Bekijk volle/desktop versie : Hadits is door de mens geschreven en de Koran door Allah.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-02-2013, 22:50
Hadits zijn door de mens geschreven de Koran door Allah. En daarom geloof ik niet in hadits , maar wel in de Koran. Trouwens in de Koran staat nergens de term ''Soenniet'' of ''Aleviet''.

Daar staat duidelijk dat je moslim bent en niets anders. Als alle moslims de Koran als basis zouden nemen , dan zou er geen verschil zijn tussen een Alevi en een Sunni. Want dan zou iedereen zich gewoon moslim noemen.

22-02-2013, 23:11


raar.. in de koran staat dat we onze profeet moeten volgen, hoe dienen we dit te doen zonder de ahadith?,
Hoe weet je hoe en wanneer je moet bidden en vasten en de whoedoe, ghusl enzo dit staat allemaal niet in de koran he maar vinden we terug in de hadith..

22-02-2013, 23:18
Een vraag. Waar in de Quran staat beschreven hoe je moet bidden?

22-02-2013, 23:20
Deze Turk is helemaal de weg kwijt zo nu en dan probeert ie het toch weer..

22-02-2013, 23:24



Citaat door Shaakir:
Een vraag. Waar in de Quran staat beschreven hoe je moet bidden?
Dat hangt af welke deel je bedoelt.




Lees:

5. Gebedsvorm

De vorm wordt ook gewoon duidelijk weergegeven in de koran. Soennieten komen vaak de drogreden (ad hoc fallacy, er was eerst sprake van koran, daarna soenna, dus koran moet soenna hebben voortgebracht). Deze drogreden is een cliche geworden; veel soennieten komen met de ongeldige vraagstelling ‘waar staat in de koran dan hoe je moet bidden?’ In de koran staat heel duidelijk hoe je moet bidden, maar het gebed volgens de leerstellingen van JOUW SEKTE staat er niet in, is het correcte antwoord.

De gebedsvorm komt voor in de koran. De gebedshoudingen bestaan uit:

-staan (qiyam)
-buigen (ruku)
-neerbuigen of voorover knielen op de grond (sucud)


1. Staan (qiyam)- 25:64: "En zij die de nacht doorbrengen tewijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan. "

26: 217-219 En stel je vertrouwen op de machtige, de barmhartige, die jou ziet wanneer jij rechtop staat en wanneer jij je heen en weer wendt met hen die zich eerbiedig neerbuigen.

2. Buigen (ruku)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen. . ."

3. Neerbuigen of knielen (sucud)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen."

Het gebed eindigt met een neerbuiging/knieling, zoals duidelijk wordt in het volgende vers:

4:102

“En wanneer jij bij hen bent en voor hen het gebed verricht, dan moet een groep van hen met jou het gebed verrichten en zij moeten hun wapens bij zich houden. Wanneer zij zich eerbiedig neerbuigen moeten zij achter jou zijn. Dan moet een andere groep komen die het gebed niet gebeden heeft. (..)”

Daarna staat men op en is het gebed voorbij (1), en kan men smeekbedes(2) verrichten:

39:9

“Is iemand die gedurende de nachtonderdanigheid toont, terwijl hij zich eerbiedig neerbuigt en opstaat(1), op zijn hoede is voor het hiernamaals en (2) op de barmhartigheid van Zijn Heer hoopt? Zeg: "Zijn zij die weten en zij die niet weten gelijk? Slechts de verstandigen laten zich vermanen."”


Er wordt in de koran verder nergens een herhaling van het gebedsvorm genoemd met betrekking tot een gebed. Dit is dus de vorm, en alle andere soorten zijn incorrect en gebaseerd op sprookjes (de moslims zouden stil bidden om beledigingen van niet-moslims te voorkomen. Relevant is dit niet; hoezo wordt het nog steeds gedaan wanneer er geen niet-moslims bij zijn?)

Het gebedsvorm houdt dus een staande houding, een buiging en een voorover knieling in, waarin men uiteraard alle koranische voorschriften hanteert.

De vraag wanneer en of er iets tijdens de verschillende gebedshoudingen gereciteerd moet worden, is een vraag die over zowel de inhoud als de vorm gaat. Zoals ik eerder zei geeft een koranvers aan dat men koranverzen dient te reciteren tijdens het gebed en daarbij God aan te roepen:

17:110

“Zeg: "Roept God of roept de Erbarmer aan. Waarmee jullie ook aanroepen, Hij heeft de mooiste namen. En spreek niet luid bij je gebed en fluister daarbij ook niet, maar zoek naar een manier ertussenin.”

