Bekijk volle/desktop versie : 'Niemand' schopte grensrechter dood



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

12-03-2013, 07:26
Het zwartepieten in de zaak van de doodgeschopte grensrechter Richard Nieuwenhuizen is begonnen. Slechts één van de verdachten heeft toegegeven dat hij een schop gaf, maar zeker niet de fatale. De andere vijf jongens en een vader ontkennen, bleek gisteren op de eerste dag van het proces.


De jongens vinden het allemaal heel erg wat is gebeurd, zeiden ze gisteren tegen de rechters. Maar ze hebben ook het gevoel dat ze onterecht vastzitten. 'We vinden het allemaal verschrikkelijk,' zegt M.K. (17). 'Maar nu zit ik in de gevangenis voor iets wat ik niet heb gedaan. Ik wil naar huis.' Dit schrijft het AD vandaag.

Rake schoppen
De advocaten deden gisteren op de eerste dag van de rechtszaak verwoede pogingen om hun cliënten vrij te krijgen na de uit de hand gelopen wedstrijd tussen het Almeerse Buitenboys en Nieuw Sloten uit Amsterdam op 2 december vorig jaar. Daarbij kreeg grensrechter Richard Nieuwenhuizen zulke rake schoppen tegen zijn hoofd dat hij de volgende dag overleed.

De zaak leidde tot grote ophef, omdat voor het eerst in het amateurvoetbal een aangevallen grensrechter overleed aan zijn verwondingen. In Almere was een stille tocht voor het slachtoffer en het weekend na het incident werd al het amateurvoetbal afgelast en werd massaal opgeroepen tot meer respect binnen de sport.

In de zaak zijn acht verdachten opgepakt, van wie één lopende het onderzoek op vrije voeten is gesteld.

Bewijs
De advocaten hamerden er gisteren op dat er veel te weinig bewijs is om de jongens langer vast te houden. Het dossier is vooral gebaseerd op verklaringen van spelers en getuigen en die lopen nogal uiteen. Foto's van het incident scheppen evenmin duidelijkheid. Ook twijfelen advocaten over de doodsoorzaak van Nieuwenhuizen.

Het Openbaar Ministerie verzette zich hevig tegen vrijlating. Volgens het OM is er wel voldoende bewijs. Bovendien zou niemand in de samenleving de vrijlating van de jongens begrijpen. De rechtbank was het daarmee eens en besloot dat de verdachten in elk geval vast blijven zitten tot de zitting op 29 mei.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3407838/2013/03/12/Niemand-schopte-grensrechter-dood.dhtml

12-03-2013, 07:35


Hij overleed een dag later in ziekenhuis

'Jaarlijks 550 doden door overdosis morfine'

http://www.nu.nl/binnenland/3366130/jaarlijks-550-doden-overdosis-morfine.html

12-03-2013, 07:40
Nogmaals; er kan niet bewezen worden dat die jongens de dood van deze man op hun geweten hebben.

12-03-2013, 08:23

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Nogmaals; er kan niet bewezen worden dat die jongens de dood van deze man op hun geweten hebben.
Natuurlijk niet, hij heeft zichzelf doodgeschopt.
Men schijnt op dit forum een voorliefde te hebben voor misdadigers.
Coeltoer?

12-03-2013, 08:28


Niet genoeg bewijzen , vrijlaten dus !

12-03-2013, 08:28
Wat was de precieze doodsoorzaak dan?

12-03-2013, 08:31

Citaat door Lina21.:
Wat was de precieze doodsoorzaak dan?
daar twijfelen ze nog aan
Citaat:
Ook twijfelen advocaten over de doodsoorzaak van Nieuwenhuizen.
, vrijlaten die jongens !

12-03-2013, 08:39

Citaat door PSVamzy.:
Niet genoeg bewijzen , vrijlaten dus !
Politierechters straffen verdachten met een ‘buitenlands uiterlijk’ strenger dan Nederlanders


http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/verdachte-met-buitenlands-uiterlijk-krijgt-eerder-celstraf/

12-03-2013, 08:40

Citaat door BoufaMalouki:
Politierechters straffen verdachten met een ‘buitenlands uiterlijk’ strenger dan Nederlanders


http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/verdachte-met-buitenlands-uiterlijk-krijgt-eerder-celstraf/
oud nieuws!!
hollandse pedo,s komen er vanaf met een taakstrafje van een paar uur in NL.

