Bekijk volle/desktop versie : De moslims vormen dus een eenheid, GEEN verdeelheid.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

02-03-2013, 00:08


[SIZE=3]Rabbi zidni 3ilma.. "O mijn Heer, doe mij toenemen in kennis." [/SIZE]
20:114



[SIZE=3]Wat begrijp jij hieruit ?[/SIZE]

[SIZE=2]Er is overgeleverd dat de profeet vrede zij met hem een recht lijn trok en dat hij toen zei,dit is het rechte pad van Allah,vervolgens tekende hij aan de linkerkant en de rechterkant zijwegen uit de rechte lijn,vervolgens zei hij er is geen één weg van deze zijwegen of shaitaan is daar aanwezig en uitnodigd om deze weg te volgen.vervolgens reciteerde hij :En dat dit mijn pad is,een recht pad,volgt het dan,en volgt geen (andere) paden,want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad.
Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen ,hopelijk zullen jullie (ALLAH) vrezen.soerah al-an3aam vers 153
dit is de overlevering in het arabisch en staat in moesnaad imaam ahmad.[/SIZE]

[SIZE=4]حَدَّثَنَا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ عَنْ عَاصِمٍ عَنْ أَبِي وَائِلٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ
خَطَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَطًّا بِيَدِهِ ثُمَّ قَالَ هَذَا سَبِيلُ اللَّهِ مُسْتَقِيمًا قَالَ ثُمَّ خَطَّ عَنْ يَمِينِهِ وَشِمَالِهِ ثُمَّ قَالَ هَذِهِ السُّبُلُ وَلَيْسَ مِنْهَا سَبِيلٌ إِلَّا عَلَيْهِ شَيْطَانٌ يَدْعُو إِلَيْهِ ثُمَّ قَرَأَ
{ وَإِنَّ هَذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ }[/SIZE]



[SIZE=3]Als je dus de koran en de soennah volgt volgens het begrip van de vrome voorgangers(assalafoe saali7)is er geen plaats voor shirk(afgoderij),voor bid3a(vernieuwingen in het geloof.) Dus voor de duizendste keer.... Weg met innoveerders!. [/SIZE]



[SIZE=2]Allah subhanahu wata3ala zegt dus in de koran over zijn Enige pad: [/SIZE]

[SIZE=4]وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيماً فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ [/SIZE]



[SIZE=2]En dat dit mijn pad is,een recht pad,volgt het dan,en volgt geen (andere) paden,want die zullen jullie doen afsplitsen van Zijn Pad.Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen ,hopelijk zullen jullie (ALLAH) vrezen.

soerah al-an3aam vers 153[/SIZE]





[SIZE=4]إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعاً لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ [/SIZE]

[SIZE=2]Degenen, die scheiding in hun godsdienst maken en zich in secten verdelen - u heeft met hen niets uitstaande. Hun zaak rust in Allah's handen dan zal Hij hen bekend maken met hetgeen zij deden.

An3aam 159[/SIZE]



[SIZE=2]
Ook zegt Allah Subhanahu wata3alaa:[/SIZE]

[SIZE=4]مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعاً كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ[/SIZE]

[SIZE=2]Noch tot degenen die hun godsdienst verdelen en secten vormen, terwijl elke partij zich verheugt in wat zij heeft.

Arrum 32


Salaam Alikoem.

02-03-2013, 00:11


Up

02-03-2013, 00:23

Citaat door mama30:
Up


Baaraka Llahu fiki wa hayyaki llaah ya oukhti fi deen.

Op naar de eenheid.

Heb je wellicht wat hadiths omtrent eenheid?

hayyaaki Llaah

02-03-2013, 00:27
Ook zegt de Verhevene (interpretatie van de betekenis):

“En wees niet als degenen die (onderling) verdeeld zijn en gaan redetwisten, nadat de duidelijke tekenen tot hen zijn gekomen.”
(Soerat Aali cImraan: 105)

02-03-2013, 00:28


Allah (interpretatie van de betekenis):

“En twist niet onderling, waardoor jullie ontmoedigd raken en jullie kracht verdwijnt.”
(Soerat al-Anfaal:46)

02-03-2013, 00:28
Salam ou 3alaykoum

Welkom terug Nouha,

Even vraag, ik heb dus begrepen dat er twee salafia groepen zijn de madhgali en de jihadisten.
Maar denkje je echt dat de jihadisten inoveerders zijn. Zo ja waarom

02-03-2013, 00:29
Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

“En houdt jullie allen stevig vast aan het koord (de godsdienst) van Allah en wees niet verdeeld.”
(Soerat Aali cimraan: 103)[/SIZE]


[SIZE=5]وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ [/SIZE]

[SIZE=3]Wa 3tasimou bi habli Llaah jami3an wala tafarraqoe..

