Bekijk volle/desktop versie : Vrijheid van Godsdienst - Shaykh Saalih al-Fawzaan



Pagina's : [1] 2 3 4

21-02-2013, 14:04

Shaykh Saalih al-Fawzaan gaat in op de misvatting dat de Islaam staat voor vrijheid van religie en geloofsovertuiging; een misvatting die door vele zogeheten liberalen en seculieren verspreid wordt en onderbouwd wordt middels vers 256 uit Suuratu l-Baqarah: "Er is geen dwang in de godsdienst." De Shaykh legt de correcte betekenis van het vers uit en verduidelijkt dat de Islaam is gekomen met al-Jihaad en het bestrijden van de ongelovigen en de polytheïsten tot zij de Islaam accepteren!

http://www.youtube.com/watch?v=vsW5IZ3hYzI

21-02-2013, 14:09


.................

21-02-2013, 14:21
.......................

21-02-2013, 14:23
Houden van een ongelovige? - Shaykh Saalih al-Fawzaan

http://www.youtube.com/watch?v=h0sDgf-bHmE

20-10-2014, 17:55


Het word vaak gezegd !

Hoppaaaa

20-10-2014, 20:00
De Sheikh conformeert zich aan de klassieke wetteksten. Inderdaad is de gewelddadige Jihad een verplichting als niet-moslims weigeren de islam aan te nemen of de belasting te betalen aan moslims.

20-10-2014, 23:33

Citaat door mama30:

Shaykh Saalih al-Fawzaan gaat in op de misvatting dat de Islaam staat voor vrijheid van religie en geloofsovertuiging; een misvatting die door vele zogeheten liberalen en seculieren verspreid wordt en onderbouwd wordt middels vers 256 uit Suuratu l-Baqarah: "Er is geen dwang in de godsdienst." De Shaykh legt de correcte betekenis van het vers uit en verduidelijkt dat de Islaam is gekomen met al-Jihaad en het bestrijden van de ongelovigen en de polytheïsten tot zij de Islaam accepteren!

http://www.youtube.com/watch?v=vsW5IZ3hYzI



mama30,

Eigenlijk had ik reeds lang het vermoeden dat de uitleg "er is geen dwang in het geloof" zoals dat door velen hier gebruikt werd, Islamitisch gezien niet correct was.

Wat imam Fawzaan zegt is feitelijk zoals het hoort. En laat dat nu precies datgene zijn wat Isis, Al-nusra, Bokoharam, Al Shabaab, Taliban, Al-Qaida, Abu Sayyaf en al die Islamitische groeperingen nastreven.

Namelijk: vechten tegen en het bestrijden van de "zogenaamde ongelovigen". Isis en Alqaida een complot van de VS en Israël of zitten in die groeperingen de ware Moslims?


Imam Fawzaan onderstreept hiermede iets, waar ik eigenlijk reeds van overtuigd was. De haat komt niet dus echt niet uit de lucht vallen.

21-10-2014, 21:27

Citaat door Darsi:
mama30,

Eigenlijk had ik reeds lang het vermoeden dat de uitleg "er is geen dwang in het geloof" zoals dat door velen hier gebruikt werd, Islamitisch gezien niet correct was.

Wat imam Fawzaan zegt is feitelijk zoals het hoort. En laat dat nu precies datgene zijn wat Isis, Al-nusra, Bokoharam, Al Shabaab, Taliban, Al-Qaida, Abu Sayyaf en al die Islamitische groeperingen nastreven.

Namelijk: vechten tegen en het bestrijden van de "zogenaamde ongelovigen". Isis en Alqaida een complot van de VS en Israël of zitten in die groeperingen de ware Moslims?


Imam Fawzaan onderstreept hiermede iets, waar ik eigenlijk reeds van overtuigd was. De haat komt niet dus echt niet uit de lucht vallen.
Sws haten we jullie dat is een verplichting in het geloof.

21-10-2014, 21:51
Je hebt mensen die zich moslims noemen en zeggen laaaaattttt leven het is toch zijn keus? Er is toch geen dwang???? Hij valt mij toch niet lastig???

Dan is mijn vraag: Waar Blijft DE Liefde Voor Allah!!!!

21-10-2014, 22:01
Al wala wal bara

21-10-2014, 22:48

Citaat door milkyway:
Sws haten we jullie dat is een verplichting in het geloof.
Als een geloof werkelijk zou verplichten iemand te haten die iets anders gelooft .....
dan heb ik grote bedenkingen bij zo'n geloof........
En hoe zou die haat dan toegepast moeten worden?

Valt dit te rijmen met de grenzeloze goedheid van een godheid?

21-10-2014, 22:53

Citaat door IVAN:
Als een geloof werkelijk zou verplichten iemand te haten die iets anders gelooft .....
dan heb ik grote bedenkingen bij zo'n geloof........
En hoe zou die haat dan toegepast moeten worden?

Valt dit te rijmen met de grenzeloze goedheid van een godheid?
Google het zou ik zeggen

22-10-2014, 17:00



Citaat door milkyway:
Google het zou ik zeggen
shayk Google

22-10-2014, 17:02
wat is dat man, uughhh bestrijden ... mensen van het boek besrijden.????

22-10-2014, 17:02

Citaat door HappySmile:
shayk Google
Juist

Pagina's : [1] 2 3 4