Bekijk volle/desktop versie : een vraag over besnijdenis



02-03-2013, 12:30
salaam oe 3alikom, ik heb een kleine discussie met een niet gelovige die zegt dat het niet nodig is in de islaam om je te besnijden als je je wilt bekeren.

ik probeer uit te leggen dat als jij echt moslim wilt worden, je je dan automatisch besnijdt omdat dat onze souna't a nabi is.

nou krijg ik net een link van hem met dit :

Vraag:

Is de besnijdenis een voorwaarde om je te bekeren tot de Islam?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De besnijdenis behoort tot de kenmerken van de natuurlijke aanleg (soenan ul-fitrah). Het is wenselijk dat de uitnodigers tot Allah dit onderwerp vermijden wanneer zij de niet-moslims uitnodigen tot de Islam indien dit hen af zou houden van het binnentreden van de Islam. Dit omdat iemands bekering en daden van aanbidding correct worden bevonden ook van een niet besneden persoon. Wanneer dan de Islam sterk verankert in zijn hart, zal hij zelf het belang hiervan inzien.

En Allah weet het beter.



klopt dit?
wie kan me helpen, met bewijzen en bronnen aub.

heel erg bedankt.. Wa 3alikom o salam.

02-03-2013, 12:36


up up up
uppen jullie mee aub?

02-03-2013, 12:41
up up up up up up u up up up

02-03-2013, 12:53
pupupupupuuppupuupupupuppupupuuppupuupupupup

02-03-2013, 13:08



Citaat door Dropje_:
salaam oe 3alikom, ik heb een kleine discussie met een niet gelovige die zegt dat het niet nodig is in de islaam om je te besnijden als je je wilt bekeren.

ik probeer uit te leggen dat als jij echt moslim wilt worden, je je dan automatisch besnijdt omdat dat onze souna't a nabi is.

nou krijg ik net een link van hem met dit :

Vraag:

Is de besnijdenis een voorwaarde om je te bekeren tot de Islam?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De besnijdenis behoort tot de kenmerken van de natuurlijke aanleg (soenan ul-fitrah). Het is wenselijk dat de uitnodigers tot Allah dit onderwerp vermijden wanneer zij de niet-moslims uitnodigen tot de Islam indien dit hen af zou houden van het binnentreden van de Islam. Dit omdat iemands bekering en daden van aanbidding correct worden bevonden ook van een niet besneden persoon. Wanneer dan de Islam sterk verankert in zijn hart, zal hij zelf het belang hiervan inzien.En Allah weet het beter.



klopt dit?
wie kan me helpen, met bewijzen en bronnen aub.

heel erg bedankt.. Wa 3alikom o salam.
er staat heel duidelijk dat wanneer zijn geloof sterker wordt dat hij vanzelf het belang hiervan inziet. Maar waarom laat jij je in met deze onzin? Sorry, maar waarom stuurt hij jou zulke linkjes. Wanneer hij een relatie zoekt met een moslima, moet hij daadwerkelijk moslim zijn vanuit zijn hart en niet om een moslima ze3ma zeggen dat hij moslim is of uberhaupt overal uitvluchten en uitwegen inzoeken.

Bovendien kun je je afvragen waarom hij jou deze stuurt? Laat hem naar een imaam gaan.


Jou relatie tot hem kan mij niet zoveel schelen, dit is iets tussen jou een allah swt. Maar lieve zuster, laat jou niet gebruiken tot waanzin van een ongelovige dat zijn "doelen" wil bereiken door bedrog en elk zin anders proberen te interpreteren en weerleggen zodat het in zijn voordeel werkt. Terwijl in werkelijkheid hij jou op een dwaalspoor zet en dit alles behalve islam is.

Als je geloof dusdanig sterk is, ga je niet in op dat soort waanzinnige uitlatingen en zoek je je toevlucht bij Allah swt en wanneer je merkt dat je geloof zijn sterkte verliest, dan ga je bidden.

Dit soort onzin dingen, moet je je tijd niet eens aan besteden. Is zonde van je tijd die kun je beter besteden in je geloof en incha allah wordt je daarvoor beloont in het hiernamaals.

Succes zuster.