Bekijk volle/desktop versie : SMN lanceert meldpunt voor gediscrimineerde Marokkanen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

21-02-2013, 14:05
Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders heeft een meldpunt geopend.





Om de meldings- en aangiftebereidheid onder Marokkaanse Nederlanders te bevorderen, lanceert SMN vandaag een speciaal digitaal meldpunt: www.smn.nl/melddiscriminatie. De meldings- en aangiftebereidheid van slachtoffers van discriminatie is helaas te laag. Dat geldt ook voor Marokkaanse Nederlanders. Ervaringen van antidiscriminatiebureaus en onderzoeken naar discriminatie in Nederland leren keer op keer dat er sprake is van onderrapportage.

Dat betekent niet alleen dat het beeld over aard en omvang van discriminatie vertekend is, maar ook dat slachtoffers blijkbaar onvoldoende bekend zijn met de mogelijkheden om te melden. Daarnaast blijkt ook dat campagnes om de meldingsbereidheid te vergroten steevast leiden tot een toename van het aantal meldingen. Er is dus wat dit betreft een wereld te winnen. Met het digitale Meldpunt Discriminatie wil het SMN een permanente campagne voeren om de meldingsbereidheid te vergroten.

Bezoekers kunnen via het Meldpunt discriminatie melden via een speciaal ontworpen formulier dat wordt doorgestuurd naar het lokale of regionale antidiscriminatiebureau waar de melding van discriminatie speelt. Daarnaast biedt het Meldpunt veel informatie over gelijke behandeling, antidiscriminatievoorzieningen en de verschillende mogelijkheden en adressen om discriminatie te melden. Het Meldpunt is tot stand gekomen in samenwerking met antidiscriminatiebureaus en het College voor de Rechten van de Mens.

21-02-2013, 14:09


30 jaar te laat.......

21-02-2013, 14:17
Laten we massaal reageren! Net of dat wat zou helpen


21-02-2013, 14:21
Is de subsidie voor Marokkanenbashen op? Dat ze het nu andersom gaan proberen?

21-02-2013, 14:23


PSVamzy en Ab27 (wannabe mocro) zijn aangifte doen ze voelen zich al jaren gediscrimineerd

eindelijk worden ze serieus genomen

21-02-2013, 16:23

Citaat door Gaza:
haha nog zo een kruipert tazz 3em hopen op groene putjes van de kuffars door je eigen volk belachelijk te maken&plusmn
heb geen puntjes nodig.. is de waarheid deal with it. Zo word helaas over de marokkanen gedacht.. allemaal aan zichzelf te danken.

21-02-2013, 16:38
[3:118]
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

[5:59]
Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in God geloven en in hetgeen ons is neergezonden en in hetgeen voordien was neergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

De Tekens van de Zodiak
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.
[85:1]
Bij de hemel met zijn constellaties.

[85:2]
En bij de beloofde Dag.

[85:3]
En bij de getuige en hetgeen waarover hij getuigenis aflegt.

[85:4]
Vervloekt zijn degenen die groeven maakten -

[85:5]
Daarin vuur stookten -

[85:6]
Ziet! Zij zaten er bij,

[85:7]
En waren getuigen van wat zij de gelovigen aandeden.

[85:8]
En zij wreekten zich slechts op hen omdat zij in God geloofden, de Almachtige, de Geprezene.

[85:9]
Aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort; en God is Getuige van alle dingen.

[85:10]
En zij, die de gelovige mannen en vrouwen vervolgen en dan geen berouw hebben, voor hen is de straf der hel, en hen wacht de straf van het branden.

[85:11]
Voorzeker, de gelovigen die goede werken doen, zullen tuinen hebben waardoor rivieren stromen. Dat is de grote zegepraal.

[85:12]
Waarlijk, de greep van uw Heer is hard.

[85:13]
Hij is het Die schept en weder voortbrengt;

[85:14]
En Hij is de Vergevende, de Liefderijke;

[85:15]
De Heer van de Troon, de Roemrijke;

[85:16]
Uitvoerder van wat Hij wil.

[85:17]
Heeft het verhaal van de heerscharen u dan niet bereikt,

[85:18]
Van Pharao en de Samoed?

[85:19]
Ja, maar de ongelovigen loochenen het.

[85:20]
En God omsingelt hen van achteraf.

[85:21]
Voorwaar, het is een glorierijke Koran,

[85:22]
Op een beschermde tafel.

21-02-2013, 16:40
Neem aan dat ieder moslim soerat al burug uit z n hoofd weet te lezen

21-02-2013, 16:47
Meneer khwari wil dwalen laat hem dwalen alleen.



[4:44]
Ken je niet degenen, die deel hebben aan het Boek? Zij geven de voorkeur aan dwaling en wensen, dat ook gij van de (rechte) weg moogt afdwalen.

[4:45]
God kent uw vijanden goed. God is voldoende als Vriend en God is toereikend als Helper.

21-02-2013, 17:02

Citaat door aziz001:
Meneer khwari wil dwalen laat hem dwalen alleen.