Als je het gebed begint, dan richt je jezelf tot God. Het is dus logisch dat je Hem dan aanroept. God wordt aangeroepen door te beginnen met ‘ya Allah’, of ‘ya Rahman’ of ‘Ya Rahim’. Waarmee men ook aanroept, Hij heeft de mooiste namen. Allahu Akbar, is geen aanroeping, maar een stellingname. Het betekent ‘God is de grootste’. Aan wie deel je dat mede? Aan God? Aan jezelf? Anderen? God weet het al. Jijzelf als het goed is ook. En anderen… die zijn niet betrokken tot jouw persoonlijke aanbidding van God. Niemand staat tussen jou en God. Roep hem dus aan, zoals de koran dat onderwijst.

Wanneer men het gebed aanvangt, reciteert men een gedeelte uit de koran.

29:45

“Lees voor wat aan jou van het boek is geopenbaard en verricht het gebed; het gebed verbiedt wat gruwelijk en verwerpelijk is. Maar het gedenken Gods is geweldiger. En God weet wat jullie doen. ”

Dit moet wel tot God gericht zijn, dus in feite zouden alle uitspraken die tot God zijn gericht, in 2e persoon enkelvoud moeten worden uitgesproken (U in plaats van Hij). Bi-smi l-llahi r-rahmani r-rahim, wordt dus bi-smuka, ya rahman, ya rahim.

Al-hamdu li-llahi rabbi-l alamin, wordt dus ‘al-hamdu laka, ya rab al-alamin’ etc..

Verzen die met ‘qul’ (zeg!) beginnen, moeten tijdens het gebed (wanneer men zich tot God richt) zonder dit gebod (zeg!) worden uitgesproken, en alle 3e persoons benaderingen dienen te veranderen in 2e persoonsbenaderingen.

Qul huwwa-llahu ahad, Allahu S-Samad, lam yalid wa lam yulad wa lam yakun lahu kufu’an ahad, wordt dus ‘Anta-llahu ahad, Allahu S-Samad, lam talid wa lam tulad, wa lam yakun laka kufu’an ahad.

Buiten het gebed om, wanneer men zich niet tot God in aanbidding richt, kan sure-i ihlas in 3e vorm enkelvoud worden uitgesproken, als bijvoorbeeld referentie of verwijzing naar de koran tijdens een intellectuele bezigheid. Je hebt het dan tegen iemand anders over God. Echter dan ook, zonder ‘qul’. Want ‘qul’ is een werkwoord in de imperatief/gebiedende wijs, waarmee men wordt opgeroepen iets te doen. God roept JOU op iets te zeggen, niet de boodschap als een papagaai, compleet met imperatieven na te praten.

Als iemand aan je vraagt ‘zeg X’, dan ga je antwoorden met ‘X’, en niet met ‘zeg X’, dat is onlogisch en een teken van verstandloos napraten.

Ander argument is dat wanneer je God aanbidt, je tegen God geen ‘qul’ (zeg!) kunt zeggen. Het is net andersom; Hij roept jou op om van iets te getuigen of te belijden. Jij gaat God niet zeggen wat Hij moet zeggen, het is andersom. Dat is overgave aan God (islam).

Dit is het gemakkelijkst voor mensen die het Arabisch beheersen, daarom is het beter als men het Arabisch niet beheerst, God in de eigen taal te aanbidden om verwarring en fouten te voorkomen.

Zoals je in 17:110 leest, dient de toon die je hanteert consistent te zijn. De soennietische indeling van het gebed in zacht, en luid uitgesproken recitaties, is incorrect.

Wanneer men neerbuigt of knielt, wordt de lof van God geprezen. Dit geldt zowel voor de ruku (buigen) als de sucud (neerbuigen/knielen). Subanaka wa-l hamdu laka, bijvoorbeeld. Geen subhana rabbi al-azim, want dit is in de 3e persoon en niet direct tot God gericht. Je gaat niet tegen God zeggen; lof zij aan God. Is er een andere god? Nee. Je zegt ‘lof zij aan U’.

Dit kan uiteraard in onze eigen taal. Taal kent in de islam geen mystieke of ritualistische waarde, wel in het jodendom (denk aan Kabbala) en soennisme (soefisme bijvoorbeeld).

De lof van de Heer prijzen, bestaat niet alleen uit het uiten van loze woorden. Het is het deemoedig gedenken van God en het bedanken om waarmee Hij je onderhoudt. Deemoedigheid gaat niet samen met ritualisme. Wat ik hiermee bedoel, is dat het ritualistisch opnoemen van een standaard formule, geen aanbidding is. Er wordt gezegd dat men de lof van God dient te prijzen, niet in wat voor zin of taal. In het Arabisch is dit ‘subhanaka wa-l hamdu laka’, en dit kan uiteraard worden gevarieerd.

