Bekijk volle/desktop versie : Ontslag op werk



Pagina's : [1] 2

21-02-2013, 09:17
Mijn contract word niet meer verlengd en loopt af op 28feb.
Ik moest dus vandaag en nog 2 andere dagen werken, maar kreeg vandaag een telefoontje van mijn verantwoordelijke dat ik die 3dagen niet meer hoefde te komen.
Waar ik heel blij mee ben overigens, maar nu denk ik hoe zit het met het uitbetalen.
Gaan ze me die 3dagen wel uit betalen of niet, ben bang dat ze achteraf kunnen zeggen dat ik niet ben opkomen dagen op werk.

De vakbonden zijn vandaag ook gesloten wegens een feestdag ook dat nog.

Naar het werk gaan wil ik zo min mogelijk vermijden, heb een hekel aan die schijnheilige mensen.

21-02-2013, 09:25


Wees ze slim af, bel juridsch loket of ga langs zij weten je wel te vertellen hoe en wat.

21-02-2013, 09:25

Citaat door snotdoekje:
Bel ze op
wie:?

21-02-2013, 09:26

Citaat door bniznessnia:
Wees ze slim af, bel juridsch loket of ga langs zij weten je wel te vertellen hoe en wat.
Dat is indd slim van je maar gaan ze me niet doorverwijzen dat ik morgen naar het vakbond moet gaan

21-02-2013, 09:30



Citaat door zina_hbiba:
wie:?
Je werkgever. Vraag hem/haar of je wel betaald word voor de laatste 3 dagen. Mocht het antwoord nee zijn dan zou ik pas gaan bellen met al die vakbond toestanden.

21-02-2013, 09:55
Gaan deze dagen van je vakantiedagen af?
Zorg dat je alles schriftelijk bevestigt krijgt.
Heb je geen eindafrekening gekregen waar je vakantiedagen saldo en je laatste werkdagen opstaan?

21-02-2013, 09:59
Vraag haar dat een op mail te zetten zodat je het zwart op wit hebt of ga even langs voor een briefje

21-02-2013, 10:16

Citaat door snotdoekje:
Je werkgever. Vraag hem/haar of je wel betaald word voor de laatste 3 dagen. Mocht het antwoord nee zijn dan zou ik pas gaan bellen met al die vakbond toestanden.
ze gaat denk ik zeggen van wel, maar achteraf ben ik bang dat het niet zo zal zijn.

pfffff wil echt niet bij ze langs gaan, maar als het moet dan moet het

21-02-2013, 10:20
stuur een mailtje en zeg duidelijk erin dat je het raar vind dat je niet hoeft te komen, want je wordt wel uitbetaald tot 28 februari. Dus zorg ervoor dat je het schriftelijk vast hebt gelegd.

21-02-2013, 10:26
Geef duidelijk per e-mail aan dat je bereid bent om de dagen conform je contract te werken. Dit kun je het beste schriftelijk vastleggen, voor het geval dit in een later stadium tegen je wordt gebruikt.

E-mail je leidinggevende en cc in dezelfde e-mail jezelf. Refereer in de e-mail naar het telefonisch gesprek zoals dat heeft plaatsgevonden en benoem hetgeen wat jij er uit begrepen heeft. Geef vervolgens aan dat je geheel conform afspraak zou willen werken. Mocht je werkgever daarvan willen zien, dan vraag je daar een schriftelijke bevestiging van om onduidelijkheden te voorkomen.

Geef in de e-mail ook aan dat je sowieso een schriftelijke reactie wenst, ongeacht de uitkomst.

En laat je verder niet op de kast jagen, dat is meestal hhet hoofddoel bij dit soort ontslagen .

21-02-2013, 10:51

Citaat door It_is:
Geef duidelijk per e-mail aan dat je bereid bent om de dagen conform je contract te werken. Dit kun je het beste schriftelijk vastleggen, voor het geval dit in een later stadium tegen je wordt gebruikt.

E-mail je leidinggevende en cc in dezelfde e-mail jezelf. Refereer in de e-mail naar het telefonisch gesprek zoals dat heeft plaatsgevonden en benoem hetgeen wat jij er uit begrepen heeft. Geef vervolgens aan dat je geheel conform afspraak zou willen werken. Mocht je werkgever daarvan willen zien, dan vraag je daar een schriftelijke bevestiging van om onduidelijkheden te voorkomen.

Geef in de e-mail ook aan dat je sowieso een schriftelijke reactie wenst, ongeacht de uitkomst.

En laat je verder niet op de kast jagen, dat is meestal hhet hoofddoel bij dit soort ontslagen .
Zo dus.

21-02-2013, 11:51

Citaat door It_is:
Geef duidelijk per e-mail aan dat je bereid bent om de dagen conform je contract te werken. Dit kun je het beste schriftelijk vastleggen, voor het geval dit in een later stadium tegen je wordt gebruikt.

E-mail je leidinggevende en cc in dezelfde e-mail jezelf. Refereer in de e-mail naar het telefonisch gesprek zoals dat heeft plaatsgevonden en benoem hetgeen wat jij er uit begrepen heeft. Geef vervolgens aan dat je geheel conform afspraak zou willen werken. Mocht je werkgever daarvan willen zien, dan vraag je daar een schriftelijke bevestiging van om onduidelijkheden te voorkomen.

Geef in de e-mail ook aan dat je sowieso een schriftelijke reactie wenst, ongeacht de uitkomst.

En laat je verder niet op de kast jagen, dat is meestal hhet hoofddoel bij dit soort ontslagen .
Dankje wel lieverd, ik heb het ze gelijk gestuurd.
Nu maar wachten op een antwoord als ik die niet ga krijgen dan ga ik er zelf persoonlijk heen

21-02-2013, 11:54



Citaat door It_is:
Geef duidelijk per e-mail aan dat je bereid bent om de dagen conform je contract te werken. Dit kun je het beste schriftelijk vastleggen, voor het geval dit in een later stadium tegen je wordt gebruikt.

E-mail je leidinggevende en cc in dezelfde e-mail jezelf. Refereer in de e-mail naar het telefonisch gesprek zoals dat heeft plaatsgevonden en benoem hetgeen wat jij er uit begrepen heeft. Geef vervolgens aan dat je geheel conform afspraak zou willen werken. Mocht je werkgever daarvan willen zien, dan vraag je daar een schriftelijke bevestiging van om onduidelijkheden te voorkomen.

Geef in de e-mail ook aan dat je sowieso een schriftelijke reactie wenst, ongeacht de uitkomst.

En laat je verder niet op de kast jagen, dat is meestal hhet hoofddoel bij dit soort ontslagen .

21-02-2013, 12:01


Heb je de rest wel al geregeld meid? Je ww? Is het in België?

22-02-2013, 19:40
En heb je nog antwoord gehad?

Pagina's : [1] 2