Bekijk volle/desktop versie : Adriaanse: 'Ik zou AZ niet nòg beter kunnen maken'



Pagina's : [1] 2

06-01-2005, 23:19
Vanochtend werd bekend dat Co Adriaanse niet is ingegaan op een aanbieding van AZ om zijn contract te verlengen, vanavond legt hij zijn keuze uit. De Amsterdamse oefenmeester wil zijn trainerscarrière graag voorzetten in het buitenland, want: "In Nederland ben ik klaar."

"Ik wil nog een keer in het buitenland werken. In Nederland ben ik klaar", zijn de precieze woorden van de Noord-Hollander. Bovendien spelen de financiële overwegingen een rol. "Of ik wil naar een mooie buitenlandse club, of naar een club die heel veel geld voor me over heeft. Daar ben ik eerlijk over. Ik zit aan het eind van m'n carrière. Een combinatie van die twee is uiteraard het mooiste."

Voorlopig heeft nog geen club zich gemeld die Adriaanse de moeite waard vindt. "Komt er niets interessants, dan betekent dat het eind van mijn loopbaan."

Adriaanse vindt dat hij AZ niet meer beter kan maken. "We gaan aan kop, we spelen het beste voetbal en AZ heeft er een paar internationals bij. We hebben vorig jaar het Fair Play klassement gewonnen en staan daarin nu ook weer bovenaan. In het VI-klassement voor Speler van het Jaar hebben we zeven spelers bij de eerste twintig staan. Ik kan er volgend jaar niet meer uithalen dan dat er nu in zit. Het kan volgend jaar alleen maar minder en als het minder gaat heeft altijd de coach het gedaan. Dat scenario wil ik voorkomen."

De coach wil voorkomen dat hij in dezelfde fout valt uit het verleden. "Ik ben bij FC Den Haag een jaar te lang doorgegaan en bij PEC Zwolle is dat ook gebeurd. Ik hoop nu aan het einde van het seizoen met een schouderklopje de poort uit te gaan. Met Europees voetbal, maar het liefste met de schaal."

Adriaanse kende tot nog toe een bijzonder succesvolle loopbaan. De voormalig gymnastiekleraar en later speler van het nu niet meer bestaande De Volewijckers en FC Utrecht, begon zijn loopbaan in Zwolle bij het voormalig PEC. Daarna vervolgde hij zijn carrière bij het voormalige FC Den Haag. Adriaanse kwam begin jaren negentig bij Ajax terecht, waar hij van 1992 tot 1997 hoofd scouting was. Onder zijn leiding brak de generatie door die Ajax in 1995 de Champions League bezorgde. Hij werd het opvolgende seizoen coach van Willem II, waarmee hij enorme successen boekte. Iets wat niemand voor mogelijk hield, werd bewerkstelligd: de Tilburgse middenmoter kwam in de Champions League te spelen. Zijn werken bleven niet onopgemerkt en zijn droom kwam uit: hij mocht hoofdcoach worden bij Ajax. Juist die job was een van de weinige in zijn leven welke niet in een succes eindigde. Ondanks dat hij Ajax uit de subtop haalde en weer met de top liet meespelen, werd hij ontslagen. De club verwachtte dat hij Ajax in het seizoen 2001/2002 kampioen maakte. Hij lag met een tweede plaats in de winterstop volgens het Amsterdamse bestuur niet op koers. Een jaar lang bleef Adriaanse uit de publiciteit, waarna hij bij AZ ijzersterk terugkeerde. Opnieuw maakte hij van een lage middenmoter een topclub. AZ voetbalt bovendien dit seizoen wonderschoon en staat voor het eerst in de historie bovenaan. De Alkmaarders hebben alle kans om kampioen te worden, iets wat in een land waar Ajax, PSV en Feyenoord regeren, uniek is.

07-01-2005, 22:21


Dat word dus een leegloop bij AZ....hij laat nu ook weer zien dat hij met niemand of niks rekening houd door te zeggen dat het volgend jaar alleen maar minder gaat worden....arrogante kwal vind ik hem maar hoor.

07-01-2005, 23:59

Citaat door Rachid_Breda:
Dat word dus een leegloop bij AZ....hij laat nu ook weer zien dat hij met niemand of niks rekening houd door te zeggen dat het volgend jaar alleen maar minder gaat worden....arrogante kwal vind ik hem maar hoor.
Wat zit jij nou weer dom te praten, die vent weet echt wel wat hij doet hoor!
Lekker niet opstappen op t hoogtepunt en hij heeft gelijk ook!
Wat hij met AZ heeft bereikt is niet niks hoor..
Ook op europees niveau..

Ik zou ook voor een aanbieding gaan in t buitenland lekker hier in dit kikkerlandje blijven ..

08-01-2005, 01:48

Citaat door sweetlady-casa:
Wat zit jij nou weer dom te praten, die vent weet echt wel wat hij doet hoor!
Lekker niet opstappen op t hoogtepunt en hij heeft gelijk ook!
Wat hij met AZ heeft bereikt is niet niks hoor..
Ook op europees niveau..