Alleen dan is er sprake van de zuivere islam, en alleen dan voldoet men aan de voorwaarden van de koran. Dit is de islam zoals hij aan de profeet werd geopenbaard, alles wat ervan afwijkt is verzonnen en/of verdraaid.

Het verplichte gebed kan zo slechts n minuut of iets korter of langer duren, en dat is een teken van Gods genade aan de mensen.

Het bezwaar tegen de duur van het gebed, wordt door soennieten aangevochten door te wijzen op twee verzen. Een vers heeft het over het verkorten van het gebed in tijden van gevaar, de ander heeft het over het al buigende en knielende doorbrengen van de nacht. Het betreft de volgende verzen:

22-02-2013, 23:25
25:64

“En zij die de nacht doorbrengen terwijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan.”

en

4:101

“Wanneer jullie op de aarde rondtrekken dan is het voor jullie geen vergrijp als jullie het gebed verkorten als jullie vrezen dat zij die ongelovig zijn jullie in verzoeking brengen. De ongelovigen zijn voor jullie een duidelijke vijand.”

De verklaring houdt in dat ten eerste, het tijdvak waarin het nachtgebed zich bevindt een aantal uren inhoudt dat het nachtgebed zich in dit tijdvak bevindt (11:114). Het tijdvak begint zoals eerder aangegeven, wanneer de zon compleet is ondergegaan, wat als ‘yatsi’ bekend staat.

Ten tweede houdt het in dat er na het gebed sprake zijn van een koranvoordracht waarin bij het aanhoren van verzen waarin de lof aan God wordt geprezen, mensen zich uit ontzag neerknielen.

Het staan, en neerbuigen niet alleen beperkt is tot het verplichte dagelijkse gebed. Men kan altijd in ontzag, deemoedigheid en overgave neerbuigen voor God. Soennieten geven dit toe, maar beperken dit tot het knielen op bepaalde momenten in bepaalde koranverzen tijdens een recitatie (voordracht) van de tekst. Dit noemen ze ‘secdet ut-tilawah’, ofwel ‘reciteringsprostratie’ of gemakkelijker gezegd ‘voorlezingsneerbuiging’. Deze specifieke manier van God aanbidden, bestaat maar is niet beperkt tot voorlezingen.

In deze neerbuiging (secde), is er verder ook geen sprake van een buiging (rekat). Het is direct neerbuigen op de grond, met het voorhoofd op de grond (de logische houding). Dit is een bewijs dat het geen gebed (namaz) betreft en er ook geen deel van uitmaakt.


32:15

“Slechts zij geloven aan Onze tekenen die, wanneer zij ermee vermaand worden, neervallen in eerbiedige buiging en de lof van hun Heer prijzen, terwijl zij niet hoogmoedig zijn.”

Vermaand worden door de tekenen (ayetler), betekent ‘aangespoord worden door de verzen’, en neervallen in eerbiedige neerbuiging (secde)

84:20

“Wat hebben zij toch dat zij niet geloven en wanneer de Koran aan hen wordt voorgelezen dat zij zich niet eerbiedig neerbuigen?”

17:107

“Zeg: Gelooft erin of gelooft niet. Zij aan wie vroeger al kennis gegeven was vallen op hun kinnen in eerbiedige buiging neer, wanneer hij aan hen wordt voorgelezen.”

Ten derde is er sprake van de mogelijkheid een gebed te verkorten. Het gebedseenheid bestaat uit 3 houdingen (staan, buiging en neerbuiging/knieling). Zoals eerder aangegeven, maakt de koran herhaaldelijk melding van een verkorte versie van het tonen van onderworpenheid aan God, namelijk de directe neerbuiging/knieling zonder buiging; de ‘voordrachtsbuiging’- door soennieten ‘secde t-tilave’ genoemd. Het verkorten van het gebed, kan alleen hiermee overeenstemmen, omdat er hierover geen andere aanwijzingen in de koran te vinden zijn en de ‘voordrachtsbuiging’ erg verwant is met het gebed.

De verkorte versie is dus in 1 keer voorover buigen, zonder tussenstappen. Dit past ook goed binnen de context van de verkortte versie; die van angst om gedood te worden, of uitgelokt (verzoeking) te worden door de vijand om te vechten.

