Bekijk volle/desktop versie : Ik zit met een vraag..



Pagina's : [1] 2

12-03-2013, 11:03
Krijgen vrouwen meestal hechtingen na de bevalling?

12-03-2013, 11:08


Als je ingeknipt of uitgescheurd bent dan wel ( wat het meeste geval is)

12-03-2013, 11:20

Citaat door Hijaab87:
Als je ingeknipt of uitgescheurd bent dan wel ( wat het meeste geval is)
Komt het vaker voor dat vrouwen uitscheuren? Dus eigenlijk kan ik er ook vanuit gaan dat ik word gehecht?

12-03-2013, 11:22
Ik kan dat niet voorspellen hoor, maar als de baby er niet wilt uitkomen dan knippen ze je in zodat die er sneller uit komt en dan hechten ze je ook, zo voorkomen ze dat je uitscheurt, maar je moet er geen scenario's bij voorstellen. Ik had er pas nadien last van. 2 dagen na de bevalling begon ik er last van te krijgen en na 3 weken was het al voorbij. Het is niet dat het onwijs pijn doet ofzo...

12-03-2013, 11:27


Ze doen dat zodat de baby sneller uitkomt, zeker als het eerste baby is! Er is nooit een baby door die gang gekomen...
Ik ben met mijn 2 kindjes ingeknipt. Bij mijn eerste kindje deed het wat pijn na de bevalling, kon zelfs niet goed zitten heel raar!
Bij mijn 2de kindje deed het geen pijn!

12-03-2013, 11:40
Weet je wat ik me afvraag...
Hoe deden ze dat vroeger en nu nog eigenlijk in de dorpen van Marokko? En elders in andere werelddelen...

Daar wordt niemand ingeknipt....
Is het soms iets westers??

12-03-2013, 11:46
ik ga dit gebruiken vanaf 34 weken, hopelijk helpt het:

http://www.weleda.nl/producten/verzorging-moeder-en-baby/verzorging-moeder-en-baby/perineum-massageolie.html

12-03-2013, 11:56

Citaat door Rania.:
Weet je wat ik me afvraag...
Hoe deden ze dat vroeger en nu nog eigenlijk in de dorpen van Marokko? En elders in andere werelddelen...

Daar wordt niemand ingeknipt....
Is het soms iets westers??
Daar werden ze dan uitgescheurd eh dat is ook pijnlijker, want ze ervaren alles zonder verdoving, dan hadden ze langer nodig om te herstellen, maar dat gebeurt nu ook hoor dat je kan uitgescheurd worden.

Eigelijk hebben wij hier wel geluk dat wij met verdoving kunnen bevallen. daarom dat er vroeger ook veel doodgeboorte was en ook veel vrouwen stierven bij de bevalling. Sommige complicaties zijn echt levensbedreigend, maar hier word dat makkelijk opgelost, met een knip en die baby glijd eruit terwijl ze daar soms heel veel moeilijkheden mee ervaren.

12-03-2013, 12:05

Citaat door Hijaab87:
Daar werden ze dan uitgescheurd eh dat is ook pijnlijker, want ze ervaren alles zonder verdoving, dan hadden ze langer nodig om te herstellen, maar dat gebeurt nu ook hoor dat je kan uitgescheurd worden.

Eigelijk hebben wij hier wel geluk dat wij met verdoving kunnen bevallen. daarom dat er vroeger ook veel doodgeboorte was en ook veel vrouwen stierven bij de bevalling. Sommige complicaties zijn echt levensbedreigend, maar hier word dat makkelijk opgelost, met een knip en die baby glijd eruit terwijl ze daar soms heel veel moeilijkheden mee ervaren.

Brrrrr, krijg er gewoon rillingen van. Mseken

Moge Allah het voor iedere vrouw gemakkelijk maken. Ameen.

Thnx voor je uitleg...