02-03-2013, 00:29


[SIZE=3]
“En twist niet onderling, waardoor jullie ontmoedigd raken en jullie kracht verdwijnt.”
(Soerat al-Anfaal:46)[/SIZE]

[SIZE=3ex" -->Wa laa tanaaza3oe fatafchaloe wa tadhhaba rihoekom.

02-03-2013, 00:32

Citaat door Noeha.:
Baaraka Llahu fiki wa hayyaki llaah ya oukhti fi deen.

Op naar de eenheid.

Heb je wellicht wat hadiths omtrent eenheid?

hayyaaki Llaah



Wa Feeki Baraka Allah

ik heb nu Ayat geplaatst Inscha Allah zal ik nog verder kijken als ik tijd heb
moge Allah jou behoeden en jou het beste geven Ameen
dit Noem ik dus een waardevolle topic

Wa Alaikoem Asalaam Wrahamtu Allah

02-03-2013, 00:37

Citaat door Tayyeb:
Salam ou 3alaykoum

Welkom terug Nouha,

Even vraag, ik heb dus begrepen dat er twee salafia groepen zijn de madhgali en de jihadisten.
Maar denkje je echt dat de jihadisten inoveerders zijn. Zo ja waarom
Salamu alikoem warahmatu llaah

Ten tweede ik beschik enkel over kennis betreffende de eenheid in de umma. De islam=koran+sunna=moslims.
Ik denk zeker niet dat mujahidoen fi sabili llaah innoveerders zijn. Ma3ada llaah!
Ik verwerp de mensen van nu die jihaad uitvoeren met een tekort en onvoldoende kennis. En dan vrees ik voor hen dat ie ongeldig is. Zie mijn topic Strijders op de weg van de sjaitaan. We moeten een verschil maken hierin.

Verder wil ik bi idni Llaah de ayas kunnen toepassen en dus niet al teveel discussieren. Ik zal antwoorden wat ik kan en wat ik niet kan laat ik aan Allah over en zo ook de ahlu dhikr.

wa3alaikoem salaam

02-03-2013, 00:40

Citaat door Noeha.:
Salamu alikoem warahmatu llaah

Ten tweede ik beschik enkel over kennis betreffende de eenheid in de umma. De islam=koran+sunna=moslims.
Ik denk zeker niet dat mujahidoen fi sabili llaah innoveerders zijn. Ma3ada llaah!
Ik verwerp de mensen van nu die jihaad uitvoeren met een tekort en onvoldoende kennis. En dan vrees ik voor hen dat ie ongeldig is. Zie mijn topic Strijders op de weg van de sjaitaan. We moeten een verschil maken hierin.

Verder wil ik bi idni Llaah de ayas kunnen toepassen en dus niet al teveel discussieren. Ik zal antwoorden wat ik kan en wat ik niet kan laat ik aan Allah over en zo ook de ahlu dhikr.

wa3alaikoem salaam
Djazak Allah,

02-03-2013, 00:51

Citaat door Tayyeb:
Djazak Allah,


Zie uw hoekje voor antwoord. Ik kon geen groen meer geven dus deed het via een zuster.

Alkhair inchallah

Wassalamu 3alaikoem

02-03-2013, 00:58



Citaat door Noeha.:
Zie uw hoekje voor antwoord. Ik kon geen groen meer geven dus deed het via een zuster.

Alkhair inchallah

Wassalamu 3alaikoem
Ghair Inchaellah

02-03-2013, 01:02
.................

02-03-2013, 01:04

Citaat door mama30:


Wa Feeki Baraka Allah

ik heb nu Ayat geplaatst Inscha Allah zal ik nog verder kijken als ik tijd heb
moge Allah jou behoeden en jou het beste geven Ameen
dit Noem ik dus een waardevolle topic

Wa Alaikoem Asalaam Wrahamtu Allah

Moge Allah met u en uw gezin zijn zuster. Ameen

Wa3alaiki salaam warahmatu llaah


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10