Bekijk volle/desktop versie : Thema lentekriebels op school(sexuele voorlichting)



Pagina's : [1] 2 3 4

11-03-2013, 00:09
Vanaf groep 1 al sexuele voorlichting!
De overheid begint zich steeds meer te bemoeien met onze opvoeding.

http://www.weekvandelentekriebels.nl/ggd/

Sexuele voorlichting is nog altijd de taak van de ouders, die per kind kunnen inschatten of het kind er klaar voor is(door bijv. bepaalde vragen).

Dit is slechts het begin van de bemoeienissen van de overheid. Zo ook bureau jeugdzorg. Er zullen vast wel gevallen zijn waarbij het ECHT nodig is om in te grijpen. Maar het feit is dat dit in de meeste gevallen absoluut niet zo is. Ik ga hier niet uitgebreid op in. Je kan hier genoeg over googlen.

Ouders moeten zeer waakzaam zijn, niet alleen op straat loeren er gevaren.

AANVULLING:
Zie tevens deze site waarin alle lespakketen worden beschreven zelfs een les over zelfbervrediging??????????

http://www.lespakketrelatiesenseksualiteit.nl/digibord/digilessen/

11-03-2013, 00:28


school moet zich niet gaan bemoeien met de opvoeding ; ik heb het filmpje gezien op hun site ; er werden vragen in de klas gesteld hebben jullie al getongzoent ; is dat seksuele opvoeding ; dat ze een soort van biologie geven over het lichaam no problem maar ik vind dat ze te ver gaan & zekers by de kleuters! die kleuters snappen zoiets nog niet ze worden op zo jonge leeftyd al een bepaalde weg op uitgestuurd (by de kleuters he) in het filmpje zei een kid dat hy verliefd was op een andere jongen ; eentje zei dat ze verliefd is op haar broer ; ik bedoel wat doen ze die kleuters aan?

gelukkig zit myn dochter op een katholieke school ; als ze DAT op haar school zouden geven haal ik haar DIRECT weg ; ze zeggen in het filmpje dat het een opvoeding is dat past binnen alle geloven & culturen maar daar is niks van waar!

gaat om deze filmpje op hun site

http://www.weekvandelentekriebels.nl/video

11-03-2013, 00:31
Wereld word steeds gekker

11-03-2013, 13:16
eerst die homoles en nu dit..... kaffiers he

11-03-2013, 13:17


Daarom heb ik mijn kinderen op een IBS geplaatst.

Ze kregen op school van een lesbi juf te horen dat lesbi en homo zijn heel normaal is.
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen en heb ik ze eraf gehaald.

11-03-2013, 13:20

Citaat door HoneyBee:
Daarom heb ik mijn kinderen op een IBS geplaatst.

Ze kregen op school van een lesbi juf te horen dat lesbi en homo zijn heel normaal is.
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen en heb ik ze eraf gehaald.
Inderdaad! Die van mij ook daarom maak ik me (voorlopig) nog geen zorgen. Ik wil toch andere moeders waarschuwen.

11-03-2013, 13:23

Citaat door gastouder_amana:
Inderdaad! Die van mij ook daarom maak ik me (voorlopig) nog geen zorgen. Ik wil toch andere moeders waarschuwen.


Helaas hoor ik nog van veel moeders 'ik zou mijn kind nooit op een islamitische basisschool plaatsen'. En als ik dan vraag waarom komen ze met onzin aanzetten dat kinderen dan een achterstand krijgen in taal e.d. Het tegendeel is waar, ze krijgen op IBS juist beter les omdat de inspectie ze op de nek zit. Mijn kinderen hebben betere rapportcijfers dan voorheen en ze krijgen goede begeleiding vanaf de kleuterklas.

11-03-2013, 13:23
Vanaf groep 1 is wel heel erg vroeg..

11-03-2013, 13:27

Citaat door StreetChic:
school moet zich niet gaan bemoeien met de opvoeding ; ik heb het filmpje gezien op hun site ; er werden vragen in de klas gesteld hebben jullie al getongzoent ; is dat seksuele opvoeding ; dat ze een soort van biologie geven over het lichaam no problem maar ik vind dat ze te ver gaan & zekers by de kleuters! die kleuters snappen zoiets nog niet ze worden op zo jonge leeftyd al een bepaalde weg op uitgestuurd (by de kleuters he) in het filmpje zei een kid dat hy verliefd was op een andere jongen ; eentje zei dat ze verliefd is op haar broer ; ik bedoel wat doen ze die kleuters aan?

gelukkig zit myn dochter op een katholieke school ; als ze DAT op haar school zouden geven haal ik haar DIRECT weg ; ze zeggen in het filmpje dat het een opvoeding is dat past binnen alle geloven & culturen maar daar is niks van waar!

