Bekijk volle/desktop versie : Woede over antihomo-uitlatingen Lech Walesa



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

04-03-2013, 11:45
Lech Walesa, boegbeeld van de democratie en winnaar van de Nobelprijs voor de vrede, heeft in Polen voor controverse en woede gezorgd door te zeggen dat homoseksuelen geen recht hebben op een prominente rol in politiek en dat ze zich als minderheid met 'kleinere kwesties' in de samenleving moeten bezighouden.

Volgens sommigen heeft Walesa, in de jaren tachtig een leidende figuur in het verzet tegen het communisme, zijn reputatie onherstelbare schade toegebracht. Walesa zei vrijdag op televisie dat homo's geen recht hebben om op de voorste banken van het parlement te zitten en dat ze, als ze er al zijn, achterin zouden moeten zitten 'of misschien nog liever achter een muur'.

"Ze moeten zich ervan bewust zijn dat ze een minderheid zijn en dat ze zich moeten richten op kleinere dingen en niet naar grote hoogten moeten willen stijgen", zei hij tijdens een discussie over homorechten op televisie. "Een minderheid moet zich niet opdringen aan de meerderheid."

In feite zegt de ophef net zoveel over het Polen van vandaag de dag als over Walesa zelf. Walesa, oprichter van vakbeweging Solidariteit en de eerste democratische president van Polen, is een zeer conservatieve katholiek, vader van acht kinderen en nimmer een aanhanger van progressieve sociale denkbeelden.

De democratie die hij in 1989 vanuit stakingen en andere protesten hielp vorm te geven, heeft de laatste jaren echter een diepe sociale transformatie ondergaan. Een belangrijk symbool van die verandering is de bereidheid te praten over homorechten, wat lange tijd taboe was in Polen. Sinds kort wordt er gedebatteerd over geregistreerd partnerschap voor homoseksuele stellen, hoewel drie voorstellen voor een dergelijke wet zijn verworpen.

Sommigen vrezen dat Walesa's uitlatingen over homoseksuelen ernstige gevolgen kunnen hebben. Een nationale commissie die zich inzet tegen haatzaaierij en andere misdrijven diende zondag een aanklacht in tegen Walesa waarin ze hem beschuldigen van het bevorderen van 'haatpropaganda tegen een seksuele minderheid'.

Anderen vragen zich af of Walesa, ondanks wat hij in het verleden heeft gedaan, nog wel als morele autoriteit kan worden beschouwd. Walesa is niet langer actief in de Poolse politiek, maar wordt vaak naar zijn mening over actuele zaken gevraagd. Veel van zijn tijd besteedt hij daarnaast aan het geven van lezingen in binnen- en buitenland over zijn rol in de strijd voor democratie en vrede en tegen communisme.

"Uit menselijk oogpunt waren zijn woorden weerzinwekkend. Het waren de woorden van een holbewoner", zei Jerzy Wenderlich van de Linkse Democratische Alliantie. "Met wat hij heeft gezegd, haalt niemand haalt het nu nog in zijn hoofd om Lech Walesa uit te nodigen als morele autoriteit."

http://buitenland.nieuws.nl/743254/woede_over_antihomo-uitlatingen_lech_walesa

04-03-2013, 12:39


Hufterige uiting.

04-03-2013, 12:56

Citaat door GalenMarek:
Hij heeft wel een punt,
homo zijn druist in tegen de natuur.
Waarom zou je ongebalanceerde mensen aan de macht willen hebben?
zulke domme mensen als jij horen eigenlijk volgens de natuurlijke selectie niet meer te bestaan. dat vind ik pas onnatuurlijk. verliefd worden op iemand en ermee willen wippen is heel erg natuur lijkt me.

04-03-2013, 13:01
volgens sommige................tuurlijk.
weer stukje homo propagandi hier

04-03-2013, 13:04



Citaat door GalenMarek:
Waarom maakt mij dat dom? is wat wij hebben aangeleerd man en vrouw,vrouw en man en voortplanting.
Niet man en man de vrouw is gevormd naar de man zijn wensen en verlangens en kan hun liefde voort zetten dmv kinderen.
Je mag als man zijnde verliefd zijn op een andere man,maar de natuur is het er ook niet mee ééns en laat jullie ook niet voortplanten.
Dus als ik dom ben is de hele natuur dom en is het zeg maar de homo tegen de rest van de wereld en de natuur,
en de natuur heeft een sterk zeggenschap hierin.
Yep, dat blijkt wel uit het feit dat er nog steeds homoseksuelen bestaan, ondanks mensen die ze willen uitbannen.

04-03-2013, 13:10

Citaat door bokitoo2:
zulke domme mensen als jij horen eigenlijk volgens de natuurlijke selectie niet meer te bestaan. dat vind ik pas onnatuurlijk. verliefd worden op iemand en ermee willen wippen is heel erg natuur lijkt me.