[4:44]
Ken je niet degenen, die deel hebben aan het Boek? Zij geven de voorkeur aan dwaling en wensen, dat ook gij van de (rechte) weg moogt afdwalen.

[4:45]
God kent uw vijanden goed. God is voldoende als Vriend en God is toereikend als Helper.


a 3aziz
ken je deze mooie uitspraak van onze profeet

''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal sterven.''


21-02-2013, 17:07
Amnesty bezorgd over discriminatie moslims
Geplaatst : 2012-04-24 om 12:26
:


Moslims in Nederland worden gediscrimineerd, vooral in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. De regering zou meer moeten doen om de vooroordelen tegen moslims weg te nemen. Dat stelt Amnesty International in het dinsdag verschenen rapport 'Keuzes en vooroordelen: discriminatie van moslims in Europa'.

De mensenrechtenorganisatie maakt zich onder meer zorgen over een katholieke school in Volendam, die een islamitisch meisje verbood een hoofddoek te dragen. De school stelde dat het verbod noodzakelijk was om de katholieke identiteit te bewaren, maar volgens Amnesty is een hoofddoekverbod niet passend voor deze doelstelling.

Ook het boerkaverbod valt in slechte aarde. Een wetsvoorstel hierover werd in februari ingediend bij de Tweede Kamer. Hoewel Amnesty stelt dat gezichtsbedekkende kleding in sommige situaties niet gewenst is, gaat een algeheel verbod een brug te ver. De organisatie roept de overheid en de Europese Commissie daarom op discriminatie tegen te gaan. Door de val het kabinet gaat het verbod overigens voorlopig niet door.

Het onderzoek richt zich naast Nederland op België, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. Dit zijn landen waar Amnesty al eerder problemen constateerde. Zo is in Zwitserland de bouw van minaretten verboden. In de andere landen verboden scholen leerlingen een hoofddoek of andere religieuze of culturele symbolen te dragen, terwijl dat valt onder het recht op vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid.

Verder voeren België, Nederland en Frankrijk wetgeving die discriminatie op de arbeidsmarkt verbiedt niet altijd goed uit. Werkgevers mogen bijvoorbeeld discrimineren omdat religieuze of culturele symbolen zouden botsen met de mening of gevoelens van cliënten of werknemers, terwijl Europese antidiscriminatiewetgeving dit verbiedt.

In de Spaanse regio Catalonië zijn moslims genoodzaakt op grote schaal in de buitenlucht te bidden, aldus Amnesty. Bestaande moskeeën zijn te klein en verzoeken om nieuwe te bouwen worden afgewezen. De bouw van nieuwe islamitische gebedshuizen zou ingaan tegen de Catalaanse cultuur.

21-02-2013, 17:09

Citaat door khwarizmi:
a 3aziz
ken je deze mooie uitspraak van onze profeet

''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal sterven.''

sommige wanen zich al dood en slaan het eerste deel over.

21-02-2013, 17:14


Ik werk en heb altijd gewerkt,kom bij mensen thuis voor mijn werk sommigen beschuldigen je van het stelen van schoenen of slippers en dienen een klacht bij je baas die vervolgens met een lach op z n smoel de vraag stelt omdat hij zogenaamd die vraag moet stellen of je inderdaad schoenen/slippers heb gestolen bij klanten thuis??Nederland is fataal veranderd helaas.
het is meneer khwariz zo als het is en niet anders zo als jij de indruk wil geven.

21-02-2013, 17:19

Citaat door khwarizmi:
Beste Meldpunt,
Ik was via uitzendburo bij magazijn aangenomen.
Eerste dag was ik maar een half uurtje te laat, want scooter van mijn broer wou niet starten, je weet toch.
3la kankerlijers daar, mag nie roken, mag nie energy drinken, mag nie ipod luisteren, mag nie eens pet op.
Ik en Rachid nog grapje gemaakt met blonde chick die daar liep en per ongeluk stapel pallets omgereden met pompwagen, je weet zelf.'s Middags ik nog ruzie gehad met baas, want hij zei ik nie willen werken omdat ik een paar belangrijke telefoontjes kreeg van matties, je weet toch.
Toen zegt hij dat ik morgen niet meer hoef te komen, vieze rasiest, alleen omdat ik van Marokko ben.
Dus ik nog wel een kras op zijn auto gemaakt natuurlijk, vieze varken PVV'er.
Ik vind het ronduit laag bij de grond dat je op deze manier het wel degelijk voorkomen van discriminatie belachelijk wilt maken.... dat er een paar zijn die overal Discriminatie in zien ok, net zo goed als dat je anderen hebben die discriminatie nooit zien onder het motto "Nederlanders zijn tolerant en discrimineren niet"...... Jouw reactie draagt niets bij aan het oplossen van de problemen als gevolg van discriminatie.... je stelt me enorm teleur.

21-02-2013, 17:21
Volkomen mee eens Gitane en mijn dank hierbij.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37