Bekijk volle/desktop versie : Britse priester blijkt getrouwd



15-03-2013, 19:31
Een Britse rooms-katholieke priester die ervan wordt beschuldigd een tienermeisje seksueel te hebben misbruikt is bijna vijftien jaar geleden in het geheim getrouwd. Met die boodschap verraste de advocaat van de 59-jarige geestelijke een jury in het noorden van Engeland.

De advocaat zei dat de juryleden mogelijk konden denken dat William Finnegan door het celibaat eenzaam, verdrietig en seksueel gefrustreerd was geraakt. Hij vervolgde zijn verhaal echter door te zeggen dat ze bewijs zullen horen dat Finnegan en zijn echtgenote Beverley Dawson 'heel veel van elkaar houden'. "Nee, u hoort mij niet verkeerd. Zijn echtgenote", zei zijn advocaat. Volgens hem trouwde het stel in 1999 in het geheim.

Als Finnegan wordt veroordeeld kan hij een gevangenisstraf van maximaal tien jaar krijgen.

http://buitenland.nieuws.nl/745482/britse_priester_blijkt_getrouwd

15-03-2013, 19:38


De weg om Anglicaans te worden ligt voor hem open zou ik zeggen. Afgezien van het celibaat verschillen ze niet zo gek veel. In het voordeel van de Anglicanen wil ik dan nog wel bisschop Tutu noemen, een inspirerende man.

15-03-2013, 20:00
Om de aantijgingen tegen te vechten deed een priester een opmerkelijke bekentenis.

Een Britse rooms-katholieke priester die ervan wordt beschuldigd een tienermeisje seksueel te hebben misbruikt is bijna vijftien jaar geleden in het geheim getrouwd. Met die boodschap verraste de advocaat van de 59-jarige geestelijke een jury in het noorden van Engeland.

De advocaat zei dat de juryleden mogelijk konden denken dat William Finnegan door het celibaat eenzaam, verdrietig en seksueel gefrustreerd was geraakt. Hij vervolgde zijn verhaal echter door te zeggen dat ze bewijs zullen horen dat Finnegan en zijn echtgenote Beverley Dawson 'heel veel van elkaar houden'.

"Nee, u hoort mij niet verkeerd. Zijn echtgenote", zei zijn advocaat. Volgens hem trouwde het stel in 1999 in het geheim. Als Finnegan wordt veroordeeld kan hij een gevangenisstraf van maximaal tien jaar krijgen.

15-03-2013, 20:24
Deze keer was Azrou eerder...

15-03-2013, 20:37


Fraai hoe je het samenvoegt :duim:

Nochtans breek ik graag een lans voor bisschop Tutu.