Bekijk volle/desktop versie : Vraag voor mijn zusters inchallah.



24-02-2013, 12:39
Dag dames,

Ik heb een goede vriendin machallah met geloof bezig en al-hamdoullilah.
Ik ga niet over haar rodellen zei weet dat ik op dit website om advies ga vragen namens haar.
Vroeger was ze ook machallah een goed meisje het enige wat zei zelf en ik heel slecht vinden wat ze toch heeft geflikt is intiem contact gehad met een man. Waardoor zei haar eer verloor (jullie snappen hoop ik wat ik bedoel)
Ik beoordeel haar niet, ze weet dat het fout was ze heeft spijt, en ik ben trots op hoe zij geworden is alhamdoullilah. Al accepteer ik het echt niet. Maar wat gebeurd is is gebeurd ze kan het niet terug draaien.
Ik ben wel blij dat die gene die die zonde heeft gepleegt met haar wilt trouwen inchallah.
Ze zijn super gelukkig. Maar wat haar zo dwars zit en haar tegen houd om te trouwen is het feit! Dat haar moeder zegt als je gaat trouwen moet je naar de huisarts om je maagdenverklaring te laten zien aan je man en zijn ouders. Haar geliefde zegt dat dat niet hoeft want ja hun hebben die zonde verricht lahiy7fd walakin gair. Maar die moeder wilt dat dat dus gebeurd die verklaring halen bij de huisarts laten controleren of de maagdenvlies er nog is?

Wat moet zei doen mijn zusters!

Ik heb advies gegeven, boos op haar geweest, al is ze eerlijk geweest.
Ons taak is om elkaar te helpen in moeilijke tijden, zouden jullie mij tips kunnen geven.
Ze weet echt niet wat ze moet doen?
Onthou dat iedereen fouten maakt! Zodra de moslim zuster zich maar op het islamitische pad daarna verricht!

Choukran dat je het leest!

Xxx

24-02-2013, 12:43


En ik weet dat er veel meerdere dames zijn die met dit probleem rond lopen. Maar het niet durven te zeggen.
Misschien help je hun ook met je advies!
Het is fout! Maar het is bestemd voor meisjes die tub hebben gedaan, en niet beter wisten wegens (jong leeftijd)
Of dergelijke.

24-02-2013, 13:38
Beste moslimzuster
Wat zij heeft gedaan in het verleden is al gebeured en zoals je al zei je kan het niet meer terug draaien.
Alhamdoulah weet zij dat zei fout zat en is ze nou op het goed pad. ina allaha gfouroe rahiem.
Wat betreft haar moeder snap ik niet waarom zei dat vraagt want dat is iets tussen haar en haar sanstaande
en zij kan haar dat op een rustige manier vertellen gair inshallah

24-02-2013, 14:04
Dankjewel zuster!

Jou advies zal ik kopellen aan haar..

Gair inchallah.

24-02-2013, 14:37


zij heeft een zonde gepleegd,en ze heeft berouw getoond,en haar die man wil met haar trouwen,het is hun leven en hun verleden.
ze kan aan haar moeder zeggen,ma de dokters van nu geven geen attest voor maagdelijkheid,waarschijnlijk gaat haar moeder dan zwijgen.

24-02-2013, 14:45
Dankjewel Lieve zuster!

Ik zal dit zeker aan haar vertellen!

Bedankt voor jullie reacties!

Jazakalaho Gair..

24-02-2013, 15:20
Nou in de islam moet je je zondes niet openbaar maken. Dat mag absoluut niet. Dus ze hoeft dit niet te doen.

24-02-2013, 17:03
Gezondsheidsverklaring is wat anders dan kijken of je maagd bent. De dokter kijkt in je vagina ofzo. Hij geeft je een briefje waarop staat dat je gezond bent. Dus geen ziektes hebt.

24-02-2013, 18:29
Dankjewel iedereen!

Voor jullie tipjes adviesjes!

Ma3asalama!

24-02-2013, 18:41
Dokters geven niet eens zo'n verklaring dus probleem opgelost. Ze moet haar moeder duidelijk maken dat de dokter dat niet doet. Voor de rest moge Allah ze vergeven en hun huwelijk zegenen en laten slagen. En idd als ze tauba hebben verricht mag niemand ze veroordelen want als Allah de zonden al heeft vergeve. Wie zijn wij dan om haar daarover aan te spreken terwijl we zelf zondaars zijn.

24-02-2013, 18:59
Inderdaad de verklaring die er gedaan word voor de huwelijk is gwn een gezondheidsverklaring heb ik ook gedaan voor ik trouwde (4maanden geleden) dat heeeft totaaal niks met de maagdelijkheid te maken! Laat haar gwn die onderzoek doen en die verklaring aan de ouders geven! betreft als ze blijft doorzeuren over maagdelijkheid of iets dan vind ik dat haar aanstaande hoort op te staan en te zeggen dat het iets tussen hun is! want is een beetje belangelijk! het is iets tussen man en vrouw anders kunnen ze net zogoed bij gaan zitten in de kamer. Moge Allaah 3azawajal het ze vermakkelijke, bijstaan, steunen en hun huwelijk zegenen bi idni Allaah

24-02-2013, 19:07
Dankjewel zusjes en zussen..
Lief van jullie dat jullie me helpen..
Het probleem is dat die moeder haar het verplicht, en ja je krijgt geen verklaring maar het staat op papier.
Dat je maagd of niet bent..
Meskina ze zit er zo mee..
Haar moeder weet dat het kan daar kan ze niet omheen, tenzij ze gwn zegt dat het tussen haar en haar man is..
Gair inchallah.

24-02-2013, 19:41


Hier in nl geeft de dokter alleen aan dat je gezond bent punt... In marokko kunnen ze wel kijken ja, maar je kan ze geld geven dan krijg je ook zo een verklaring... Want het slaat zo nergens op...

Moge Allah haar berouw accepteren en van hem ook

24-02-2013, 20:15
Huisarts of dokter kunnen in principe zo'n verklaring niet geven, dus ze moet haar moeder zien te overtuigen.
Moge Allah haar tauwbah accepteren en haar een gelukkig huwelijksleven geven.

Btw, je bent een goede vriendin ma Sha Allah!

25-02-2013, 15:14
Reactie terug op Beeldig..

Dankjewel schat, ik zou het zelf ook vinden om een arm om me heen te hebben.
Ik zal het zeker voor haar doen, vooral in lastige tijden..
Dankjewel voor je reactie!
Xx-xX