Ik zou ook voor een aanbieding gaan in t buitenland lekker hier in dit kikkerlandje blijven ..
Jij hebt blijkbaar moeite met begrijpend lezen....lees het een paar X over en laat het in je werken en dan mag je weer reaggeren.

08-01-2005, 22:20



Citaat door Rachid_Breda:
Dat word dus een leegloop bij AZ....hij laat nu ook weer zien dat hij met niemand of niks rekening houd door te zeggen dat het volgend jaar alleen maar minder gaat worden....arrogante kwal vind ik hem maar hoor.
Die man is een genialist!!! een echte voetbalcoach in hart en nieren en een eerlijke man hij geeft al aan ik blijf niet zoek alvast naar een andere coach ik kan met dit team niet meer ervan maken dan nu mogelijk is of hij moet verdedigend gaan spelen en dat zit er niet in bij cotje hij valt liever aan niet zoals bij sommigen mensen die blijven liever hangen voor het doel.

10-01-2005, 00:48

Citaat door BONDSCOACH:
Die man is een genialist!!! een echte voetbalcoach in hart en nieren en een eerlijke man hij geeft al aan ik blijf niet zoek alvast naar een andere coach ik kan met dit team niet meer ervan maken dan nu mogelijk is of hij moet verdedigend gaan spelen en dat zit er niet in bij cotje hij valt liever aan niet zoals bij sommigen mensen die blijven liever hangen voor het doel.
Als hij een genialist had geweest dan zou hij hebben gezegd dat het nu gewoon tijd is voor een stap omhoog punt.....en er niet bij gaan zeggen dat het volgend seizoen wel over is met dit team en dat hij liever niet bij betrokken raakt want omdat het dan zijn imago schaad...nou lekker is dat voor spelers als Landzaat,Kromkamp,Huiysegems etc etec etc om nu van hun trainer te moeten horen dat hij niet veel van hun verwacht volgend seizoen....die gaan nu natuurlijk ook terecht denken van...'hey we moeten zo snel mogelijk weg hier'...ik denk eerlijk gezegd dat het zelfs een negatieve invloed gaat hebben op het spel van AZ na de winterstop...weet je nog bij Willem2 waar hij het ookal in de winterstop duidelijk maakte en de resultaten gelijk zwaar tegen vielen wat toen zelfs heeft geleid dat Co ontslag nam een aantal weken voor het einde van de competitie...

10-01-2005, 00:56
Waarom zo negatief?

10-01-2005, 01:21
Ten eerste omdat ik die arrogante kwal helemaal niet mag....ik kan hem zelfs niet uitstaan...maar dat neemt niet weg dat hij een hele goede trainer....want kwaliteiten als coach heeft hij zeer zekers...maar door zijn arrogantie zal hij nooit slagen bij een topclub.....want geloof me...bij Barca,Real,AJAX,PSV etc etc etc gaan ze echt niet voor straf paaseieren lopen zoeken hoor omdat Cootje dat zegt....

10-01-2005, 03:50

Citaat door Rachid_Breda:
Dat word dus een leegloop bij AZ....hij laat nu ook weer zien dat hij met niemand of niks rekening houd door te zeggen dat het volgend jaar alleen maar minder gaat worden....arrogante kwal vind ik hem maar hoor.
az neukt nac breda ajax psv feyenoord wie stopt az geen een club az marokkanen elftalllllllllllllllllllllllllllllllllllll

11-01-2005, 13:08

Citaat door Rachid_Breda:
Als hij een genialist had geweest dan zou hij hebben gezegd dat het nu gewoon tijd is voor een stap omhoog punt.....en er niet bij gaan zeggen dat het volgend seizoen wel over is met dit team en dat hij liever niet bij betrokken raakt want omdat het dan zijn imago schaad...nou lekker is dat voor spelers als Landzaat,Kromkamp,Huiysegems etc etec etc om nu van hun trainer te moeten horen dat hij niet veel van hun verwacht volgend seizoen....die gaan nu natuurlijk ook terecht denken van...'hey we moeten zo snel mogelijk weg hier'...ik denk eerlijk gezegd dat het zelfs een negatieve invloed gaat hebben op het spel van AZ na de winterstop...weet je nog bij Willem2 waar hij het ookal in de winterstop duidelijk maakte en de resultaten gelijk zwaar tegen vielen wat toen zelfs heeft geleid dat Co ontslag nam een aantal weken voor het einde van de competitie...
hahahahahah duidelijk iemand die niet weet hoe het wereldje in elkaar zit HET IS AZ67 geen REAL MADRID de economische situatie is er minder en hij heeft inside information over de huidige financiele situatie(en die is niet goed vooral met de bouw van het nieuwe stadion van az) plus er gaan zowiezo spelers weg aan het einde van het seizoen of adriaanse nou blijft of niet of d8 jij dat er zoiets als transfer naar een grote club niet bestaat die meer betaald en die een grotere uitdaging is.
En besides het is zijn contract die afloopt aan het einde van dit seizoen toch??? dus is het al helemaal goed dat hij nu al zegt ik kap er mee ik aan het einde van het seizoen dan heeft az al een half jaar tijd om een nieuwe coach te vinden bert van marwijk deed dat ook vorig seizoen bij feijenoord hij zag ook al ik haal hier niks meer uit en vertrok,louis van gaal bij ajax ook een half jaar van tevoren aangegeven niemand die daar over zeurde dus waarom zit jij je op te winden.
Ik zou zeggen hij wil een baan in het buitenland nou, Marokko zou er goed aan doen contact met hem op te nemen en Badou zaki eruit te xxxxxxxen willen de Marokkanen nog een goed en eervol wk meemaken.