Soennieten kunnen hier niets tegen inbrengen, want hun gebed wordt niet in de koran uitgelegd zoals ze zelf continu en clichématig benadrukken en toegeven. Om te kunnen bidden, heeft men volgens hen immers de hadith nodig. De bovenstaande verzen kunnen dus niet gebruikt worden om hun visie op het gebed te onderbouwen, deze verzen geven gewoon twee feiten aan; namelijk dat er mensen zijn die de nacht al staand en neerbuigend doorbrengen (houdingen die men aanneemt tijdens zowel het nachtgebed, als de ‘voordrachtsbuigingen&rsquo, en dat men het gebed kan verkorten. Er is geen data aanwezig die het soennietische gebed verder toelicht, en nogmaals, dit zullen ze zelf toegeven.

De islam is rationeel, niet ritualistisch of irrationeel.

12:108

“Zeg: Dit is mijn weg, ik roep op tot God opgrond van een inzichtelijk bewijs, ik en wie mij volgen. God zij geprezen, ik behoor niet tot de veelgodendienaars.”

Is er iemand met bezwaar, dan kan je verwijzen naar de volgende verzen:


4:125

“Wie heeft er een betere godsdienst dan wie zich geheel aan God overgeeft en goed doet en het geloof volgt van Ibrahiem die het zuivere geloof aanhing? God heeft zich Ibrahiem als boezemvriend genomen.”

en

31:22

“En wie zich geheel aan God overgeeft en goed doet, die houdt de stevigste handgreep vast. En de uiteindelijke beschikkingen berusten bij God.”

22-02-2013, 23:28
Check dit , door die Hadits is het zo dat de moslims letterlijk 95% van de dingen die zij doen verkeerd doen.

Vele dingen staat niet eens in de Koran wat de Soennieten doen.

Bijv:

- 5x bidden staat er niet in. (3x volgens de Koran , voordat de zon opkomt , voordat de zon weer daalt en in de avond.)
- Ezan staat er niet in. (In de Koran staat dat je de moslims moet roepen voor de gebed , niet via een dua. Maar gewoon moet roepen dat het gebedstijd is.)
- Vrijdaggebed staat er niet in. (Volgens de Koran is vrijdag bedoelt om de moslims bij elkaar te brengen om te handelen.)
- Er staat nergens dat je de geboorte van de profeet Mohammed moet vieren. (ps de geboortedatum is niet bekend van onze profeet)
- Er staat nergens dat je offerfeest moet vieren en een schaap moet slachten. (je mag dit alleen doen als je naar Mekka gaat volgens de Koran.)
- Er staat nergens iets over suikerfeest in de Koran , maar toch vieren de Soennieten dat.
- Er staat nergens in de Koran dat jij je handen tijdens abdest 3x moet wassen. (In de Koran staat dat je het moet wassen tot het schoon is.)
- In de Koran staat nergens in dat mannen besneden moeten worden.

Etc , er zijn nog meer dingen die de soennieten fout doen. Dit is pas een deel ervan. De Koran zegt totaal andere dingen.

De Koran zegt ook dat wanneer jij als moslim zijnde , dingen ''toevoegt'' aan onze geloof , dat jou plek de hel zal zijn.

22-02-2013, 23:29

Citaat door benn:
Deze Turk is helemaal de weg kwijt zo nu en dan probeert ie het toch weer..

22-02-2013, 23:31
Ik ben gekke henkie nie dat ik dingen ga doen wat niet in de Koran staat. Als ik dood ga kan ik tenminste tegen Allah zeggen dat ik de dingen heb gedaan die Allah heeft geschreven in de Koran.

Men die dit niet doet , dus buiten de Koran dingen gaat zoeken kan dat niet zeggen. Allah dreigt ons in de Koran dat wanneer jij dingen toevoegt aan onze geloof , dat jou plek de hel zal zijn.

22-02-2013, 23:32
Wat een onzin allemaal, ongelooflijk. Maar ik heb hier geen tijd voor, je doet maar wat je niet laten kunt.


Topic = afgemeld.

22-02-2013, 23:35
[color="#black"]
Qor`aan
Allaah Ta'ala zegt: "Allaah heeft de beste 'Hadieth' (Woord) neergezonden in een Boek..." (Az-Zoemar: 23)

Allaah Ta'ala zegt: "(Dit is) een Boek dat Wij aan jou (O Mohammed) neergezonden hebben, opdat jij de mensen uit de duisternissen naar het licht zult voeren, met verlof van hun Heer, naar het Pad van de Almachtige, De Geprezene." (Ibrahiem: 1)

Allaah Ta'ala zegt: "Denken zij dan niet na over de Qor'aan en als hij van een ander dan Allaah geweest was dan zouden ze daarin vele tegenstrijdigheden in gevonden hebben." (An-Nisaa: 82)

Aboe Maalik al-Haarith ibn ‘Asim al-Ash’ariex heeft gezegd : "De Boodschapper van Allaah (salaallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:.....de Qor’aan is een argument in jou voordeel of in je nadeel..... (Overgeleverd door Moslim nr. 223.)

