Bekijk volle/desktop versie : 'Ik krijg geen kansen van Mourinho, misschien moet ik verder kijken'



20-02-2013, 14:03
Jesé Rodríguez zou graag zien dat hij meer speeltijd krijgt bij Real Madrid. De Spaanse aanvaller werd door Real zelf opgeleid en maakte vorig seizoen zijn officiële debuut; eerst in de beker tegen Ponferradina en later tegen Real Sociedad voor de competitie. De wedstrijd tegen Sociedad is inmiddels alweer bijna een jaar geleden en dit seizoen kreeg Jesé nog geen seconde de kans in de Primera División.

Dat steekt bij de negentienjarige aanvaller, zegt hij in Marca. José Mourinho gaf hem zowel in de competitie als in Europa geen nieuwe momenten en vertrouwt op Karim Benzema en Gonzalo Higuaín in de aanval. Voor de momenten die overblijven doet de trainer een beroep op Álvaro Morata: Jesé kan nergens op rekenen. “Voor ons canteranos is speeltijd heel ver weg”, zegt hij.

“Mourinho stelt meer vertrouwen in spelers die tot het A-team behoren, dat is logisch, maar ik ben van mening dat er ook in de cantera goed werk verricht wordt. Ik snap de situatie niet. Ik kan alleen maar hard blijven werken, maar ja… ik weet het niet. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan om een kans te krijgen van Mourinho; ik ben verder heel nederig, maar als die kans niet komt verlies je wel hoop”, zegt Jesé.

Jesé trok op zijn veertiende naar Real Madrid en sloot aan in de jeugdopleiding. Hij heeft de indruk dat zijn coach zich omringt met spelers die het grotendeels al gemaakt hebben. “In 2014 loopt mijn contract ten einde; als ik het gevoel krijg dat hier geen kansen voor mij liggen, ga ik verder kijken. De club heeft me nog geen nieuwe aanbieding gedaan, ik vermoed dat ze afwachten.”

20-02-2013, 14:04


Voormij mag ie weg hoor !