Bekijk volle/desktop versie : voor de mannen die bang zijn om te trouwen!!



23-02-2013, 22:09
Lang huwelijk is gezond (voor mannen dan)

Trouwen is gezond, zeker op de lange termijn. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek waarover de Daily Mail bericht. Kleine kanttekening: zoals altijd als het om het huwelijk gaat, hebben de mannen er het meeste profijt van!

In het huwelijksbootje stappen zou zelfs meer gezondheidsvoordelen hebben dan stoppen met roken. Een lang huwelijk vermindert de kans op medische problemen namelijk met 10%, stoppen met roken ‘slechts’ 8%.

Uit het onderzoek blijkt dat getrouwde mannen een veel lagere hoeveelheid van het eiwit CRP in het lichaam hebben dan ongetrouwde mannen, namelijk 1,16 milligram tegenover 2,72 milligram bij ongetrouwde mannen. Een hoge CRP-waarde in het lichaam kan hartkwalen, depressies en infarcten veroorzaken.

Helaas heeft het huwelijk minder effect op de gezondheid van vrouwen. Voor zover het CRP betreft dan. Er waren nauwelijks verschillen tussen de CRP waarden van getrouwde en ongetrouwde vrouwen.

Een oorzaak zou volgens de onderzoekers kunnen zijn dat vrouwen vaker dan mannen sterkere vriendschappen hebben buiten het huwelijk, waardoor het gunstige effect van een huwelijk minder effect op vrouwen heeft.

bron: gezondheid.blog.nl/hart-en-vaatziekten/2009/08/25/lang-huwelijk-is-gezond-voor-mannen-dan

en voor de geinterresseerden nog wat leuke artikelen:
mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/104657-getrouwde-man-leeft-langer-en-is-gezonder.html
en:
http://www.scientias.nl/zijn-getrouwde-mensen-echt-gezonder/7709

Wie had dat ooit gedacht! Ik zat net meer van zulke onderzoeken te lezen en ik ben zeker verrast. Jullie ook?

23-02-2013, 22:12


Amerikaans onderzoek, wetenschappen Jan den Helder en blablabla. Klaar, gewoon vanuit het Islamitische oogpunt bekijken. Menna angst en die onderzoekjes volgen die is uitgevoerd door Einstein of wie dan ook.

-_-

23-02-2013, 22:16
@Assepoester:
ik vind je antwoord een beetje vaag. Kun je me uitleggen hoe het is vanuit islamtisch oogpunt dan?

23-02-2013, 22:18
trouwen met een blanke amerikaanse vrouw, is kennelijk goed voor de gezondheid. toch heus niet een marokkaanse

23-02-2013, 22:24



Citaat door Boney:
trouwen met een blanke amerikaanse vrouw, is kennelijk goed voor de gezondheid. toch heus niet een marokkaanse
Er zijn meerdere van zulke onderzoeken gedaan onder meerdere bevolkingsgroepen en ja de uitkomst is dat trouwen gezond is. (Het is ook de helft van ons geloof )
...
Elke mogelijkheid aangrijpen om de Marokkaanse vrouw af te kraken. Why?

23-02-2013, 22:59

Citaat door Boney:
trouwen met een blanke amerikaanse vrouw, is kennelijk goed voor de gezondheid. toch heus niet een marokkaanse
Wat een schande als je zelf Marokkaans bent. Dat je zo over je landgenoten praat.