Bekijk volle/desktop versie : Diana pil dodelijk.



06-03-2013, 21:55
Aangezien de Diana pil een aantal doden op haar namen heeft staan is mijn vraag, is het dan wel toegestaan om welke pil dan te slikken? Want als de pil dodelijk is, dan is het dus schadelijk voor je lichaam.

06-03-2013, 22:05


De definitieve oorzaak moet nog onderzocht worden. Naar alle waarschijnlijkheid is het een verkeerde formule die gebruikt is tijdens de productie. Voor zover bekend is het alleen de Diana-pil, terwijl de overige anticonceptiepillen vrij zijn van klachten. Dit zou betekenen dat het geen gevolgen zal hebben voor een eventuele verbod erop door geleerden. Er zijn ook doden gevallen door het eten van bedorven sandwiches uit 1 en dezelfde snackbar. Dat betekent niet dat alle sandwiches verboden zijn.

06-03-2013, 22:11
Doe net als vroeger.

06-03-2013, 22:11
Klopt, grootste oorzaak wasdat mensen er trombose van kregen.
Die kans is er ook bij andere pillen, maar in mindere mate (zie de bijsluiters). De diane is in vergelijking een sterkere pil. Allahou a3lam.

06-03-2013, 22:28



Citaat door JEWEETED:
Doe net als vroeger.
Niet betrouwbaar.

06-03-2013, 22:31

Citaat door AbouTnawie:
Niet betrouwbaar.
Beter niet betrouwbaar dan een trombose.

06-03-2013, 22:41

Citaat door AbouTnawie:
De definitieve oorzaak moet nog onderzocht worden. Naar alle waarschijnlijkheid is het een verkeerde formule die gebruikt is tijdens de productie. Voor zover bekend is het alleen de Diana-pil, terwijl de overige anticonceptiepillen vrij zijn van klachten. Dit zou betekenen dat het geen gevolgen zal hebben voor een eventuele verbod erop door geleerden. Er zijn ook doden gevallen door het eten van bedorven sandwiches uit 1 en dezelfde snackbar. Dat betekent niet dat alle sandwiches verboden zijn.
Oké, duidelijk voorbeeld. Al is de vraag of die vergelijking opgaat, aangezien de pil het krijgen van kinderen tegenhoudt en een sandwich niet.

06-03-2013, 23:39

Citaat door Al-Amaanah:
Oké, duidelijk voorbeeld. Al is de vraag of die vergelijking opgaat, aangezien de pil ook het krijgen van kinderen tegenhoudt en een sandwich niet.
Wat jou dreef om de 'halalheid' van de anticonceptiepil in twijfel te trekken, was de berichtgeving over een aantal doden als gevolg van het gebruik van de Diana-pil. Dus die vergelijking gaat wel degelijk op. De kwestie van de mogelijke bijwerkingen van de pil; daar hebben geleerden zich al over uitgesproken.

06-03-2013, 23:46
[video=youtube;id6PBVamtHE]http://www.youtube.com/watch?v=id6PBVamtHE[/video]

06-03-2013, 23:54
Ik snap niet waarom men blind video's plaatst in elke topic, van fataawa die geen antwoord geven op de vraagstelling.

06-03-2013, 23:56

Citaat door AbouTnawie:
Ik snap niet waarom men blind video's plaatst in elke topic, van fataawa die geen antwoord geven op de vraagstelling.
Door het filmpje te bekijken krijgt ze wel degelijk antwoord op haar vragen. =)

07-03-2013, 00:01

Citaat door Liefdevol.:
Door het filmpje te bekijken krijgt ze wel degelijk antwoord op haar vragen. =)
Ik denk dat je het zelf niet hebt bekeken.

Sheikh Bin Baz ra7imahulLah geeft antwoord op voorbehoedsmiddelen in het algemeen en niet specifiek de anticonceptiepil en al helemaal niet rekening houdend met de medische risico's. Tevens is het een fatawa van minimaal 15 jaar geleden, toen er nog geen dode vielen na inname van de pil.

Dus dit heeft weinig tot geen zin.

07-03-2013, 00:04



Citaat door AbouTnawie:
Ik denk dat je het zelf niet hebt bekeken.

Sheikh Bin Baz ra7imahulLah geeft antwoord op voorbehoedsmiddelen in het algemeen en niet specifiek de anticonceptiepil en al helemaal niet rekening houdend met de medische risico's. Tevens is het een fatawa van minimaal 15 jaar geleden, toen er nog geen dode vielen na inname van de pil.

Dus dit heeft weinig tot geen zin.
Het gaat om anticonceptie, de pil dus? Waar gaat het filmpje volgens jou dan wel over?
En het lijkt mij dat als het 15 jaar geleden schadelijk zou zijn geweest, dat het dan nu nog zo is. Maar Allaahoe'alam. Misschien dat jij met iets kan komen waar ze meer aan heeft.

07-03-2013, 00:10

Citaat door Liefdevol.:
Het gaat om anticonceptie, de pil dus? Waar gaat het filmpje volgens jou dan wel over?
En het lijkt mij dat als het 15 jaar geleden schadelijk zou zijn geweest, dat het dan nu nog zo is. Maar Allaahoe'alam. Misschien dat jij met iets kan komen waar ze meer aan heeft.
Kijk het filmpje nog eens terug. Het gaat niet over De Pil, het gaat over voorbehoedsmiddelen om geen kinderen te krijgen. En daar geeft de sheikh antwoord op. Terwijl deze zuster vanuit een medisch perspectief haar vraag stelt.

Dus je kon je de moeite besparen.

07-03-2013, 00:33
aangezien het tegen de natuurlijke cyclus van het lichaam ingaat, denk ik dat het niet anders dan schadelijk kan zijn,

maar soms kun je niet anders, Allahoe a3lam