Bekijk volle/desktop versie : Advies voor Islam & Ik.



Pagina's : [1] 2

12-03-2013, 22:40
Adviseren en niet beschamen.


Citaat:
al-Fudayl bin ‘Iyaad (radiya Allaahu ‘anh) heeft gezegd toen hij het verschil uitlegde tussen adviseren en openlijk anderen bloot stellen: “De gelovige adviseert in vertrouwen, terwijl de slechte ontbloot en beschaamt.”

[Jami' Al-'Uloom wal-'Hikam p:77]
Proclameer, maar discussieer niet.


Citaat:
Een man vroeg eens aan Imam Ahmad (rahimahoellaah), ‘Soms vind ik mezelf in een bijeenkomst waar de Sunnah wordt vermeld, maar niemand buiten mij om heeft er meer kennis van. Zal ik spreken en er wat van zeggen?’

Imam Ahmad zei toen, ‘Proclameer de waarheid, maar discussieer er niet over.’

De man herhaalde zijn statement en dus zei Imam Ahmad, ‘Ik zie jou enkel als een twistzieke man!’

http://www.wasielah.wordpress.com

Als we dit in acht nemen..

13-03-2013, 14:45


Djazzak Allahoe ghairan voor je adviess!xx

17-03-2013, 15:25
je slaat de spijker op zijn kop barak Allaahoe fiekie.

11-10-2015, 18:00

Citaat door Al-Amaanah:
-
Niemand houdt zich hiermee bezig zonde van je verspilde moeite iedereen die op deze forum reacties plaatst heeft totaal niks met de islam te maken een reactie plaatsten op deze forum waar mannen en vrouwen je kunnen aanspreken is al verboden !

Als ik een praktiserende persoon zou zijn zou ik nooit op zo een site komen !

11-10-2015, 18:44


Ik snap de 2de overlevering niet?

11-10-2015, 18:46

Citaat door RifZiBniTouzine:
Ik snap de 2de overlevering niet?
Haha ze mag er niet over discuseren doet ze precies het zelfde !

11-10-2015, 18:55
Verkondig de waarheid, maar discussieer er niet over.

11-10-2015, 18:56
En in de Islam is zeker ruimte voor dialoog, maar dat is heel wat anders dan discussiëren.

11-10-2015, 19:03

Citaat door Al-Amaanah:
En in de Islam is zeker ruimte voor dialoog, maar dat is heel wat anders dan discussiëren.
Jij discuseerd nu ook en dialoog voeren doe je met een zuster niet hier op marokko.nl

Agh mens doe niet zo schijnheilig ik heb zoveel mensen gezien mensen die zich anders voor doen !

Volg eerst de dingen op die je zelf adviseerd !

11-10-2015, 19:04
Ja, dat snap ik.

Maar ik bedoel,... die man had dat dus herhaald waarna onze imaam zei dat hij twistziek was? Of herhaalde hij het spottend of herhaalde hij het op een bepaalde manier... Snap het niet.

15-10-2015, 18:02
Als de Sunnah vermeldt wordt dient deze zonder discussie en vraag naar redenen geaccepteerd te worden. Imam Ahmad (rahimahoellah) had hem al het antwoord gegeven dat hij nodig heeft, maar door zijn vraag te herhalen gaf hij aan dat hij geen genoegen nam met het antwoord en dat hij erover wilde discussiëren.

Imam Maalik heeft hierover gezegd, 'Als ze het (de Sunnah) niet van je accepteren, wees dan stil.'

- Al-Adab al-Shar'iyyah, Ibn Muflih al-Maqdisi [pg. 307]

25-10-2015, 07:20

Citaat door Mario.:
Niemand houdt zich hiermee bezig zonde van je verspilde moeite iedereen die op deze forum reacties plaatst heeft totaal niks met de islam te maken een reactie plaatsten op deze forum waar mannen en vrouwen je kunnen aanspreken is al verboden !

Als ik een praktiserende persoon zou zijn zou ik nooit op zo een site komen !
Wordt jij maar eerst moslim PriveGesprek.

Pagina's : [1] 2