Bekijk volle/desktop versie : Fàbregas betreurt houding critici: ‘Drie slechte wedstrijden en dan dit’



08-03-2013, 00:57
Cesc Fàbregas zegt dat Barcelona goed tegen kritiek kan, maar dat het niet echt eerlijk is dat de Catalanen de laatste tijd van meerdere kanten bekritiseerd worden. De Spaanse pers zit bovenop de club, nu die in een dipje is geraakt. In korte tijd verloor men van AC Milan (2-0) en van Real Madrid (1-3 en 2-1) en nu vragen sommigen zich af of het Barcelona-tijdperk mogelijk tot een einde is gekomen.

Voor dergelijke conclusies vindt Fàbregas het veel te vroeg, zegt hij in de Spaanse media. “We houden onszelf heus niet voor de gek, de return tegen AC Milan in de Champions League is de belangrijkste van allemaal. Maar iedereen gelooft nog dat we de boel kunnen rechtzetten. Het is een beetje oneerlijk dat mensen na drie mindere wedstrijden aan dit team gaan twijfelen. Zo simpel is voetbal ook weer niet.”

“De zaken zijn niet ineens klaar na die drie wedstrijden”, vindt Fàbregas. “En bovendien zijn drie mindere resultaten niet voldoende om als basis te dienen voor iets slechters.” De middenvelder zegt ook te begrijpen dat er kritiek richting zijn eigen spel is. “De Barcelona-fans mogen van mij best meer verwachten dan van de anderen. Als ik een slechte wedstrijd speel, verlies ik die tien goede”, zegt hij met gevoel voor sarcasme.

08-03-2013, 00:59


Komt te kort voor Barca vertraagd et spel alleen maar en loopt in de weg .

Zware miskoop!!!