12-03-2013, 13:59
Ik werd ook ingeknipt en gehecht nadien, ik voelde NIETS! Echt niets

& daarna ook helemaal geen last gehad, echt waar!

12-03-2013, 14:32
Ik had daar ook zo een schrik van. Mijn verdoving was aan het wegtrekken en ik voelde de gynae een knipje geven. Het deed geen pijn of zo maar ik voelde het. Nadat de verdoving uitgewerkt was heb ik de pijn wel gevoeld. Het deed enorm pijn bij het zitten. Ik nam 2 ibuprofens en 3dafalgans tegen de pijn, EN voorzie je van een ronde zwemband om op te zitten. Heb er een week en half last van gehad.
Het komt wel goed meid.

12-03-2013, 14:57

Citaat door LaLoveRi:
Ik had daar ook zo een schrik van. Mijn verdoving was aan het wegtrekken en ik voelde de gynae een knipje geven. Het deed geen pijn of zo maar ik voelde het. Nadat de verdoving uitgewerkt was heb ik de pijn wel gevoeld. Het deed enorm pijn bij het zitten. Ik nam 2 ibuprofens en 3dafalgans tegen de pijn, EN voorzie je van een ronde zwemband om op te zitten. Heb er een week en half last van gehad.
Het komt wel goed meid.
hier heb ik echt om gelachen haha

12-03-2013, 16:18



Citaat door Rania.:
Weet je wat ik me afvraag...
Hoe deden ze dat vroeger en nu nog eigenlijk in de dorpen van Marokko? En elders in andere werelddelen...

Daar wordt niemand ingeknipt....
Is het soms iets westers??
Ja het is toch wel een moderne westerse ontwikkeling om een knipje te geven. Het knipje geven ze ipv dat ze wachten dat je scheurt. Nu zijn er steeds meer experts die zeggen dat scheuren eigenlijk beter is dan knippen omdat het beter geneest. En op zich hoef je ook niet te scheuren of geknipt te worden, er zijn genoeg vrouwen bij wie dit niet nodig is. Heeft ook te maken met het steeds medischer worden van de hele zwangerschap en bevalling, meer ziekenhuisbevallingen etc. Ze grijpen tegenwoordig sneller in. Dat is goed want in landen zonder goede zorg sterven nog steeds veel babies en vrouwen tijdens de bevalling. Maar soms slaan ze wel een beetje door! En de ene ingreep leidt weer tot de andere, plus dat vrouwen steeds angstiger worden en steeds minder vertrouwen op hun eigen lijf. En dit blokkeert dan bijvoorbeeld weer de ontsluiting etc. Tip die je meestal krijgt tegen het scheuren is goed luisteren naar je vk en als ze zegt dat je nog even de weeen moet wegzuchten dan niet toch als een gek gaan persen. Ik moet ook bijna inshallah....hopelijk heb ik geen knip of scheur!

12-03-2013, 16:20

Citaat door Hijaab87:
Daar werden ze dan uitgescheurd eh dat is ook pijnlijker, want ze ervaren alles zonder verdoving, dan hadden ze langer nodig om te herstellen, maar dat gebeurt nu ook hoor dat je kan uitgescheurd worden.

Eigelijk hebben wij hier wel geluk dat wij met verdoving kunnen bevallen. daarom dat er vroeger ook veel doodgeboorte was en ook veel vrouwen stierven bij de bevalling. Sommige complicaties zijn echt levensbedreigend, maar hier word dat makkelijk opgelost, met een knip en die baby glijd eruit terwijl ze daar soms heel veel moeilijkheden mee ervaren.
Even een correctie, met verdoving bevallen zorgt niet voor minder complicaties!
Verdoving is echt puur voor de vrouw om minder pijn te hebben maar heeft verder alleen nadelen en geeft meer kans op complicaties.

12-03-2013, 16:40
Ben als d dood ervoor. Als de vk bij de inwendige echo alleen al in de buurt van me doods komt word ik al gek

Pagina's : [1] 2