrouw dan zo aantrekkelijk mogelijk in de ogen van de man en omgekeerd hetzelfde. Dus degenen die met die bull-verhalen afkomen dat ze zelf geen handjevasthouden hebben gedaan tijdens hun relatie, ik geloof er helemaal niets van.

Relaties zijn haram! Ik vind vrouwen (moslimvrouwen) die denken dat ze niet gaan trouwen, als ze geen relatie nemen echt zwak, zwak op vlak van karakter en zwak op vlak van imaan. Ok je neemt relatie, je pleegt tig zonden in al die jaren dat je samen bent met die jongen en dan trouwt die heeeeel misschien met je en bijna zeker niet met je. Het harame wordt niet gezegend door Allah of datgene dat uit het harame is ontstaan.

Vanwaar komen eigenlijk al die verdoemde huwelijken uit voort? 99.9 % uit relaties. Er zijn maar weinigen die beproefd worden door Allah met een slechte man of slechte vrouw. 3 jaar relatie of zelfs 6 jaar relatie en na het huwelijk komt de klachtenlijst naar boven. Mijn man doet dit, mijn man doet dat, mijn man bedriegt mij, mijn man heeft geen begrip voor mij, enz... enz....

Ewa je moet toch een man kennen, vooraleer je ermee trouwt of niet? Hoe komt het dan dat men zelfs na 3 jaar relatie of langer men elkaar uiteindelijk toch niet zo goed blijkt te kennen? Verwesterde gedachten: leren kennen, samenwonen, enz.... Obsessie hebben ze voor elkaar voor het huwelijk, omdat de shaytan hen doet geloven dat ze van elkaar houden en hen aantrekkelijk maakt in elkaars ogen.... Maar wanneer ze dan getrouwd zijn, dan is shaytan niet meer in het spel, en dan is de zogenaamde liefde (in werkelijkheid obsessie) weg.

De enige echt liefde, de ware liefde is wanneer man en vrouw met elkaar trouwen op de juiste islamitische manier, zonder relatie, enz... Want dan plaatst Allah soeb7anahoe wa ta3ala echte liefde tussen hen.

Mohem ik vind het triest hoe wij als moslims ons zo erg hebben kunnen verlagen tot het niveau van 'allemaal maar relaties nemen', allemaal maar van het ene vriendje naar het andere vriendje huppelen, of van het ene vriendinnetje naar het andere vriendinnetje.

'Ja Ahmed en ik passen niet bij elkaar, hij heeft geen vaste baan. Ik wil een man met een vaste baan, heb nu een nieuw vriendje Hamid en hij heeft een vaste baan en een mooi huisje een leuke auto, wij passen beter bij elkaar.'

Lage niveau, zeer laag. Want net zoals Hamid en Ahmed met je een relatie namen, zullen ze het later opnieuw doen maar dan met een andere vrouw. Zijn wij zo laag gevallen, dat we uiteindelijk zelfs met zinamannen het huwelijksbootje in willen stappen? Ja blijkbaar wel. Want zie niets anders gebeuren. En ja, zoals ik dus al eerder zei: De klachtenlijst of de klachtenencyclopedie komt pas na het huwelijk. Dan is die Ahmed met zijn vaste baan toch niet meer zo goed, want oh nee hij heeft een vriendin terwijl hij getrouwd is. Ah ja natuurlijk, hij had jou toch ook als vriendin? Wel iemand die het normaal vindt om vriendinnetje te hebben en het niet als iets haram ziet, zal het na huwelijk nog steeds op dezelfde manier bekijken.

Geen godsvrees= tot alles in staat (het slechte). Maar hé, als je geen relatie neemt, dan trouw je niet. Als men eer had, imaan en zelfrespect, dan zou men er liever voor kiezen om nooit te trouwen, dan te vervallen in het harame of te trouwen met een man die maar al te graag in het harame vervalt.

Ik weet het, ik weet het, een hele tekst, maar dit moest er even uit. Moge Allah ons allen leiden. Amien

15-03-2013, 22:05
Ik heb me man alleen leren kennen met me broer erbij wanneer hij bij me ouders kwam. En nu Alhamdullilah al 4 jaar getrouwd en bijna 2 kinderen.

15-03-2013, 22:10

Citaat door Gaatjouniksaan:
Ik heb me man alleen leren kennen met me broer erbij wanneer hij bij me ouders kwam. En nu Alhamdullilah al 4 jaar getrouwd en bijna 2 kinderen.
Al Hamdulilaah. Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen laten opgroeien tot vrome moslims. Amien

15-03-2013, 22:11
Ik vind dat je een relatie moet hebben gehad om elkaars karakter beter te begrijpen en inschatten of je met zo iemand zou willen leven. En met relatie bedoel ik niet 5 gesprekken ofzo.. Maar een langere relatie.. want in een korte relatie kan hij (of jijzelf) nog van zijn beste kant laten zien. Ik zou zo veel mogelijk goede maar ook de slechte kanten alvast willen ontdekken.
Wil voor zo min mogelijk verassingen komen te staan na de bruiloft. (uitsluiten kun je helaas nooit helemaal).

15-03-2013, 22:13


Hoeft niet per se zo te zijn, sommige mensen leren elkaar pas kennen in het huwelijk en dat gaat ook vaak goed. Ik zou dat zelf niet kunnen, vind het een te wilde gok om met iemand te trouwen die je amper kent; straks kom je erachter dat je totaal niet bij elkaar past. Ik ben ook nog eens best kieskeurig, ik kan niet makkelijk of snel close worden met iemand; vooral niet als bepaalde dingen me niet bevallen..Wij hebben elkaar best goed leren kennen voor we trouwden, heb geen volledige spijt dat het zo is gegaan omdat ik er zoveel goede herinneringen aan heb en er iets moois uit is voortgekomen, ik had het wel iets anders gedaan als ik de tijd kon terugdraaien.

15-03-2013, 22:17

Citaat door Tafedja7t:
Al Hamdulilaah. Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen laten opgroeien tot vrome moslims. Amien
Ameen!

15-03-2013, 22:20

Citaat door Gaatjouniksaan:
Ameen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10