Op gezag van 'Omar: de Profeet (salaallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd: "Voorwaar Allaah verheft met dit Boek volkeren en vernedert er andere mee." (Overgeleverd door Moslim)

Iemaam Al-Berbehaarie heeft gezegd in Sharh As-Soennah punt 15:Niemand zegt over de Eigenschappen van zijn Heer, de Allerhoogste, ‘Waarom?’ behalve iemand die twijfelt over Allaah, de Allerhoogste. De Qor`aan is het woord van Allaah, Zijn Openbaring en Licht. Het is niet geschapen, aangezien de Qor`aan van Allaah komt en alles wat van Allaah komt is niet geschapen. Dit is wat Maalik ibn Anas, Ahmed ibn Hanbal en de geleerden voor hen en na hen hebben gezegd. En discussieren over (of de Qor`aan wel of niet geschapen is)x is ongeloof.
[B][SIZE=2][color="#red"]
De geleerden (rahiemehoemoellaah) vermelden dat de definitie van de Qor`aan het volgende is: “Het Woord van Allaah, wat is geopenbaard aan Mohammed, via de Engel Djiebriel, het lezen hiervan is een aanbidding, het begint met Soerah al-Fatiha (1), en het eindigt met Soerah an-Naas (114)!” Allaah Ta’ala zegt: ((Voorwaar Wij hebben de Dhikr (de Qor`aan) neergezonden en voorwaar Wij zullen er de Bewaker over zijn (tegen verlies, verandering, verdraaiing etc)!)) Soerah Al-Hidjr Vers: 9...
[/COLOR][/SIZE]
[/COLOR][/B]

22-02-2013, 23:36
Ps. Ik neem aan dat je ezel vlees eet want dat word nergens in de Quran verboden. Om maar een voorbeeld te geven.

DAAG.

22-02-2013, 23:37


Deze Turk is verdwaald geraakt door zijn Turkse idolen zoals Edip Yuksel.

Een pure kaafir. In het Ottomaanse Rijk waar jij de mond vol over hebt zou jij opgehangen worden voor jouw kufr.

Jouw onzin is jaren terug al verkondigd op dit forum en ook meteen hard weerlegd. Neem dat door voordat jij begint te bazelen.

22-02-2013, 23:40
[color="#black"]

De profeet (صلى الله عليه و سلم) heeft een aantal soewar van de Qor`aan een naam gegeven zoals al-Baqarah en ale-`Imraan
Gepubliceerd op Monday, 15 June 2009 13:56
Hits: 810
Category: Fataawa over de Qor`aan

Vraag:

Wie is degene die de soewar van de Edele Qor`aan een naam heeft gegeven? Is dat de profeet (صلى الله عليه و سلم) geweest? Of wie?

Antwoord:

Wij kennen geen bewijs van de profeet (صلى الله عليه و سلم) die erop wijst dat hij (صلى الله عليه و سلم) alle soewar een naam heeft gegeven. Echter zijn er in een aantal authentieke overleveringen een aantal namen vermeld door de profeet (صلى الله عليه و سلم) zoals al-Baqarah en ale-`Imraan. Wat betreft de rest van de soewar, het meest duidelijke is dat de metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) hen een naam hebben gegeven.

En bij Allah ligt al het succes. En moge Allah`s zegeningen en vrede op Mohammed (صلى الله عليه و سلم) , zijn familie en al zijn metgezellen zijn.

Bron: fataawa al-ladjnah ad-daa`mah lilboehoeth al-`ilmiyyah wal iftaa, vraag 2 van fatwa nr. 2376, blz. 16
[/COLOR]

22-02-2013, 23:47
Mensen praten in de naam van de profeet met hadit. Ik kan vandaag ook hadit schrijven. Er zijn meer dan 1.5 miljoen hadits. Dat is ook de reden waarom bijv in Somalië vrouwen worden besneden en bijv in Turkije alleen mannen.

Terwijl die besnijdenis gedoe totaal niet in de Koran staat. Besnijdenis is afkomstig van het jodendom. Iemand heeft dus via een hadit vroeger de jodendom proberen te mengen met de islam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5