Bekijk volle/desktop versie : Ik wil graag een abaya dragen maar ik twijfel?



Pagina's : [1] 2 3

08-03-2013, 17:28
Salam ou alaikom dames,

Ik zit al een tijdje te denken om een abaya te dragen.Ik ben bezig met praktiseren. Ik draag nu gewoon broeken geen skinny jeans ofzo.
Maar ik hoor vaak van meiden van ja het is niet zo makkelijk als je denkt , en ik ben bang dat als ik hem eenmaal draag dat ik dan een leuk blousje zie of een leuke broek. Dat ik dan denk van had ik het maar niet gedragen. En al helemaal is westerse landen is het lastig , je komt ben een abaya moeilijk aan stage/werk. Ik ben nog jong(16) maar je weet nooit wanneer je komt te overlijden maar dan is het al te laat.

Ik vraag om jullie hulp.

08-03-2013, 17:33


Meid als je het goede doet voor Allah swt zal Hij het gemakkelijk voor je maken.
Genoeg meiden die werken en stage lopen met lange kledij. En ja, je zult sowieso leuke kleding nog tegenkomen, kun je thuis dragen of bij vriendinnen ofzo.
Maak je geen zorgen meid, je wordt er alleen sterker van.

08-03-2013, 17:38
die leuke blouse kun je ook thuis aantrekken. dat doe je immers voor jezelf, je leuk aankleden en niet voor anderen buiten toch?
Een abaya is niks bijzonders. ten minste de abaya`s die tegenwoordig gedragen worden kun je ook werk mee vinden, vooral als je in NL woont. Heb in dikkere gewaden werk kunnen vinden in NL. Dus met een simpele abaya zal dat geen probleem zijn.

08-03-2013, 17:38

Citaat door Theepotje:
Meid als je het goede doet voor Allah swt zal Hij het gemakkelijk voor je maken.
Genoeg meiden die werken en stage lopen met lange kledij. En ja, je zult sowieso leuke kleding nog tegenkomen, kun je thuis dragen of bij vriendinnen ofzo.
Maak je geen zorgen meid, je wordt er alleen sterker van.
Ja je hebt gelijk, zoveel meisjes om mij heen die het droegen en uiteindelijk toch weer broeken aan deden. Maar dankje dit maakt het ietsje gemakkelijker voor mij om een beslissing te nemen!

08-03-2013, 17:40



Citaat door ParaZZZ:
Salam ou alaikom dames,

Ik zit al een tijdje te denken om een abaya te dragen.Ik ben bezig met praktiseren. Ik draag nu gewoon broeken geen skinny jeans ofzo.
Maar ik hoor vaak van meiden van ja het is niet zo makkelijk als je denkt , en ik ben bang dat als ik hem eenmaal draag dat ik dan een leuk blousje zie of een leuke broek. Dat ik dan denk van had ik het maar niet gedragen. En al helemaal is westerse landen is het lastig , je komt ben een abaya moeilijk aan stage/werk. Ik ben nog jong(16) maar je weet nooit wanneer je komt te overlijden maar dan is het al te laat.

Ik vraag om jullie hulp.
Wa aleikom a salam!

Mijn kast hangt vol met hippe outfitjes, ik krijg altijd het verwijten naar mn hoofd geslingerd dat ik er altijd saai uitzie en dat ik alleen hou van donkere, "deprimerende" kleuren, men denkt echt dat ik niet weet wat mode is. Lekker belangrijk!

Lak aan iedereen, begin gewoon abaya te dragen en als je gaat solliciteren draag je nette 'westerse' kleding die niet precies laat zien wat voor vlees je in de kuip hebt , als je dan eenmaal binnen bent merk je vanzelf wel wanneer je in je abaya op werk kan verschijnen. Het gaat ten slotte om de kwaliteit van het werk dat je levert, als dat goed is, zou je kledingkeus er vaak niet meer toe moeten doen!

08-03-2013, 17:41

Citaat door zouzou7t:
die leuke blouse kun je ook thuis aantrekken. dat doe je immers voor jezelf, je leuk aankleden en niet voor anderen buiten toch?
Een abaya is niks bijzonders. ten minste de abaya`s die tegenwoordig gedragen worden kun je ook werk mee vinden, vooral als je in NL woont. Heb in dikkere gewaden werk kunnen vinden in NL. Dus met een simpele abaya zal dat geen probleem zijn.
Ja dat klopt meer voor mezelf, dankje!

08-03-2013, 17:43

Citaat door ParaZZZ:
Ja dat klopt meer voor mezelf, dankje!
geen dank hoor.

als je iets wil dan doe je dat gewoon.

08-03-2013, 17:45

Citaat door QueenBee:
Wa aleikom a salam!

Mijn kast hangt vol met hippe outfitjes, ik krijg altijd het verwijten naar mn hoofd geslingerd dat ik er altijd saai uitzie en donkere kleuren draag, men denkt echt dat ik niet weet wat mode is. Lekker belangrijk!

