Bekijk volle/desktop versie : Marokkaan die schoenen van ambtenaar moest kussen doet verhaal



Pagina's : [1] 2

05-03-2013, 15:26
Hicham Himmi moest twee weken geleden knielen en de schoenen van een hoge ambtenaar bij de rechtbank kussen.





Daarop gingen duizenden Marokkanen in Midelt de straat op om het op te nemen voor de automonteur. De Marokkaanse autoriteiten beloofden een onderzoek in te stellen maar Hicham is uitermate ontevreden over dat proces en kampt met de nodige psychische klachten door het gebeuren. Tegenover Hespress laat hij weten dat hij sinds het veelbesproken moment niet in staat was om te werken terwijl hij de enige kostwinner is voor zijn gezin.

'Ik ben nog steeds zenuwachtig en het onderzoek stelt mij niet gerust dus ik doe beroep op Zijne Majesteit de Koning', meldt Himmi. Mounir Boudkik, leider van de afdeling van de Marokkaanse Vereniging voor Mensenrechten in Midelt meldt dat de organisatie de boel goed in de gaten houdt en dat het onderzoek 'relatief gevorderd' is. 'Het onderzoek is bijzonder omdat het gaat om een gevoelig systeem, namelijk de rechterlijke macht. Zij kunnen nu hun onafhankelijkheid in de zaak aantonen', doelend op de onderzoekers.

De advocaat-generaal van het Koninklijk Hof van Beroep en de gerechtelijke politie staan aan het hoofd van het onderzoek. Zaterdag kwamen volgens Boudkik tienduizend demonstranten bijeen om te eisen dat er wat meer schot komt in het beloofde onderzoek.

05-03-2013, 15:46


Het is een schande dat deze arme man de schoenen moet kussen van zo een achterlijke ambtenaar. Ik hoop dat de koning hier wat aan doet.


05-03-2013, 15:52
Dit gebeurt al jaren en de koning weet er ook van.
Het enige waar hij zich mee bezighoudt, is zijn portemonnee....


05-03-2013, 16:11

Citaat door Sha7a:
Het is een schande dat deze arme man de schoenen moet kussen van zo een achterlijke ambtenaar. Ik hoop dat de koning hier wat aan doet.



Citaat door Hanane-89:
Dit gebeurt al jaren en de koning weet er ook van.
Het enige waar hij zich mee bezighoudt, is zijn portemonnee....

De koning is een "derwish", alleen de mensen om hem heen zijn corrupt...arme sadis

05-03-2013, 16:15


Het is mensonterend maar wat voor psychische klachten heeft hij hieraan overgehouden dan? Best triest

05-03-2013, 16:17
de koning die laat zelf ook iedereen ze handjes kussen en voor hem buigen misschien moet hij eerst het goede voorbeeld geven want we zijn allemaal mensen en niemand is hoger dan de ander, de enige voor wie je mag knieelen is allah

05-03-2013, 16:19
@-Tilelli-

Ik ben het helemaal met je eens!


05-03-2013, 16:28

Citaat door -Tilelli-:
De koning is een "derwish", alleen de mensen om hem heen zijn corrupt...arme sadis
De gasten voor wie hij niet verkeerd kan proberen `m te beschermen door `m niet corrupt, maar -zonder dat "zij" dat door hebben- icompetent te noemen.

05-03-2013, 16:30
Hopen dat de hoge ambtenaar de verkeerde tegenkomt.

05-03-2013, 17:08

Citaat door Hakim30:
De gasten voor wie hij niet verkeerd kan proberen `m te beschermen door `m niet corrupt, maar -zonder dat "zij" dat door hebben- icompetent te noemen.
Dat stukje verder denken is nu juist het probleem, een halve eeuw (eigelijk wel veel langer) hameren op het brein van de bevolking heeft z'n werk gedaan.

05-03-2013, 17:13
de koning moet het goede voorbeeld geven hij gedraagt zich als een sultan


05-03-2013, 20:18
Ben ik de enige die het raar vindt om de koning zijne majesteit te noemen. Allleen tot Allah behoort alle lof.


06-03-2013, 01:43


Allah al watan al Malik!


06-03-2013, 06:51

Citaat door Redactie:
Hicham Himmi moest twee weken geleden knielen en de schoenen van een hoge ambtenaar bij de rechtbank kussen.





Daarop gingen duizenden Marokkanen in Midelt de straat op om het op te nemen voor de automonteur. De Marokkaanse autoriteiten beloofden een onderzoek in te stellen maar Hicham is uitermate ontevreden over dat proces en kampt met de nodige psychische klachten door het gebeuren. Tegenover Hespress laat hij weten dat hij sinds het veelbesproken moment niet in staat was om te werken terwijl hij de enige kostwinner is voor zijn gezin.

'Ik ben nog steeds zenuwachtig en het onderzoek stelt mij niet gerust dus ik doe beroep op Zijne Majesteit de Koning', meldt Himmi. Mounir Boudkik, leider van de afdeling van de Marokkaanse Vereniging voor Mensenrechten in Midelt meldt dat de organisatie de boel goed in de gaten houdt en dat het onderzoek 'relatief gevorderd' is. 'Het onderzoek is bijzonder omdat het gaat om een gevoelig systeem, namelijk de rechterlijke macht. Zij kunnen nu hun onafhankelijkheid in de zaak aantonen', doelend op de onderzoekers.

De advocaat-generaal van het Koninklijk Hof van Beroep en de gerechtelijke politie staan aan het hoofd van het onderzoek. Zaterdag kwamen volgens Boudkik tienduizend demonstranten bijeen om te eisen dat er wat meer schot komt in het beloofde onderzoek.
is dit in engeland?

06-03-2013, 08:54
Als je het plaatsje "Midelt" intikt in Google, dan had je deze domme vraag niet hoeven te stellen.




Pagina's : [1] 2