Bekijk volle/desktop versie : docenten/team leiders kom effe



15-02-2013, 21:00
mensen met een team leidende functie effe een vraagje


hoe krijg jij een grote groep ( leerlingen/medewerkers) mee om hun werk goed te doen?

je hebt 2/3 leerlingen/medewerkers die goed zijn en hun werk erg goed doen.
hoe krijg je de rest met deze 2/3 mensen mee om net als zij zo een werk te leveren?

alvast bedankt

16-02-2013, 20:34


Daar ben ik laatst ook op getraind, pm me maar dan kan ik je wat tips en trucjes leren!

Zie je pm voor me e-mail.

17-02-2013, 01:26
Ik moet het team kennen om daaruit een conclusie te kunnen trekken..

17-02-2013, 17:19
het team bestaat uit zowel meiden als jongens in de leeftijd van 16 tot 25

18-02-2013, 20:30



Citaat door ciaobella:
het team bestaat uit zowel meiden als jongens in de leeftijd van 16 tot 25
Heel eenvoudig.

TOON interesse en je krijgt interesse terug.
Een team leiden is meer dan alleen maar taken uitdelen. Ik zeg altijd behandel mensen ongelijk want je kan niemand gelijk behandelen, dat is onzin. Dus kijk waar de interesses van iedereen liggen. De ene zal voetbal leuk vinden en de ander ondernemen.

Als je een breder inzicht hebt en met iedereen een keer in de zoveel tijd een goed gesprek houdt, dan komt de rest van zelf.

19-02-2013, 18:55
ja dat klopt wel allemaal, maar de werkzaamheden die ze verrichten moet maar in 2 uurtjes af zijn. dus er is een tijds druk en geen tijd om mensen beter te leren kennen. het is puur dat ze moeten werken in die 2 uurtjes,maar hoe krijg ik iedereen hetzelfde als die ene 2/3 collega's van ze ???

20-02-2013, 09:41
Dit is zeg maar de basis van docentschap als je dit al niet kunt. Dan zou ik mezelf afvragen wat ik voor de klas doe.

20-02-2013, 18:01

Citaat door Falastine:
Dit is zeg maar de basis van docentschap als je dit al niet kunt. Dan zou ik mezelf afvragen wat ik voor de klas doe.
waar lees jij dat ik voor de klas sta?

sinds wanneer bestaat een klas uit mensen tussen de 16 en 25???
als je goed leest vraag ik gewoon om advies OOK aan docenten omdat zij ook een hele groep mee moeten krijgen

20-02-2013, 22:38

Citaat door ciaobella:
mensen met een team leidende functie effe een vraagje


hoe krijg jij een grote groep ( leerlingen/medewerkers) mee om hun werk goed te doen?

je hebt 2/3 leerlingen/medewerkers die goed zijn en hun werk erg goed doen.
hoe krijg je de rest met deze 2/3 mensen mee om net als zij zo een werk te leveren?

alvast bedankt
Allereerst is er een wezenlijk verschil of je te maken hebt met studenten of medewerkers.

Wat ik merk bij mijn studenten is dat je een opdracht of taak intrinsiek moet maken. Ze moeten begrijpen waarom ze de opdracht maken en inzien wat ze ermee kunnen.

Wellicht kun je wat concreter zijn over de doelgroep en de soort opdracht...

22-02-2013, 15:37
Positiviteit.

22-02-2013, 15:38

Citaat door DooB:
Allereerst is er een wezenlijk verschil of je te maken hebt met studenten of medewerkers.

Wat ik merk bij mijn studenten is dat je een opdracht of taak intrinsiek moet maken. Ze moeten begrijpen waarom ze de opdracht maken en inzien wat ze ermee kunnen.

Wellicht kun je wat concreter zijn over de doelgroep en de soort opdracht...

22-02-2013, 15:40

Citaat door Mocrox5:
Heel eenvoudig.

TOON interesse en je krijgt interesse terug.
Een team leiden is meer dan alleen maar taken uitdelen. Ik zeg altijd behandel mensen ongelijk want je kan niemand gelijk behandelen, dat is onzin. Dus kijk waar de interesses van iedereen liggen. De ene zal voetbal leuk vinden en de ander ondernemen.

Als je een breder inzicht hebt en met iedereen een keer in de zoveel tijd een goed gesprek houdt, dan komt de rest van zelf.