Lak aan iedereen, begin gewoon abaya te dragen en als je gaat solliciteren draag je nette 'westerse' kleding die niet precies laat zien wat voor vlees je in de kuip hebt , als je dan eenmaal binnen bent merk je vanzelf wel wanneer je in je abaya op werk kan verschijnen. Het gaat ten slotte om de kwaliteit van het werk dat je levert, als dat goed is, zou je kledingkeus er vaak niet meer toe moeten doen!
Haha, maar je weet hoe de meeste hier zijn ze doen altijd moeilijk, ze kijken eerst naar de buitenkant en hebben al gelijk hun vooroordeel klaar liggen, en dat is waar ik een beetje mee zit.

08-03-2013, 17:45
het is makkelijk... weet waarom je de Hijaab draagt.. hou ervan maar verdiep je ook in de gevaren van het gekleed zijn maar toch naakt... balans tussen hoop en vrees.

zuiver je intentie, laat je daden slechts omwille van Allah zijn en vraag Allaah enkel om hulp. Onderschat de kracht van de ad'iya (smeekbeden) niet. Vraag Allah om alles

ik draag khimar en abaya en heb gewoon binnen 1 keer stage gekregen zonder dat er ook maar 1 opmerking over mn kledij is gemaakt, hij gaf enkel aan dat het erom gaat dat je correct NL spreekt. jonge zusters zitten nu eenmaal aan dat gedoe vast, dus vertrouw op Allah doe je best en insha allah ben je zo snel mogelijk af van dat gezeik van school.

08-03-2013, 17:45

Citaat door BNTSAM:
upp voor jou.
Danku!

08-03-2013, 17:46

Citaat door ParaZZZ:
Haha, maar je weet hoe de meeste hier zijn ze doen altijd moeilijk, ze kijken eerst naar de buitenkant en hebben al gelijk hun vooroordeel klaar liggen, en dat is waar ik een beetje mee zit.
meestal als ze je zien weigeren ze niet direct.. je komt namelijk meestal voor een sollicitatiegesprek.. en tijdens dat gesprek kunnen hun meningen veranderen ten opzichte van jou door jou houding, uitstraling, vriendelijkheid etc.

08-03-2013, 17:48

Citaat door QueenBee:
Wa aleikom a salam!
a'udhibillaah!

dit is absoluut geen geen advies met hikma. ik heb bewust het niet geciteerd zodat je je reactie insha allah kan verwijderen en de zuster hier absoluut niet het voorbeeld aan neemt.

je stimuleert haar om niet bedekt naar een sollicitatie gesprek te gaan en later wel? je gaat met het wereldse leven in jouw hart naar dat gesprek? laten we elkaar helpen in al birr en attaqwa en zeerzeker niet in zonden en overtreding. insha allah kun je je reactie verwijderen ukhti, want dit is absoluut niet een goed advies.

we moeten allah vrezen als wij ware gelovige zijn en niet de mensen! en we kunnen niet zomaar onze eigen neigingen/begeerten volgen als we dat willen! eigen regels opstellen etc.. omwille van de dunya.

08-03-2013, 17:48



Citaat door itstimetopray:
het is makkelijk... weet waarom je de Hijaab draagt.. hou ervan maar verdiep je ook in de gevaren van het gekleed zijn maar toch naakt... balans tussen hoop en vrees.

zuiver je intentie, laat je daden slechts omwille van Allah zijn en vraag Allaah enkel om hulp. Onderschat de kracht van de ad'iya (smeekbeden) niet. Vraag Allah om alles

ik draag khimar en abaya en heb gewoon binnen 1 keer stage gekregen zonder dat er ook maar 1 opmerking over mn kledij is gemaakt, hij gaf enkel aan dat het erom gaat dat je correct NL spreekt. jonge zusters zitten nu eenmaal aan dat gedoe vast, dus vertrouw op Allah doe je best en insha allah ben je zo snel mogelijk af van dat gezeik van school.
Hele mooie woorden, ins sha allah zuster. Ik wil in sha allah ook de khimaar dragen maar eerst stap 1 .

08-03-2013, 17:51

Citaat door zouzou7t:
meestal als ze je zien weigeren ze niet direct.. je komt namelijk meestal voor een sollicitatiegesprek.. en tijdens dat gesprek kunnen hun meningen veranderen ten opzichte van jou door jou houding, uitstraling, vriendelijkheid etc.
Ja dat is wel weer zo , ik hoop het echt want ik moet binnenkort stage lopen. Alles met de wil van Allah!

08-03-2013, 17:51

Citaat door ParaZZZ:
Haha, maar je weet hoe de meeste hier zijn ze doen altijd moeilijk, ze kijken eerst naar de buitenkant en hebben al gelijk hun vooroordeel klaar liggen, en dat is waar ik een beetje mee zit.
Inderdaad, daarom moet je het een beetje slim spelen, want feit is dat je meestal inderdaad op de buitenkant wordt afgerekend. Dus als je gaat solliciteren, zoek dan gewoon een middenweg; westerse kleding maar dan islamitisch geoorloofd.. Genoeg nette rokken, blousjes, langere colberts die over de heup vallen.

Pagina's : [1] 2 3