Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse organisaties dreigen steun aan PvdA in te trekken



Pagina's : [1] 2 3

09-03-2013, 12:54
09 maart 2013 | 08:57

Marokkaanse organisaties hebben aan PvdA-voorzitter Spekman een brief geschreven waarin ze aankondigen Marokkaanse-Nederlanders sterk te zullen adviseren om niet op de PvdA te stemmen, wanneer de PvdA in de Eerste Kamer steun geeft aan het wetsvoorstel om de kinderbijslag en de uitkeringen voor nabestaanden in Marokko stop te zetten.
Het wetsvoorstel zal door PvdA minister Asscher aan de Eerste Kamer worden voorgelegd.

Marokkaanse organisaties zullen de brief ook overhandigen aan hun lokale PvdA-afdeling. Hieronder de brief, die is ondertekend door Mohammed Rabbae en Abdou Menebhi.


Geachte heer Spekman,

De gemeenschap van de Marokkaanse-Nederlanders in Nederland heeft al sinds de jaren ‘70 een bijzondere band met de PvdA gehad. In de tijd van de gastarbeid was de naam van de partij op zich al een voldoende garantie voor herkenning en affiniteit met de PvdA. Ook de charismatische en sympathieke uitstraling van Den Uyl zorgde voor een blijvende trouw van onze gemeenschap aan de PvdA. Daarom was het niet verwonderlijk dat bij de eerste gemeenteraadsverkiezingen waaraan de migranten - na vijf jaar legaal verblijf - in 1986 mochten meedoen, de meerderheid van onze gemeenschap op de PvdA stemde. In de decennia daarop volgende heeft uw partij verschillende ideologische fasen meegemaakt variërend van het “afschudden van de sociaal-democratische veren” en de “derde weg” tot de nieuwe koers neergelegd in Van Waarde.

Hoewel de PvdA onder druk van de omstandigheden of de zogenaamde nieuwe tijd, dan wel het populisme minder herkenbaar was geworden wat betreft de sociaal-democratische principes hebben onze organisaties – met pijn in het hart - de PvdA steeds gesteund. Zeker wanneer we hoopten dat uw partij de Marokkaanse-Nederlanders in het bijzonder en de migranten in het algemeen principieel zou verdedigen tegen de voortdurende aanvallen van de populisten en extreem-rechts zowel landelijk alsook in de grote steden. Daarom hebben we onze gemeenschap in de diverse steden nadrukkelijk geadviseerd om op de PvdA te stemmen. Deze strategie heeft zowel in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam alsook -in mindere mate- in Utrecht het juiste effect gesorteerd. Zeker in Rotterdam en Den Haag waar Leefbaar Rotterdam respectievelijk de PVV een grote dreiging voor de PvdA vormden.
Bij de laatste verkiezingen hebben we massaal op de PvdA gestemd om duidelijk af te komen van Rutte en zijn VVD, die we beschouwen als een PVV- light. Het vervolg is u bekend.

We walgen van de politiek van Rutte en zijn VVD en hadden niet verwacht dat uw partij met hem in zee zou gaan. Maar wat echter onze relatie met de PvdA volledig vertroebelt, is het feit dat uw eigen minister van sociale zaken, de heer Asscher, bezig is een asociaal wetsvoorstel dat afkomstig van Rutte I met hart en ziel te verdedigen in de Eerste Kamer. Dit, terwijl uw fractie in de Tweede Kamer dit wetsvoorstel principieel had afgewezen. Het gaat namelijk om het wetsvoorstel dat Rutte I - onder druk van Wilders - maakte om de kinderbijslag en de uitkeringen voor nabestaanden in Marokko stop te zetten. Waar moeten deze familieleden van migranten van leven dan? Is dit een sociaal beleid? Waarom heeft de PvdA haar principiële bezwaren tegen deze waanzinnige maatregel laten varen?

U zult begrijpen dat ons vertrouwen in de PvdA hierdoor zwaar aangetast is. Hoe is het mogelijk dat nota bene de PvdA een maatregel van Wilders uitvoert? Uw partij loopt nu bewust het risico om zich volledig te vervreemden van een grote gemeenschap van burgers in Nederland, die tegelijkertijd ook kiezers zijn. Bij handhaving van dit wetsvoorstel zullen we – bij de komende verkiezingen- de Marokkaanse-Nederlanders sterk adviseren om niet op de PvdA te stemmen.

Indien u een gesprek over deze ernstige kwestie op prijs stelt, dan zijn we daartoe bereid!

Hoogachtend,

Namens de Samenwerkende organisaties,

Mohamed Rabbae
Abdou Menebhi

bron


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


09-03-2013, 13:02


Worden ze weer een zielloze partij.

