Bekijk volle/desktop versie : wie kan mij helpen??????



07-01-2005, 19:04
Beste broeders en zusters,

Ik ben van de zomer getrouwd in marokko, nu moet ik minimaal 1318.00 euro verdienen om hem hier heen te kunnen halen.

maar ik mis mijn man zoooooooooo


weet er iemand ergens waar ik snel een vaste baan kan krijgen, in ieder geval een bedrijf die er niet zo lang over doet om een contract of een vaste baan te geven.

ik heb zelf mbo bedrijfs administratie gehaald, maar al zou ik in een fabriek moeten werken of schoonmaak werk is allemaal welkom.

ik hoop dat er iemand kan helpen.

alvast bedankt mensen

07-01-2005, 20:49



Citaat door moslima~:
hey chanel, ik zit precies met hetzelfde probleem als jij alleen ben ik nog niet getrouwd maar ben wel verloofd. en ja het is heel moeilijk om iemand hier naartoe te halen maar als je verliefd word dan vergeet je alles om je heen dus ook wat de gevolgen zijn als je iemand hier naartoe wil halen.....dat is bij mij het geval zo ik denk ook aan de toekomt stel dat ik met hem zou willen trouwen moet ik ook zoveel verdienen en een vaste baan hebben! ik zou niet kunnen weten hoe ik zonder hem zou moeten leven dus ik heb er ook alles voor over!

meid, hou vol en inshallah zal je een vaste baan krijgen en veel succes
Ja inderdaad lieverd liefde
maar ja innsallah komt het goed .

ik wens je veel geluk liefde toe o,ja en een vaste baan.

alvast gefeliciteerd met je huwlijk.

ps Allah swt moet ons ook testen toch

07-01-2005, 23:19
Hallo

Als je echt zo verliefd bent, en het word onmogelijk om hem hier te halen.
Zou je het er dan niet voor over hebben om daar bij hem te gaan wonen.
Een nicht van mij heeft dat gedaan, zij komt 3 keer per jaar hierheen voor de vakantie.
Je moet er toch wat voor over hebben als je verliefd bent.

Of wil je man perse hierheen komen???

P.S en snel een vaste baan krijgen is echt onmogelijk in deze tijd, een vast contract krijg je pas als je 1,5 tot 2 jaar in dienst bent.

maar succes verder.

08-01-2005, 19:59

Citaat door majrose:
Mag ik misschien vragen wat jullie bedoelen met ''een man halen uit marokko''? Hoe weet je dan hoe zijn innerlijk is enzo? Hebben jullie elkaar leren kennen en zo ja hoe?
Ik vraag dit zomaar omdat ik niet begrijp hoe je met iemand kan trouwen, waar je eerst geen relatie mee hebt gehad. (ik weet dat dat haram is, maar toch begrijp ik het niet)

Aub, normale antwoorden.
sorry maar ik snap iets niet wat heeft dit te maken met, helpen om werk te zoeken.

ps open een ander onderwerp dan.


08-01-2005, 20:37


het is je al vergeven meid no hard feelings

08-01-2005, 20:59
Ik hoop dat het je inshaallah lukt. Maar ik heb effe een ander vraag.

Waarom heb je dit niet eerst geregeld voordat je uit het buitenland trouwde????????????????? Ik kan dat eigelijk niet vatten. Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat het allemaal met zich mee breng..

Misschien dat je er een reden voor had om snel te trouwen.....

08-01-2005, 22:38
ja een hele goeie reden dat het een goeie moslim man is en dat ik ontzettend veel van hem hou

08-01-2005, 23:32
Dus als ik t goed begrijp moeten jullie meiden uit Holland eerst een bepaald inkomen hebben voor jullie je man naar hier mogen halen????

Gelukkig in Belgie niet, hier mag je bij wijze van spreken, als clochard zelfs een man/vrouw naar hier halen. Je moet niet eens een inkomen hebben.

Maar ik begrijp die hollanders ergens wel, tuurlijk moet je hem kunnen onderhouden hè.

09-01-2005, 19:39

Citaat door chanel:
ja een hele goeie reden dat het een goeie moslim man is en dat ik ontzettend veel van hem hou
Ongetwijfeld

Alleen heb ik geen antwoord op de vraag die ik gesteld had. Waarom heb je dat niet als eerste geregeld? Voordat je in het huwlijksbootje trad. JUIST omdat je van hem houd. Nu duurt het alleen maar langer voordat je van je huwlijk en mannetje kan genieten

09-01-2005, 19:45

Citaat door misstomatisch:
Ongetwijfeld

Alleen heb ik geen antwoord op de vraag die ik gesteld had. Waarom heb je dat niet als eerste geregeld? Voordat je in het huwlijksbootje trad. JUIST omdat je van hem houd. Nu duurt het alleen maar langer voordat je van je huwlijk en mannetje kan genieten
omdat het mijn keus is, iets tussen mijn man en mij en niet tussen jou mij en me man.


en zo hebben mensen altijd verschillende keuzes die ze maken, waar ze recht op hebben, maar ik geloof dat mijn vraag anders was of lees ik het soms verkeerd.

09-01-2005, 19:58

Citaat door chanel:
omdat het mijn keus is, iets tussen mijn man en mij en niet tussen jou mij en me man.


en zo hebben mensen altijd verschillende keuzes die ze maken, waar ze recht op hebben, maar ik geloof dat mijn vraag anders was of lees ik het soms verkeerd.
IK HEB OOK NOOIT GEZGD DAT HET EEN ZAAK IS TUSSEN JOU/ JE MAN & IK!

maar ja, succes verder met het zoeken naar een oplossing. Inshaallah gaat het wel lukken

09-01-2005, 22:06
Veel SUcces Op Zoek Naar Een Vaste Job en Moge Allah Je Daarbij Helpen
Maar Ik zou Zeggen Voor Dat Je Trouwt Eerst Goed Nadenken
Voordat je Een Man Van Marokko Haalt
Gebruik Eerst Jou Verstand (De verliefdheid Komt Vanzelf)Een Man Van
Marokko Halen Is Een Grote Verantwoordelijkheid

10-01-2005, 11:00


beste zuster,
er zijn mensen die voor jou een contract regeld met min 1600 euro,in de landbouw.
je hoeft daar niet perse te werken alleen om papieren te regelen.voor die mvv aanvraag.
verder verder kan hij jou dat contract geven als vaste dienstverband. hij heeft een uitzendbureau , in ruil daar van moet je een borg geven.

10-01-2005, 12:30

Citaat door misstomatisch:
Ik hoop dat het je inshaallah lukt. Maar ik heb effe een ander vraag.

Waarom heb je dit niet eerst geregeld voordat je uit het buitenland trouwde????????????????? Ik kan dat eigelijk niet vatten. Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat het allemaal met zich mee breng..

Misschien dat je er een reden voor had om snel te trouwen.....
dat was ook het eerste wat in me opkwam. Je kende hem toch al, dus je wist neem ook dat je met hem zou huwen(je trouwt namelijk niet binnen een dag)...dus je had al rekening kunnen houden met vaste aanstelling.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop echt van harte dat je gauw hier met je man een bestaan kan opbouwen. Maar het komt een beetje over alsof je dit niet wist toen je met hem huwde...maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..het is algemeen bekend dat je een vaste baan moet hebben om je partner over te halen.

trouwens, wat iemand anders al zei. Je kan als het ware een vaste contract afkopen. Maar dat is wel fraude he...dus niet helemaal halal.