12-03-2013, 08:49
Waar die pubers hebben gedaan kan sowieso niet. Je gaat niemand aanvallen allleen maar om dat hij wat lopen zeggen heeft. Meschien zijn ze niet schuldig san hen dood, vind ook dT ze daar niet bestraft voor moeten worden. Die jongens hebben hen straf uitgezeten voor mishandeling . Laat ze nu Vrij uit gaan, denk wel dat ze hen les geleerd hebben . En niet zo snel meer iemand in elkaar slaan

12-03-2013, 08:55
Ze hebben sowieso nog recht op onderdak en eten tot 29 mei. Mooi zo. En dan de gepaste straf vinden voor dit soort geweldenaars die niet weten dat sport en sportief wat met elkaar te maken hebben.

12-03-2013, 09:02

Citaat door BoufaMalouki:
Politierechters straffen verdachten met een ‘buitenlands uiterlijk’ strenger dan Nederlanders


http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/verdachte-met-buitenlands-uiterlijk-krijgt-eerder-celstraf/
Ach dat verhaal is allang onderuit gehaald

Vraag is echter hoe men tot die uitkomsten gekomen is, zegt strafadvocaat Robert Malewicz (Cleerdin & Hamer Advocaten, Amsterdam). ‘ Zonder het hele onderzoek gelezen te hebben, vraag ik mij af of de koppeling tussen taal, uiterlijk en straf steeds te maken is. Waren de persoonlijke omstandigheden in alle zaken gelijk en zijn al die factoren meegewogen?’ Dat de verschillen in strafoplegging alleen te verklaren zijn door vooringenomenheid lijkt Malewicz sterk. ‘Ik zag in het onderzoek niet terug of bijvoorbeeld is meegenomen of verdachten een vaste woon- of verblijfplaats hebben en welke informatie zij ter zitting gaven over hun inkomen. Bij het ontbreken van een inkomen of een vast adres ligt het minder voor de hand om een geldboete of taakstraf op te leggen.

Het is makkelijk scoren met halve waarheden. Dit onderzoek kan verwezen worden naar de prulenbak.

12-03-2013, 09:05



Citaat door mrXalvador:
Ach dat verhaal is allang onderuit gehaald

Vraag is echter hoe men tot die uitkomsten gekomen is, zegt strafadvocaat Robert Malewicz (Cleerdin & Hamer Advocaten, Amsterdam). ‘ Zonder het hele onderzoek gelezen te hebben, vraag ik mij af of de koppeling tussen taal, uiterlijk en straf steeds te maken is. Waren de persoonlijke omstandigheden in alle zaken gelijk en zijn al die factoren meegewogen?’ Dat de verschillen in strafoplegging alleen te verklaren zijn door vooringenomenheid lijkt Malewicz sterk. ‘Ik zag in het onderzoek niet terug of bijvoorbeeld is meegenomen of verdachten een vaste woon- of verblijfplaats hebben en welke informatie zij ter zitting gaven over hun inkomen. Bij het ontbreken van een inkomen of een vast adres ligt het minder voor de hand om een geldboete of taakstraf op te leggen.

Het is makkelijk scoren met halve waarheden. Dit onderzoek kan verwezen worden naar de prulenbak.
Wat een onzin en slap excuus!

12-03-2013, 09:12

Citaat door Lina21.:
Wat een onzin en slap excuus!
Nee hoor, verdiep je maar eens in de materie.

12-03-2013, 09:18

Citaat door Lina21.:
Wat een onzin en slap excuus!
Nog een leuke aanvulling

http://www.nrc.nl/ombudsman/2012/03/31/statistiek-in-de-krant-kansen-zijn-iets-anders-dan-kansverhoudingen/

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19