Bekijk volle/desktop versie : Hatita/gringo.



Pagina's : [1] 2

13-03-2013, 23:36

Hoe kan je ervoor zorgen dat er veel rondjes in hatita komt? Komt dat puur door de koekepan?
Ik heb namelijk gewoon een grote koekepan gepakt dat niet plakt.. maar ik kreeg niet veel rondjes in de 7atita.

Iemand enig idee?




Citaat:
Recept:
-1 volle tl zout
-1 volle tl gist
-1kommetje bloem
-1 halve kasona lauw water.

En dan goed mixen. Dan laten rijzen. Simpel recept en lekker!

13-03-2013, 23:39


Ik denk dat je beter van die mini anti baklaag koekenpan moet nemen en dan het liefst ongebruikt dan komen jou bagrir/hartita tot hun recht

13-03-2013, 23:42
Je recept mist een half zakje bakpoeder. Let maar op hoeveel gaatjes je gaat krijgen! En lang genoeg laten rijzen, ruim een uur.

13-03-2013, 23:43

Citaat door neesorry:
Je recept mist een half zakje bakpoeder. Let maar op hoeveel gaatjes je gaat krijgen!

Nee ik weet zeker dat het niet daar aan ligt. Want ik heb daarvoor een recept met bakpoeder gebruikt maar hetzelfde verhaal.

Citaat door muslima82:
Ik denk dat je beter van die mini anti baklaag koekenpan moet nemen en dan het liefst ongebruikt dan komen jou bagrir/hartita tot hun recht
Denk dat dat het is, maar wilde het zeker weten. Welke gebruik jij en van welk winkel?

13-03-2013, 23:46


Die van blokker gebruik ik van die mini koekepannetjes

13-03-2013, 23:51
oke thanks!

16-03-2013, 13:49
Ik gebruik een recept van riannah en die lukken echt altijd.
Wat je ook moet doen is in het begin vuur hoog zetten tot het deeg helemaal gaar is en dan pas laag zetten zo krijg je veel meer gaatjes.
En inderdaad een koekepan gebruiken die niet plakt en die je alleen voor hatita gebruikt.

16-03-2013, 14:43

Citaat door riffia19:
Ik gebruik een recept van riannah en die lukken echt altijd.
Wat je ook moet doen is in het begin vuur hoog zetten tot het deeg helemaal gaar is en dan pas laag zetten zo krijg je veel meer gaatjes.
En inderdaad een koekepan gebruiken die niet plakt en die je alleen voor hatita gebruikt.
zou ik het recept mogen?
Ik gebruik een koekenpan dat heeel goed is en niet plakt.. maar ik gebruik dat ook voor tortia enzo? Dus het kan daardoor komen?

16-03-2013, 14:53
Mislukt het gegarandeerd zonder gist? Heb wel bakpoeder in huis maar geen gist.

16-03-2013, 18:08

Citaat door .Q.:
Mislukt het gegarandeerd zonder gist? Heb wel bakpoeder in huis maar geen gist.
Dat eerste recept heb ik met beide gedaan zowel bakpoeder als gist maar geen rondjes?

16-03-2013, 18:24

Citaat door .Q.:
Mislukt het gegarandeerd zonder gist? Heb wel bakpoeder in huis maar geen gist.
Gist moet er zeker in anders lukken ze al helemaal niet.

16-03-2013, 18:27

Citaat door IslamwOmen:


zou ik het recept mogen?
Ik gebruik een koekenpan dat heeel goed is en niet plakt.. maar ik gebruik dat ook voor tortia enzo? Dus het kan daardoor komen?
Ik gebruik de koekepan echt alleen maar voor hattia.
misschien dat ze daarom niet lukken.
recept is:
350 gr meel
150 gr smid
1 zakje gistvan dr oetker die groene
zout
1 bakpoeder
en ong 700 ml water
Dit allemaal goed mixen en dan ong 1 uur laten rijzen.
Dan afbakken.
Dit recept gebruik ik nu al jaren en ze lukken perfect.
Had ze vanohtend toevallig ook weer gemaakt.

16-03-2013, 18:30


ik doe 150 gr fijne griesmeel 350 gr meel 1 bakpoeder snufje zout 1 zakje gist en 8oo ml water gemengt met een beetje melk

allah ya 3awin insallah lukt het je deze keer

16-03-2013, 18:30
hahha je was me voor

16-03-2013, 18:33

Citaat door neesorry:
Je recept mist een half zakje bakpoeder. Let maar op hoeveel gaatjes je gaat krijgen! En lang genoeg laten rijzen, ruim een uur.
En ook smida...

Pagina's : [1] 2