Bekijk volle/desktop versie : Advies, Meisje die gedwongen wordt door familie te huwen met iemand...



Pagina's : [1] 2

15-02-2013, 11:20
Wat zou je zo dame advies kunnen geven..

Er is een vriend van een familie lid van dit meisje die binnenkort wilt langskomen, maar ze kent hem geen eens en hij is ook 8 jaar oud. Daarnaast wilt ze nog niet trouwen en al helemaal niet met iemand die ze niet eens kent.

Haar ouders zeggen ja hij is goed opgeleid gewoon doen, en die neef stuurde er net berichtje van als hij langskomt niet raar gaan doen, denk je dat jou nichten of tantes enige keuze hadden? Jij hebt niks te bepalen..
Als jij raar gaat doen en het niet gaat accepteren zal ik jou ten schande brengen..


Wat kan je zo meisje adviseren te doen, helemaal als haar ouders dom en naief denken oh hij is goed opgeleid anders vindt onze dochter geen man ofzo. Dus laat maar lekker komen.

15-02-2013, 11:36


In de islam is het niet toegestaan om een meid te dwingen. Deze huwelijk wordt zelfs gezien als niet rechtsgeldig. Ik zou aan de hand van koran en hadiths mijn vader ervan overtuigen wat hij doet niet goed is. Mijn neef heeft hier helemaal niks mee te maken, wat is hij van mij? Niks.. Dus hij heeft niks te zeggen!

15-02-2013, 11:37

Citaat door Marokkaans_roos:
In de islam is het niet toegestaan om een meid te dwingen. Deze huwelijk wordt zelfs gezien als niet rechtsgeldig. Ik zou aan de hand van koran en hadiths mijn vader ervan overtuigen wat hij doet niet goed is. Mijn neef heeft hier helemaal niks mee te maken, wat is hij van mij? Niks.. Dus hij heeft niks te zeggen!
Ik heb neef gezegd, zodat het verhaal wellicht niet herkend wordt.

Maar het gaat hier om haar Ooms deze jongen is namelijk e vriend van haar oom.

En die dwingt hem te nemen.

15-02-2013, 11:38

Citaat door Monarch:
Vluchten.
Vluchten ? Zou jij je hele familie je ouders kunnen verlaten omdat je niet met iemand wilt trouwen

De rest van je leven geen nicht, geen oom geen neefjes, ergens in blijf van me huis...

geen trouwerij geen familie niks meer

NOU NEE DAT IS GEEN OPTIE

15-02-2013, 11:40



Citaat:
Als jij raar gaat doen en het niet gaat accepteren zal ik jou ten schande brengen
kifesh heeft ze iets
met em gedaan ?

15-02-2013, 11:41

Citaat door Rambow:
kifesh heeft ze iets
met em gedaan ?
Om eerlijk te zn het is haar oom..

Die hebben er vaker bij geruchten gewoon in elkaar geslagen..

Zo type honden zn het

15-02-2013, 11:42
bekijk dit stukje eens.. [video]https://www.youtube.com/watch?v=9_7_Gteet0M[/video]

15-02-2013, 11:44

Citaat door SoulZiel:
Ik heb neef gezegd, zodat het verhaal wellicht niet herkend wordt.

Maar het gaat hier om haar Ooms deze jongen is namelijk e vriend van haar oom.

En die dwingt hem te nemen.
Oom of neef die hebben er niks mee te maken.. Als zij niet wil wil zij niet klaar! Als hij haar dwingt of zelfs bedreigd dat zo haram, is een zonde!! Als mijn oom was had mijn pa hem echt laten wie haar vader is.

15-02-2013, 11:44

Citaat door SoulZiel:
Om eerlijk te zn het is haar oom..

Die hebben er vaker bij geruchten gewoon in elkaar geslagen..

Zo type honden zn het
En waar is die vader??

15-02-2013, 11:45

Citaat door Monarch:
Vluchten.

15-02-2013, 11:46

Citaat door Marokkaans_roos:
Oom of neef die hebben er niks mee te maken.. Als zij niet wil wil zij niet klaar! Als hij haar dwingt of zelfs bedreigd dat zo haram, is een zonde!! Als mijn oom was had mijn pa hem echt laten wie haar vader is.


Ja klopt, helemaal

Citaat door Marokkaans_roos:
En waar is die vader??
Van die domme ouders

die denken er komt gentleman goeie universitaire man mn dochter vragen

die mn broertje heeft geregeld (haar oom)

snap je zo denken hun

15-02-2013, 11:58

Citaat door SoulZiel:
Ja klopt, helemaal


Van die domme ouders

die denken er komt gentleman goeie universitaire man mn dochter vragen

die mn broertje heeft geregeld (haar oom)

snap je zo denken hun
Hmm.. meskiena, ze kan met hem praten en hem leren kennen.. Als ze echt niet wilt, moet ze onopvallend natuurlijk maar een arrogante bitch spelen.. Belachelijk dingen vragen, mega bruiloft willen. Dingen die mannen haten

Ik ben blij dat mijn vader altijd zegt zij is mijn dochter en niemand heeft iets met haar te maken, zelfs mijn broers mogen niks zeggen

15-02-2013, 11:59


Raar hoor ik bedoel alsje iets niet lust gaje toch ook niet met tegenzin eten zo is het ook met het huwelijk

15-02-2013, 12:01

Citaat door Marokkaans_roos:
Hmm.. meskiena, ze kan met hem praten en hem leren kennen.. Als ze echt niet wilt, moet ze onopvallend natuurlijk maar een arrogante bitch spelen.. Belachelijk dingen vragen, mega bruiloft willen. Dingen die mannen haten

Ik ben blij dat mijn vader altijd zegt zij is mijn dochter en niemand heeft iets met haar te maken, zelfs mijn broers mogen niks zeggen


Ja die man gaat zelf afhaken dat is ook goeie optie

Citaat door muslima82:
Raar hoor ik bedoel alsje iets niet lust gaje toch ook niet met tegenzin eten zo is het ook met het huwelijk
Hele mooie voorbeeld

15-02-2013, 12:02

Citaat door muslima82:
Raar hoor ik bedoel alsje iets niet lust gaje toch ook niet met tegenzin eten zo is het ook met het huwelijk
Maar als je het moet eten, knijp je neus dicht en slik je het heel snel door

Pagina's : [1] 2