11-01-2005, 13:10

Citaat door Rachid_Breda:
Ten eerste omdat ik die arrogante kwal helemaal niet mag....ik kan hem zelfs niet uitstaan...maar dat neemt niet weg dat hij een hele goede trainer....want kwaliteiten als coach heeft hij zeer zekers...maar door zijn arrogantie zal hij nooit slagen bij een topclub.....want geloof me...bij Barca,Real,AJAX,PSV etc etc etc gaan ze echt niet voor straf paaseieren lopen zoeken hoor omdat Cootje dat zegt....
Arrogant zijn mag toch hij wint en is zeker van zijn zaak

11-01-2005, 13:20
Ik moet zeggen dat Adriaanse wel een goede coach is voor clubs als AZ. Maar of ie het bij een topclub ook kan is maar de vraag. Hij is wel erg naast zijn schoenen gaan lopen. Hij weet dat ie straks om zijn mond gaat vallen, dus daarom is het inderdaad tijd om ervandoor te gaan. Maar zijn inzicht als coach is niet dat geen wat ze in Engeland, of spanje willen...Paas eiren zoeken als straftraining , en alle kerst bomen aftuigen in een hotel is maar een vreemd methode..laat ze gewoon 10 rondjes om het veld rennen...Het is niet profesioneel. Of ie het bij een buitenlands club red is sterk te betwijfelen.

11-01-2005, 14:54



Citaat door Sellatin:
Ik moet zeggen dat Adriaanse wel een goede coach is voor clubs als AZ. Maar of ie het bij een topclub ook kan is maar de vraag. Hij is wel erg naast zijn schoenen gaan lopen. Hij weet dat ie straks om zijn mond gaat vallen, dus daarom is het inderdaad tijd om ervandoor te gaan. Maar zijn inzicht als coach is niet dat geen wat ze in Engeland, of spanje willen...Paas eiren zoeken als straftraining , en alle kerst bomen aftuigen in een hotel is maar een vreemd methode..laat ze gewoon 10 rondjes om het veld rennen...Het is niet profesioneel. Of ie het bij een buitenlands club red is sterk te betwijfelen.
Ik denk het wel en zelfs beter dan hier in nl geloof me

11-01-2005, 16:14

Citaat door BONDSCOACH:
hahahahahah duidelijk iemand die niet weet hoe het wereldje in elkaar zit HET IS AZ67 geen REAL MADRID de economische situatie is er minder en hij heeft inside information over de huidige financiele situatie(en die is niet goed vooral met de bouw van het nieuwe stadion van az) plus er gaan zowiezo spelers weg aan het einde van het seizoen of adriaanse nou blijft of niet of d8 jij dat er zoiets als transfer naar een grote club niet bestaat die meer betaald en die een grotere uitdaging is.
En besides het is zijn contract die afloopt aan het einde van dit seizoen toch??? dus is het al helemaal goed dat hij nu al zegt ik kap er mee ik aan het einde van het seizoen dan heeft az al een half jaar tijd om een nieuwe coach te vinden bert van marwijk deed dat ook vorig seizoen bij feijenoord hij zag ook al ik haal hier niks meer uit en vertrok,louis van gaal bij ajax ook een half jaar van tevoren aangegeven niemand die daar over zeurde dus waarom zit jij je op te winden.
Ik zou zeggen hij wil een baan in het buitenland nou, Marokko zou er goed aan doen contact met hem op te nemen en Badou zaki eruit te xxxxxxxen willen de Marokkanen nog een goed en eervol wk meemaken.
HAHAHAHA...als je nou minder lacht en beter leest dan begrijp je wat ik bedoel......het gaat niet om het feit dat hij weg gaat maar om het feit hoe hij het duidelijk maakt....hij zegt dat het volgend jaar minder gaat worden en daar wil hij niet bij betroken raken.....dat is toch wat anders dan zeggen dat je het tijd vind om het hogerop te zoeken omdat je het na 3 jaar wel genoeg vind..

11-01-2005, 16:17

Citaat door BONDSCOACH:
Arrogant zijn mag toch hij wint en is zeker van zijn zaak
Ik heb het niet op arrogantie.....en het tweede klopt zeker...hij heeft bij AZ en Willem2 wereldprestaties neergezet...dat valt niet te ontkennen.....maar hij is er bij AJAX wel uitgetrapt dat valt ook niet te ontkennen

Pagina's : [1] 2