Bekijk volle/desktop versie : Samen kennis opdoen bi idni Allah.. (PING)



07-03-2013, 23:02
Salaam ou 'alaikoum lieve zusters en beste broeders,

In shaa Allah verkeren jullie in staat van goede gezondheid, taqwa en imaan..

Ik open deze topic opzoek naar praktiserende zusters en broerders of die graag willen gaan praktiseren.. Met als doel samen kennis op te doen en te delen in shaa Allah.. Elkaar aansporen, motiveren en helpen op de weg van Allah!

Ik heb al een tijdje een islam groepje op ping die ik graag wat actiever wil zien.. Ik hoop dat zich nieuwe leden middels deze weg zullen melden..

Voor degene die interesse hebben, pm me!

Wslm

07-03-2013, 23:10


Dit is onzettend tegen de islamitische regels in en dit leid naar zina en naar andere verdorvenheden.

Astjeblieft luister maar naar deze woorden : Het internet en het andere geslacht

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/audio.php?id=547

08-03-2013, 00:09
Salam walaykoum zuster. Het is inderdaad beter om dit als zusterzijnde alleen te richten naar zusters alleen. Dit kan namelijk leiden naar zina. Succes verder

08-03-2013, 00:21
Zoiets hoort niet.

08-03-2013, 16:53


Salaam ou 'alaikoum dames..

Dank voor jullie reacties.. Een prachtige lezing! Dat is iets wat zeker is..

Maar misgien is het een idee om de lezing nogmaals aandachtig te luisteren en dan mijn oproep opnieuw te lezen.. Ik ben niet opzoek naar prive contacten maar naar leden voor een groep..

Spits je oren vooral even bij 14:44 min en zeg me dan hoe fout het werkelijk is ik heb in die groep op dit moment een drietal broeders zitten waarvan twee ma shaa Allah veel kennis bezitten en de ander wil graag zoveel leren.. En er word in de groep al hamdoulilah veel kennis gedeeld, quizen gehouden etc.. We houden elkaar op de hoogte van lezingen, conferentie e.d. Het is dus een klein m.nl

Want als een islam groepje op ping volgens jullie per definitie fout is, dan zouden jullie ook niks te zoeken moeten hebben op m.nl.. Maar daarom adviseer ik nogmaals; luister de lezing opnieuw en aandachtig zoals ik dat zojuist gedaan heb.. Want zoals uiteindelijk volgens Aboe Ismeal een open forum op internet toegestaan is, zo kan in mijn ogen ook een open ping groepje geen kwaad..

Met mijn groep is het niet de bedoeling om vriendschappen te sluiten, noch de bedoeling prive gesprekken te voeren.. Ik heb vanaf het begin van mij groepje één ding heel duidelijk gemaakt en dat is dat men elkaar niet prive toevoegt en al hamdoulilah houd iedereen zich daaraan

Dus ghair in shaa Allah.. En voortaan graag argumenten naar voren brengen ipv roepen dat het naar zina leid omdat je dat in de lezing hoort vallen en klaar..

Ik hoor wel als jullie hier iets tegenin hebben te brengen..

09-03-2013, 00:17

Citaat door Thament_n_our:
Salaam ou 'alaikoum dames..

Dank voor jullie reacties.. Een prachtige lezing! Dat is iets wat zeker is..

Maar misgien is het een idee om de lezing nogmaals aandachtig te luisteren en dan mijn oproep opnieuw te lezen.. Ik ben niet opzoek naar prive contacten maar naar leden voor een groep..

Spits je oren vooral even bij 14:44 min en zeg me dan hoe fout het werkelijk is ik heb in die groep op dit moment een drietal broeders zitten waarvan twee ma shaa Allah veel kennis bezitten en de ander wil graag zoveel leren.. En er word in de groep al hamdoulilah veel kennis gedeeld, quizen gehouden etc.. We houden elkaar op de hoogte van lezingen, conferentie e.d. Het is dus een klein m.nl

Want als een islam groepje op ping volgens jullie per definitie fout is, dan zouden jullie ook niks te zoeken moeten hebben op m.nl.. Maar daarom adviseer ik nogmaals; luister de lezing opnieuw en aandachtig zoals ik dat zojuist gedaan heb.. Want zoals uiteindelijk volgens Aboe Ismeal een open forum op internet toegestaan is, zo kan in mijn ogen ook een open ping groepje geen kwaad..

Met mijn groep is het niet de bedoeling om vriendschappen te sluiten, noch de bedoeling prive gesprekken te voeren.. Ik heb vanaf het begin van mij groepje één ding heel duidelijk gemaakt en dat is dat men elkaar niet prive toevoegt en al hamdoulilah houd iedereen zich daaraan

Dus ghair in shaa Allah.. En voortaan graag argumenten naar voren brengen ipv roepen dat het naar zina leid omdat je dat in de lezing hoort vallen en klaar..

Ik hoor wel als jullie hier iets tegenin hebben te brengen..
Walaykoum salam. Ik heb de lezing niet geluisterd. En mijn argument is dat een pinggroepje wel wat anders is. Je praat met elkaar. En ik neem aan dat deze zusters ook niet praten met broeders hier op m.nl. De reden dat ik hier zit is indd ook om kennis te vergaren maar ik reageer niet op broeders en hun hoefen dat ook zeker niet op mij te doen. Dit kan namelijk leiden naar zina hoe je het ook went of keert. En zo ook met pingroepje. Meschien al zou je tegen de zusters zeggen dat ze niet moeten reageren op broeders ofzo maar alleen maar lezen dan oke. Maar dit is echt niet juist wa Allahu a3lam. En nog maals ik heb die lezing niet geluisterd dat hoeft ook niet. Ik weet dat Allah heeft gezegd houd jullie verre van zina. Dus is het de bedoeling zeker niet gemixt in een groepje met mannen en vrouwen te zitten. Het kan altijd gevoelens opewekken wat niet de bedoeling is! Verder aan jou de keus. Ik ben het er simpelweg niet mee eens tenzij er echt voorwaardes aan zitten dat alleen de broeders hun kennis neerzetten of andersom. Maar niet dat mensen in discussie met elkaar gaan. En dat een vrouw niet tegen een man ingaat ofzo. En dit zeg ik niet vanwege die lezing. Maar omdat zoiets gewoon logische is. En ook als zusterzijnde hier op m.nl hoor je niet op broeders in te gaan het is en blijft haram ook al doen vele het. Succes met je groepje