Bekijk volle/desktop versie : Peuterstrijd



14-02-2013, 22:27
Hallo mama's,

Mijn zoontje van bijna 2,5 verandert langzaam in een moeilijke eter. Hij wil niets meer alleen nog maar af en toe een droog koekje of een boterham.

Hebben meerdere dames dit met hun kindje. Voorheen at hij letterlijk alles bijna. Hij had nooit problemen met eten nu wil hij alleen nog maar drinken.


Hebben jullie tips.

14-02-2013, 22:41


Jep... Gewoon blijven aanbieden en geen strijd van maken... I know, ti's moeilijk...

14-02-2013, 23:25
Wat ik heb geleerd is zoals Moesch al aan gaf.. Geen strijd er van maken. En blijf hem dingen aanbieden... Wat ik bij mijn zoontje doe is hem eten geven En als hij niet meer wilt of helemaal niet wilt eten dan laat ik bord en bestek voor zijn neus en zeg niks en ga verder met mijn eigen eten.. En verder kletsen met andere.. Wat ik dan heb gemerkt is dat hij alsnog een paar happen neemt... En als ik merk dat hij echt niet wilt dan ruim ik zijn bord gewoon op. En dan bied ik hem later weer zijn bord.

Ik heb een paar keer een hele dag over zijn avondeten gedaan.. Neemt een paar happen en later weer een paar en zo ging het de hele dag... Wat ik ook gemerkt heb is als hij veel heeft gedronken dan wilt hij zijn eten zoiezo niet.. Misschien is dat een optie? Minder drinken geven?

Maar zoiezo blijven aanbieden.. Leuk maken... door vliegtuig te spelen.. Of hem afleiden ( doe ik nu nog steeds soms, heel erg slecht maar het helpt wel) met teletubbies ofzo. Dan kijkt hij via mijn tel naar teletubbies en dan kan ik eigenlijk alles in zijn mond stoppen