09-03-2013, 13:11
Haha marokkanen zullen voet bij stuk houden!! En zal PvDa stemmen verliezen en weer bijna beginnen bij nul

09-03-2013, 13:28
Benieuwd of Mathijs z'n tronie op dit draadje gaat vertonen. Slecht nieuws over de PvdA negeert die rooie snoeshaan doorgaans.

09-03-2013, 13:44


Snapt Mohamed Rabbae wel dat Marokkanen gewoon stemrecht hebben en dat ze deze zonder druk van welke organisatie dan ook moeten kunnen uitbrengen?

dus ook zonder druk van een Marokkaanse organisatie.

Bovendien is het een maatregel die niet alleen voor Marokkanen geldt, het gaat over geld, belastingeld dat geexporteerd wordt naar het buitenland, en gezien wij moeten bezuinigen in Nederland en dit op alle gebieden gebeurd zie ik niet in waarom speciaal Marokkanen ontzien moeten worden.

mijn vraag aan Mohammed Rabbae, wilt u nu een Nederlandse burger zijn onder bewind van Rutte II of een Marokkaan onder Rutte I?

09-03-2013, 13:47

Citaat door Abjectief:
Benieuwd of Mathijs z'n tronie op dit draadje gaat vertonen. Slecht nieuws over de PvdA negeert die rooie snoeshaan doorgaans.
hij is net binnen gekomen.

09-03-2013, 13:59
Het zou de Marokkaanse organisaties om ten eerste op te komen voor Marokkanen hier. Marokkanen die hier studeren en werken en te maken hebben met achterlijke vooroordelen en discriminatie. Als ze daarna nog tijd hebben mogen ze zich bezighouden met parasieten die hun eigen kroost als inkomstenbron beschouwen.

09-03-2013, 14:01
allemaal sp stemmen

pvda is een amateur sp

09-03-2013, 14:04

Citaat door khwarizmi:
allemaal sp stemmen

pvda is een amateur sp
Ik heb nooit PVDA gestemd

09-03-2013, 14:35
dubbel paspoort , dubbele tong , deze blackmail zal niet werken . en dat van het groen-linkse spook MOHAMMED RABBAE . een ex groenlinkser die nu de pvda op de korrel neemt omdat niet stemmen op groenlinks niets uithaald .met hun 4 zeteltjes . wat een armoede bij deze moslim voormannen.

09-03-2013, 15:26

09-03-2013, 15:31

Citaat door Arabianboy:
Als moslimzijnde dien je op geen enkel partij te stemmen, omdat een heiden je niet vertegenwoordigd. Dat is net of je op pvv gaat stemmen, omdat je geen groter macht in Brussel wilt.


volgens jou logica
dan mag je ook niet bij een heiden werkgever werken of in een heidens land wonen en belasting betalen
dat zou geert wilders graag willen , dat moslims niet stemmen

wat jij zegt is onzin

ik woon hier dus ik wil dat mijn stem mee telt , daar betaal ik belasting voor

09-03-2013, 15:34



Citaat door Arabianboy:


Ik heb elhamdolilah ook nooit gestemd, alleen NEE tegen europa, maar kennelijk heeft dat 70% ook niet gewerkt, want ik zie nu al een sepa(bankenunie) komen...

Wat je ook stemt, het maakt niet uit, er wordt door een groepje mensen bepaald wat er zal gebeuren... Ben je het met ze eens, is toeval. Ben ej het niet met ze eens, what's next


als je een man bent dan moet je ook stoppen met belasting betalen

en als je ziek bent , moet je nie naar een heidense dokter gaan

dan pas heb je recht van spreken.

punt is, jij bent afhankelijk van heidenen

09-03-2013, 15:37

Citaat door khwarizmi:
volgens jou logica
dan mag je ook niet bij een heiden werkgever werken of in een heidens land wonen en belasting betalen
dat zou geert wilders graag willen , dat moslims niet stemmen

wat jij zegt is onzin

ik woon hier dus ik wil dat mijn stem mee telt , daar betaal ik belasting voor
hahaahah als jij een broeder bent doet jou denkwijze me echt pijn in me hart
ben je een zogenaamde moderne wannabe geïntegreerde allochtoon begrijp ik je volledig

09-03-2013, 15:37

Citaat door khwarizmi:
volgens jou logica
dan mag je ook niet bij een heiden werkgever werken of in een heidens land wonen en belasting betalen
dat zou geert wilders graag willen , dat moslims niet stemmen

wat jij zegt is onzin

ik woon hier dus ik wil dat mijn stem mee telt , daar betaal ik belasting voor
Inderdaad, de moslims moeten niet gaan stemmen en ons afzijdig houden zodat partijen als die van Wilders of de VVD de overhand zullen hebben, geloof me, en die zullen geen belang hebben bij de moslims, kortom stemmen is wel degelijk een manier om je zelf te laten horen, ook al is het op een niet-moslim.

Pagina's : [1] 2 3