gaat om deze filmpje op hun site

http://www.weekvandelentekriebels.nl/video
Hoe dan ook zal de school van je kind invloed hebben op de opvoeding want je kind zit daar heel wat uurtjes
Ouders moeten dus goed in de gaten houden wat er op school allemaal gebeurd want sommigen denken dat het alleen taal en rekenen is terwijl er zoveel andere projecten en thema's de school binnen komen. Ik zou zelf echt niet willen dat mijn kind aan deze themaweek meedoet! Het is er gewoon op gericht om kinderen hun schaamte weg te nemen en te leren dat het normaal is om vanaf de kleuterschool verliefd te zijn, te zoenen etc. Ze hadden het zelfs over 'seks met jezelf' en die kindjes waren echt klein! Wat smerig die kuffaar zeg! Niet te geloven dat dit zomaar kan!

Katholieke school lijkt me trouwens ook niet ideaal in combinatie met islamitische opvoeding....

11-03-2013, 13:28

Citaat door HoneyBee:


Helaas hoor ik nog van veel moeders 'ik zou mijn kind nooit op een islamitische basisschool plaatsen'. En als ik dan vraag waarom komen ze met onzin aanzetten dat kinderen dan een achterstand krijgen in taal e.d. Het tegendeel is waar, ze krijgen op IBS juist beter les omdat de inspectie ze op de nek zit. Mijn kinderen hebben betere rapportcijfers dan voorheen en ze krijgen goede begeleiding vanaf de kleuterklas.
Zo ervaar ik het ook, daarbij komt nog de islamitische sfeer op school bij onze feestdagen, islamtische thema's die voorbij komen denk aan ramadan, hadj. Geen christelijke feestdagen enz enz. Ik merk ook dat de school minder "gierig" is ten opzichte van haar leerlingen qua eten enz. Moeders die wekelijks soep maken voor heel de school en andere leuke activiteiten. Af en toe turkse pizza's te koop voor een goed (islamtisch) doel enz enz. Kortom ik ben er heel positief over.

11-03-2013, 13:31
Kun je niet aangeven je kinderen niet bij die lessen te willen hebben? Vroeger liepen wij op de basisschool de les uit omdat de leraren wisten hoe en wat (en er nog respect voor hadden). Vreemd dat die lesbienne de kinderen haar geaardheid op dringt. Ze hoeft het niet te verbergen, maar ze mag wel haar kop er over ophouden.

11-03-2013, 13:33

Citaat door HoneyBee:


Helaas hoor ik nog van veel moeders 'ik zou mijn kind nooit op een islamitische basisschool plaatsen'. En als ik dan vraag waarom komen ze met onzin aanzetten dat kinderen dan een achterstand krijgen in taal e.d. Het tegendeel is waar, ze krijgen op IBS juist beter les omdat de inspectie ze op de nek zit. Mijn kinderen hebben betere rapportcijfers dan voorheen en ze krijgen goede begeleiding vanaf de kleuterklas.
Ik krijg kippenvel..

Ik zou dol graaag.. Dol graag mijn kinderen op een IBS plaatsen..
Das een van mijn wensen en plichten die ik volten opzichten van hen.

Maar helaas de dicht bij zijn de school is 70 km verderop..

11-03-2013, 13:35



Citaat door aisling:
Kun je niet aangeven je kinderen niet bij die lessen te willen hebben? Vroeger liepen wij op de basisschool de les uit omdat de leraren wisten hoe en wat (en er nog respect voor hadden). Vreemd dat die lesbienne de kinderen haar geaardheid op dringt. Ze hoeft het niet te verbergen, maar ze mag wel haar kop er over ophouden.
z
ie e het voor je,
Een praktiserende moslims..

Met Khimaar of niqaab(stel dat :hihi die tegen haar klas zou zeggen..

dus over haar geloof de kinderen mee geeft..
Wedden dat er rwina op school ontstaat..

11-03-2013, 13:37
Geen idee, ja wel als ze met niqab (moehiem gezichtsbedekking) voor de klas gaat staan.

Hoe dan ook, voor mijn kleine miepje wil ik gewoon erg betrokken bij de school zijn, zie mezelf wel voorzitter van de ouderraad worden.
Citaat door Miep.:
z
ie e het voor je,
Een praktiserende moslims..

Met Khimaar of niqaab(stel dat :hihi die tegen haar klas zou zeggen..

dus over haar geloof de kinderen mee geeft..
Wedden dat er rwina op school ontstaat..

11-03-2013, 13:44
Dit is 1 van de redenen dat ik mijn kind op een islamitische basisschool heb gezet.

Pagina's : [1] 2 3 4