Je kan ook verliefd worden op een zeekoe en ermee willen wippen, maar dat is ook niet echt natuurlijk

04-03-2013, 13:13

Citaat door GalenMarek:
Bestaan? of er voor kiezen?
De natuur heeft gezorgd dat die keuze vrij is,
maar je ziet toch in de feiten dat ze niet kunnen voortplanten.
Het is hetzelfde als een dood lopende straat je mag erin,
maar je kan uiteindelijk niet door.
Oh ja?

Hoe doe jij dat, verliefd en opgewonden raken van iemand? Welke bewuste handelingen voer je daar voor uit? Hoe zorg jij ervoor dat je hartslag sneller gaat, je begint te zweten, de bloedtoevoer naar bepaalde lichaamsdelen stijgt enzo?

Vertel eens.

04-03-2013, 13:15

Citaat door GalenMarek:
Bestaan? of er voor kiezen?
De natuur heeft gezorgd dat die keuze vrij is,
maar je ziet toch in de feiten dat ze niet kunnen voortplanten.
Het is hetzelfde als een dood lopende straat je mag erin,
maar je kan uiteindelijk niet door.


Ja echt? Dus jij KIEST ervoor om hetero te zijn? Ik niet hoor; ik val simpelweg niet op mannen en is voor mij geen keuze. Maar jij zou er dus wel voor kunnen kiezen ineens mannen aantrekkelijk te vinden....hmmm apart.

04-03-2013, 13:24

Citaat door GalenMarek:
Ik ontken dat niet en je draait van het onderwerp af,
je mag doen wat je wilt met elkaar.
Maar de natuur heeft zo haar grenzen en ik ben geen voorstander van dat een ongebalanceerd persoon in zo een positie kan komen.
Ik begrijp dat je gekrenkt bent en nu via andere wegen je gelijk probeert te halen maar de pilaren zijn man en vrouw en daar doe je niks tegen.
Lastig he, antwoord geven op de vraag naar aanleiding van een bewering die jij deed.


04-03-2013, 13:27

Citaat door GalenMarek:
Ik begrijp dat je open minded wilt overkomen en doet alsof we de duivel zijn en homo sexualiteit gezond is,
maar dat is het niet.
Ik vraag jou gewoon wat en jij draait eromheen. Apart hoor.
Jij zegt ZELF dat je ervoor KIEST om hetero te zijn. Ik vind dat raar aangezien ik er niet voor kan kiezen mannen aantrekkelijk te vinden. Maar jij zou er dus wel voor kunnen kiezen mannen aantrekkelijk te vinden.

04-03-2013, 13:30

Citaat door GalenMarek:
Volgens mij heb ik al duidelijk aangegeven hoe en wat,
en ontken ik je gevoel niet zoals je kon lezen.
Maar de natuur steekt een stokje voor het homo zijnde en laat ze niet voortplanten.
wat bedoel je met een stokje ervoor steken door niet voort te planten? gay mensen worden nog altijd geboren uit hetro stellen hoor.
en ik snap wel dat dat voortplanten erg belangrijk voor je is. maar met 7 miljard mensen op de wereld en ellende en economische shit zit ik echt niet op 5 kinderen te wachten hoor! ga jij maar luiers verschonen en opvoeden ga ik wel de wereld runnen.

04-03-2013, 13:32

Citaat door Disputatio:
Ik vraag jou gewoon wat en jij draait eromheen. Apart hoor.
Jij zegt ZELF dat je ervoor KIEST om hetero te zijn. Ik vind dat raar aangezien ik er niet voor kan kiezen mannen aantrekkelijk te vinden. Maar jij zou er dus wel voor kunnen kiezen mannen aantrekkelijk te vinden.
het is gewoon een kast homo een bi sexueel.
veel maroc homo's leven in een leugen en houden hun zichzelf hun omgeving en vrouw en kinderen zo voor de gek.
en een groot deel wipt dan stikkem in de bosjes alsnog met mannen. walgelijk gewoon!

04-03-2013, 13:32



Citaat door GalenMarek:
Volgens mij heb ik al duidelijk aangegeven hoe en wat,
en ontken ik je gevoel niet zoals je kon lezen.
Maar de natuur steekt een stokje voor het homo zijnde en laat ze niet voortplanten.




Want een homo zet een homo op de wereld??

04-03-2013, 13:33

Citaat door GalenMarek:
Volgens mij heb ik al duidelijk aangegeven hoe en wat,
en ontken ik je gevoel niet zoals je kon lezen.
Maar de natuur steekt een stokje voor het homo zijnde en laat ze niet voortplanten.
Ja, dus homo-zijn is een keuze, maar de natuur zorgt ervoor dat er geen homos geboren worden omdat ze zich niet kunnen voortplanten (met elkaar).

Je begrijpt vast niet hoe tegenstrijdig dat dat is.

04-03-2013, 13:34

Citaat door sjena:
Want een homo zet een homo op de wereld??
laatst ook zo een geniale uitspraak hier gehoord.
Zet ze bij elkaar dan sterven ze vanzelf uit want ze kunnen zich niet voortplanten.

hoe debiel kan je zijn???

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8